شمانیوز
شما نیوز

جزئیات اولین مورد انتقال کرونا از انسان به حیوان

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست روز پنجشنبه تایید کرد که برای نخستین بار ویروس کرونا از یک انسان به یک حیوان در هنگ کنگ سرایت کرده است.

جزئیات اولین مورد انتقال کرونا از انسان به حیوان

به گزارش شمانیوز به نقل از فرارو : این نشریه می‌نویسد که این سگ متعلق به یک بیمار کرونایی بوده که در روز‌های اخیر آزمایش‌هایی روی آن انجام شده و از هفته قبل که تست کرونای مثبت شد، زیر نظر پزشکان و دامپزشکان بوده است.

به گزارش ایرنا، پس از این اتفاق برخی از پزشکان در هنگ کنگ گفته اند که این می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که حیوانات هم ممکن است در سطوح ضعیف تری به این ویروس آلوده شوند.

اداره شیلات و کشاورزی هنگ کنگ در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد که این سگ از روز جمعه گذشته تاکنون در قرنطینه بوده و مورد آزمایش و ارزیابی‌های بیشتر قرار گرفته است.

در این گزارش از قول مسوولان نهاد‌های ذی ربط پزشکی در هنگ کنگ آمده است که البته احتمالا دهان و دماغ این سگ رده‌هایی از ویروس را به خود جذب کرده و برای همین به شکلی بسیار ضعیف و خفیف به این ویروس آلوده شده است.

صوفیا چان دبیر بهداشت این منطقه که همپایه وزیر محسوب می‌شود به خبرنگاران گفت که ما باز هم آزمایش‌های بیشتری روی این حیوان خانگی انجام خواهیم داد تا نهایتا نتایج کرونا را منفی کنیم.

دانشگاه هنگ کنگ و دانشگاه شهر در این منطقه و اداره بهداشت حیوانات سازمان بهداشت جهانی در حال رایزنی با یکدیگر در باره این مورد بی سابقه در جهان هستند.

اداره بهداشت هنگ کنگ می‌گوید که هنوز نمی‌تواند تایید کند که حیوانات خانگی منبع انتقال ویروس هستند و یا به کرونا مبتلا می‌شوند. چنین موضوعی الان مطرح نیست.

این اداره افزوده است که صاحبان این حیوانات نباید از این بابت نگرانی داشته باشند و تحت هیچ شرایطی نباید این حیوانات را رها کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied