شمانیوز
شما نیوز

سبقت الکل از کرونا در تلفات جانی

همزمان با افزایش فوتی های مسمومیت الکلی در اهواز به ۲۰ نفر،7 نفر در کرج و 3 تن نیز در ساوه جان باختند.

سبقت الکل از کرونا در تلفات جانی

به گزارش شمانیوز و به نقل از تابناک: در حالی که این روزها فضای کشور تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار دارد ومتاسفانه هر روز اخباری از ابتلا و جان باختن برخی هموطنان مان بر اثر این بیماری به گوش می رسد، خبر فوت حدود 30 نفر در پی مسمومیت ناشی از الکل و مشروبات الکلی دست ساز در اهواز،کرج و ساوه منتشر شده است .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس آخرین گزارش ۲۱۸ نفر به دلیل مسمومیت الکلی به بیمارستان های اهواز مراجعه کردند که تا کنون۲۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

دکترعلی احسان پور بااعلام این که این آمار تا شامگاه یک شنبه است افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز با کادر متخصص و فعال آمادگی کامل برای ارائه خدمات دارد و تمهیدات لازم در بیمارستان شهیدبقایی یک اهواز نیز انجام شده و به عنوان بیمارستان پشتیبان آماده ارائه خدمات است.

به گفته وی بر اساس آخرین گزارش تا یک شنبه شب گذشته ۱۱۳ نفر از مردم اهواز به دنبال شایعه موثر بودن خوردن الکل برای درمان ویروس کرونا به دلیل مسمومیت الکلی به بیمارستان مراجعه کردند که تعدادی جان خود را از دست دادند به گونه ای که آمار مسمومیت‌ها از مبتلایان به کرونا پیشی گرفته است.

احسان پور همچنین اظهار کرد: متاسفانه طی بررسی و آنالیز مشروبات غیر مجاز مصرف شده از سوی قربانیان دو روز اخیر، مشخص شده که این مشروبات حاوی مواد سمی کشنده است .

دستگیری 5توزیع کننده مشروبات الکلی دست‌ساز در اهواز

در همین حال معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز از دستگیری پنج نفر از توزیع کنندگان مشروبات الکلی صنعتی دست ساز در این شهرستان خبر داد.علی بیرانوند اظهار کرد: در همین زمینه مقادیر قابل توجهی مشروبات الکلی دست ساز کشف و ضبط شده است و باتوجه به دستگیری متهمان اخیر پیش بینی می شود مقدار کشفیات افزایش یابد.

وی گفت: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و کم شدن موجودی الکل اتانول در بازار، برخی سودجویان اقدام به دست کاری الکل متانول و تغییر رنگ آن با استفاده از مایع سفیدکننده می کنند و آن را به جای اتانول به فروش می رسانند.

وی با بیان این که هنوز تعداد زیادی از مصرف کنندگان این مشروبات مسموم در بیمارستان‌های اهواز بستری هستند، افزود: باتوجه به حرمت شرعی و منع قانونی مصرف مشروبات الکلی در کشور، مصرف کنندگان و افرادی که در تهیه و توزیع مشروبات الکلی دست دارند، مورد تعقیب قضایی قرار می گیرند.

فوت ۷ نفر در کرج به دلیل مصرف الکل برای مقابله با کرونا

در همین حال، معاون دادستان عمومی و انقلاب کرج نیز با اعلام خبر مرگ هفت نفر در استان البرز به دلیل مسمومیت الکلی گفت: متاسفانه چندین نفر در استان دچار مسمومیت الکلی شده‌اند که تاکنون هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند. محمد آقایاری افزود: این افراد با فریب محتواهای فضای مجازی و به گمان مقابله با کرونا یا درمان آن، اقدام به مصرف الکل متانول کرده بودند که پس از مسمومیت جان خود را از دست دادند. همچنین رئیس مجتمع بیمارستانی شهید مدرس و ۱۷ شهریور ساوه از فوت دو نفر بر اثر مسمومیت الکلی در این شهر خبر داد.

دکتر الهام فرهادی دیروز دوشنبه ، اظهار کرد: دو نفر بر اثر مسمومیت به مواد الکلی به مرکز درمانی شهید مدرس ساوه منتقل شدند که متاسفانه قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

دکتر فرهادی افزود: همچنین سه نفر دیگر بر اثر مسمومیت الکلی در این بیمارستان بستری شدند و تحت درمان هستند و حال عمومی آنان مساعد گزارش شده است.براساس اعلام روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه این افراد با فریب محتواهای فضای مجازی و به گمان مقابله با کرونا یا درمان آن، اقدام به مصرف الکل متانول کرده بودند که پس از مسمومیت جان خود را از دست دادند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied