شمانیوز
شما نیوز

احتمال موج جدید شیوع کرونا از ۲ هفته دیگر

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود احتمال موج جدید شیوع کرونا از اواسط اردیبهشت وجود دارد.

احتمال موج جدید شیوع کرونا از ۲ هفته دیگر

به گزارش شمانیوز و به نقل از فارس: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود احتمال موج جدید شیوع کرونا از اواسط اردیبهشت وجود دارد.

بخشی از گفتگو با ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران:

با بازگشایی مشاغل امکان دارد که دوباره به پیک این بیماری برسیم؟

بله، نکته مهم که باعث نگرانی ماهم شده است، این است که ممکن است با عادی شدن شرایط و بازگشایی صنوف، میزان ابتلا به این بیماری افزایش یابد. خود شما هم شاهد هستید که بار ترافیکی بسیار زیاد شده است و ممکن است با توجه به ترددهای زیاد شهروندان، اواسط اردیبهشت دوباره با پیک کرونا مواجه شویم.

آیا درست است که می‌گویند با گرم شدن هوا این ویروس از بین می‌رود؟

این ویروس رفتارش ناشناخته است و در تمام دنیا در خصوص این ویروس روزبه‌روز به اطلاعات جدیدی می‌رسند، به نظر می‌رسد با گرم شدن هوا و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، این اپیدمى کنترل شود.

چرا آمار مرگ و میرها و حتی میزان مبتلایان به کرونا متفاوت است؟

ما هنوز هم اصرار داریم که آمار تهران به عنوان پایتخت باید به صورت جداگانه اعلام شود. آمار مبتلایان جدید‌، آمار مرگ و میرها و حتی بیماران بدحال را باید بدانیم، هر چند شهروندان می‌توانند از اپلی‌ کیشن ماسک برای کسب این اطلاعات استفاده کنند، اما مدیریت شهری برای اینکه برنامه‌ریزی کند، هفته آینده یا ماه آینده اولویتش چیست و کجا باید بیشتر تمرکز کند، نیاز دارد که حرکت ویروس را در شهر تهران بهتر بداند. ما از وزارت بهداشت خواهش کرده‌ایم که آمار تهران را جداگانه اعلام کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied