شمانیوز
شما نیوز

زمان بازگشایی مدارس مشخص شد + جزئیات

ستاد ملی کرونا دستور بازگشایی مدارس را از ۱۵ شهریور صادر کرد.

زمان بازگشایی مدارس مشخص شد + جزئیات

به  گزارش شمانیوز و به نقل از رکنا: مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی امروز در نشست خبری، گفت: دستور ستاد ملی کرونا بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه است و در کمیته‌های شش گانه ستاد مهر استان اقدامات لازم برای آغاز مناسب سال تحصیلی آینده در حال انجام است که شامل برنامه‌ریزی برای سنجش نوآموزان، تهیه کتاب‌های درسی، برنامه‌ریزی نقل و انتقالات و کلاس‌های معلمان است.

سعیدی افزود: فعالیت سامانه شاد به صورت مکمل درسی به دانش آموزان کمک می‌کند.

وی گفت: دانش آموزان پایه اول به‌صورت حضوری غیرنوشتاری، ۱۵ هزار دانش‌آموز پایه نهم به‌صورت امتحانات مدرسه‌ای و هفت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز پایه دوازدهم در استان به‌صورت نهایی در ۹۲ حوزه امتحانی، آزمون دادند.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی همچنین از برنامه هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان به مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شوند که تاکنون در خراسان شمالی ۳۴ درصد و در کشور ۳۸ درصد تحقق یافته است.

سعیدی به آماده‌سازی کتب درسی دانش آموزان همه پایه‌های درسی پیش از آغاز سال تحصیل اشاره کرد و افزود: کتب درسی ۱۸۲ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی ثبت سفارش خواهد شد.

 

فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان در بدو ورود به مدرسه

وی به آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه از ابتدای مردادماه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۹ هزار نوآموز به پایگاه‌های ۱۲ گانه سنجش استان مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی به تحقق بخشی از وعده‌های سفر ستاری، معاون علمی رئیس‌جمهور به خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: آزمایشگاه سلول‌های بنیادی بجنورد با تحقق ۳۰ درصد نخست اعتبارات این سفر در مرحله آماده‌سازی زیرساخت‌ها قرارداد تا مراحل بعدی ایجاد این آزمایشگاه در استان محقق شود.

سعیدی گفت: یکی از تاکیدات استاندار خراسان شمالی در نشست شورای آموزش و پرورش، تعیین تکلیف زمین‌های شهری با کاربری آموزشی و اختصاص آن به ساخت مدرسه است که در این زمینه، ۱۴ هکتار زمین در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین به این امر اختصاص یافته است.

 
منبع: رکنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied