شمانیوز
شما نیوز

جزییات تعویق کنکور سراسری 99 + عکس

تعویق کنکور سراسری 99 به گفته وزیر بهداشت تا زمان رعایت سختگیرانه و کامل پروتکل های بهداشتی ادامه خواهد یافت.

جزییات تعویق کنکور سراسری 99 + عکس

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از راهبرد معاصر تعویق برگزاری کنکور سراسری 99 ساعتی قبل توسط وزیر بهداشت اعلام شد.

علاوه بر سعید نمکی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم لحظاتی پیش  اعلام کرد که آزمون سراسری دانشگاه ها به دلیل افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی و بسته بندی جدید دفترچه‌های کنکور بر اساس حوزه‌های جدید به تعویق افتاد.

با وجود برگزاری آزمون دکتری و کارشناسی ارشد هنوز اما و اگرهای بسیاری درباره برگزاری آزمون سراسری مطرح است.  اصلی ترین این اما و اگر ها از سوی وزیر بهداشت اعلام می شود و او بارها اعلام کرده است که درباره برگزاری کنکور سراسری مردد است و نمی تواند با جان فرزندان مردم بازی کند. در کنار وزیر بهداشت برخی از نمایندگان مجلس و همچنین کارشناسان از خطرات برگزاری کنکور سراسری صحبت می کردند که شمار داوطلبان آن چند برابر آزمون کارشناسی ارشد و دکتری است. 

همین باعث شد تا امروز سعید نمکی وزیر بهداشت در صفحه اینستاگرام خود از به تعویق افتادن  کنکور سراسری تا رعایت سختگیرانه و کامل پروتکل های بهداشتی خبر دهد. نمکی امروز با اشاره جلسه ای با حضور رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش  در عصر امروز  در صفحه اینستاگرام خود نوشته است : وزیر محترم علوم و رییس سازمان سنجش اعلام کردند که اجرای پروتکل‌های سختگیرانه در این زمان باقیمانده میسر نیست، مگر این دستورالعمل‌ها برای برگزاری آزمون سراسری تغییر کند.

 

تعویق کنکور سراسری ۹۹

 

علاوه بر این موضوع به نوشته نمکی در این جلسه اعلام کردم به عنوان وزیر بهداشت و متولی سلامت این کشور، قطعا سلامت فرزندانمان برای ما در اولویت است و از این پروتکل‌های سختگیرانه کوتاه نخواهم آمد که ریسس محترم کمیسیون های آموزش و بهداشت نیز در این مورد  کاملا همراه و موافق بودند. به مسولان برگزاری کنکور اعلام کردم اگر واقعا نمی‌توانید این دستورالعمل‌ها را به درستی اعمال کنید با برگزاری کنکور در این تاریخ مخالفم و تاکید می‌کنم که کنکور را به زمانی موکول کنید که بتوانید از لحاظ فضا و امکانات تمام ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت را فراهم کنید.

همچنین گویا پیشنهاد وزارت علوم در این جلسه  تعویق یک ماهه برگزاری کنکور سراسری بوده که به گففته نمکی قرار شده است در ستاد ملی کرونا مطرح شود.

علاوه بر این علیرضا وهاب زاده مشاور رسانه ای وزیر بهداشت این صحبت های وزیر بهداشت را در صحفه توئیتر خود منتشر کرده و نوشته است : برگزاری کنکور سراسری به تعویق افتاد.

آزمون سراسری  بر اساس آخرین تصمیم وزارت علوم قرار بود طی 4 روز یعنی  29،30،31 مرداد و اول شهریور ماه برگزار شود. از آنجا که این آزمون  با یک میلیون و 300 هزار شرکت کننده پرجمعیت ترین آزمون کشور است باید پروتکل های سخت گیرانه ای برای برگزاری آن رعایت شود اما از آنجا که سازمان سنجش اعلام کرده است که تا روز برگزاری نمی تواند این پروتکل های سختگیرانه را مهیا کند  کنکور به تعویق افتاد.

سعید نمکی پیشتر گفته بود :درباره کنکور سراسری در ایام کرونا باید چهار مرحله حیاتی یعنی زمان قبل از ورود داوطلبان به حوزه های امتحانی، زمانی که خانواده ها پشت در حوزه ها حضور دارند، زمان برگزاری آزمون و زمان ترک داوطلبان را مدیریت کنیم.

جزییات تعویق کنکور سراسری ۹۹

 

چه پروتکلهای جدیدی برای آزمونها در نظر گرفته شده است؟

وزیر بهداشت گفته بخشی از این پروتکلهای سختگیرانه مشخص شده است. برای سه مرحله ورود داوطلبان به حوزهها، در داخل حوزهها و بازگشت به منزل پروتکلهای سختگیرانه ای اجرا میشود.

همچنین قرار شد که در مناطق مختلف پروتکلهای بهداشتی تغییر کند چراکه مثلا وضعیت استان سیستان و بلوچستان به عنوان منطقه

گرمسیری با مناطق دیگر کشور متفاوت است بنابراین براساس آب و هوای هر منطقه رویکرد خاصی تعیین میشود.

همچنین مقرر شد فضای اشغال هر سالن یا حوزه ۲۰ درصد بیشتر نباشد. به گفته ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور؛ آزمون سراسری در ۴۰۰ شهر برگزار میشود.

اما تعداد داوطلبان کنکور سراسری بیشتر و به تبع تعداد حوزهها نیز بیشتر است. فاصله صندلیها به دو متر افزایش یافته و سعی میکنیم از فضاهای بزرگ مانند مصلی ها و ورزشگاهها که فضاهای باز و استاندارد هستند، استفاده کنیم.

قرار شد داوطلب یا دانش آموز اگر ماسک و پک بهداشتی داشت یا نداشت جداگانه برای آنها تهیه و به آنها تحویل داده شود.

ممکن است استفاده از ماسک برای داوطلب برای چند ساعت مشکل باشد و بخواهد آن را تعویض کند که همکاریهای لازم صورت

میگیرد. همچنین ناظران وزارت بهداشت از همکاری بسیج، نمایندگان و سازمانهای مردم نهاد کمک میگیرند.

 

کم شدن داوطلبان رشته های کم متقاضی

به گفته وزیر بهداشت؛ در رشته هایی که داوطلبان کمتری دارد از تعداد شرکت کنندگان کم میشود و در این باره سازمان سنجش آموزش کشور تصمیم گیری میکند.

سعید نمکی اعلام کرد که در نهایت با پروتکلهای بهداشتی کنکور را در موعد مقرر برگزار میکنیم و تضمین میدهیم که با رعایت مردم و ناظران حتی یک داوطلب هم دچار مشکل و بیماری نشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied