شمانیوز
شما نیوز

خواص بسیار عالی و معجزه گر کنگر را بشناسید

کنگر برای جلوگیری از رسوب چربی در جدار رگ‌ها مفید بوده و در درمان سوءهاضمه، احساس ناراحتی در معده، نفخ، بی‌اشتهایی، تهوع، یبوست، نارسایی کبد موثر است.

خواص بسیار عالی و معجزه گر کنگر را بشناسید

کنگر برای جلوگیری از رسوب چربی در جدار رگ‌ها مفید بوده و در درمان سوءهاضمه، احساس ناراحتی در معده، نفخ، بی‌اشتهایی، تهوع، یبوست، نارسایی کبد موثر است. کنگر گیاهی است خودرو با برگ های خاردار که شباهت زیادی به کرفس دارد ، این گیاه دارای خواص بسیاری برای بدن می باشد و تا حدود زیادی ناشناخته است ، این گیاه در فصل بهار رشد می کند و برای بارداری ، بیماری دیابت ، بیماری های کبدی و پوست مفید است؛ در ادامه مطلب با برخی از خواص این گیاه آشنا می‌شوید:

 

 

درمان کم خونی

کنگر دارای مس می باشد که باعث زیاد شدن گلبول های قرمز خون شده و به درمان کم خونی کمک می کند.

 

 

سم زدایی کبد

کنگر برای سم زدایی کبد بسیار مفید می باشد و باعث می شود تا کبد دارای عملکرد بهتری برای مقابله با دفع سموم داشته باشد، این گیاه برای پیشگیری از دیابت بسیار کاربردی است. فلاونوئیدهای موجود در این گیاه و همچنین سیلیمارین موجود در کنگر باعث می شود تا با کلسترول بالای خون مبارزه کرده و از دیابت پیشگیری کند.

 

 

درمان واریس ، روماتیسم و آرتروز

شما می توانید از دمنوش گیاهی کنگر برای درمان واریس ، دردهای مفاصل و آرتروز و روماتسیم استفاده کنید.

 

 

سم زدایی کبد

گیاه کنگر از گذشته ی دور برای درمان بیماری های کبدی مورد استفاده قرار می گرفت. این گیاه دارای سیلیمارین و اسید کافئیک بسیاری است که برای سلامت کبد در برابر بیماری ها مفید است. گیاه کنگر باعث می شود تا سموم اضافی بدن از کبد دفع شده و نارسایی کبد را درمان می کند.

 

 

واریس، روماتیسم و آرتروز

دمنوش گیاه کنگر خاصیت ضد التهابی دارد و برای درمان درد مفاصل ناشی از روماتیسم و آرتروز مفید می باشد، کنگر فرنگی همچنین برای درمان واریس هم مفید است.

 

 

سرطان

سیلیمارین موجود در گیاه کنگر خاصیت ضد سرطانی دارد و برای پیشگیری و درمان انواع سرطان های پروستات، پوست، سینه و سلول های دهانه رحم مفید می باشد.

 

کم خونی

کنگر کوهی حاوی مقادیر قابل توجهی مس است که باعث افزایش گلبول های قرمز خون شده و با بهبود جریان خون به درمان کم خونی کمک می کند

 

منبع:سلامت نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied