شمانیوز
شما نیوز

مشاغل تعطیل و غیرتعطیل در 2 هفته کرونایی مشخص شد

گروه شغلی یک که شامل بیمارستان، داروخانه، مطب، آمبولانس، آتش‌نشانی، سوپرمارکت، نانوایی‌ها، امنیت، سلامت، تعمیرگاه‌ های لوازم خانگی و پمپ بنزین است ، به هیچ وجه نباید تعطیل شود.

مشاغل تعطیل و غیرتعطیل در 2 هفته کرونایی مشخص شد

«حشمت الله عسگری» افزود: محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا در شهرهای با وضعیت کرونایی قرمز از جمله تهران، فقط مشمول واحدهای صنفی و مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی است.

​وی یادآورشد: از همین رو تردد کارکنان و صاحبان مشاغل در داخل استان تهران که همراه با استان البرز لحاظ شده، بدون مانع است.

عسگری اظهارداشت: با وجود اعلام محدودیت برای فعالیت اصناف در رده‌های یک تا چهار، تمام اقلام ضروری و مورد نیاز شهروندان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار در دسترس قرار دارد.

تکلیف گروه‌های شغلی تهران از اول آذرماه

گروه‌های شغلی یک یعنی بیمارستان، داروخانه، مطب، آمبولانس، آتش‌نشانی، سوپرمارکت، نانوایی‌ها، امنیت، سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم خانگی و پمپ بنزین به هیچ وجه نباید تعطیل شود اما گروه‌های ‌شغلی ۲ و ۳ و ۴ زمانی که یک شهر در وضع قرمز باشد، تا دو هفته تعطیل می‌شود که تهران نیز در چنین وضعیتی قرار دارد.

گروه شغلی یک  به هیچ وجه در تهران تعطیل نمی‌شود اما گروه‌های شغلی دو، سه و چهار با توجه به قرمز بودن وضعیت کرونا در پایتخت تعطیل خواهد بود.

گروه‌ شغلی ۲  شامل کدام صنوف هستند؟ این گروه عبارتند از پاساژ، مراکز خرید، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی‌ها، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، مراکز تهیه و طبخ غذا که اگر بیرون‌بر باشد می‌توانند باز باشند.

آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خوردو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب‌بازی فروشی‌ها، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی‌ها و خرده فروشی‌ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی‌ها، پارچه فروشی‌ها، عکاسی‌ها، آژانس‌های مشاوره املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت‌افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی هم جزو گروه شغلی ۲ هستند.

گروه‌ شغلی ۳  شامل دانشگاه‌ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ‌ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه‌ها، برگزاری نماز جمعه بوده و ممنوع بودن برگزاری هرگونه آزمون حضوری جزو گروه ۳ شغلی است.

گروه‌های شغلی ۴  ، شغل‌هایی از جمله برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه‌روزی، کافه و قهوه خانه‌هاست

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied