شمانیوز
شما نیوز

مبلغ جریمه تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: جریمه تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ درسطح شهر ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

مبلغ جریمه تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح

علیرضا رئیسی شنبه شب در یک برنامه گفتگوی تلویزیونی افزود: منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در ستاد ملی موافقان و مخالفانی داشت، اما در نهایت کلیات آن را همه اعضای ستاد ملی و کرونا پذیرفتند و امشب نخستین شب اجرای این مصوبه در سطح کشور بود.

وی با بیان اینکه خبر منع تردد شهروندان از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح سه شنبه هفته قبل توسط وزیر کشور اعلام شده بود، گفت: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز دوشنبه هفته گذشته آن را اطلاع رسانی کرده بود که از روز یکم آذرماه به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

سخنگوی ستاد مقابله با بیماری کرونا سپس به صاحبان تمام واحدهای صنفی که می توانند فعالیت کنند توصیه کرد بعد از ساعت ۸ شب مغازه خود را ببندند و برای تردد به منزل خود از تاکسی استفاده کنند.

رئیسی گفت: شیوع بیماری کرونا در کشور بحران بزرگی را به وجود آورده است و در شرایطی هستیم که اعضای ستاد ملی کرونا به طور شخصی دنبال ایجاد محدودیت نیستند مگر این که چاره‌ای جز ایجاد محدودیت برای شهروندان نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه این محدودیت ها ممکن است در عمل نیز نواقصی داشته باشد، اظهار داشت: ما باید در ۲ هفته آینده بحران کرونا را به شدت کنترل کنیم تا بتوانیم به تدریج شاهد سیر نزولی انتشار ویروس کرونا در سطح کشور باشیم.

رئیسی تاکید کرد: این محدودیت دو هفته‌ای را همه ما موظف هستیم رعایت کنیم و بدون شک کاهش تردد می تواند در چهار هفته آینده تاثیرات قابل توجهی را در سطح کشور بگذارد.

وی گفت : پیشتر این محدودیت ها را در ۴۳ شهر که وضعیت آنها قرمز بود اعمال کردیم و خوشبختانه به تدریج با اعمال محدودیت های بیشتر بیماری کرونا در این ۴۰ شهر کاملاً سیر نزولی پیدا کرد و آن ۳ شهر نیز روند رشد این بیماری متوقف شد.

رئیسی افزود: هم اکنون ۱۶۰ شهر ما در وضعیت قرمز قرار دارد که ۵۳ میلیون نفر در این شهرها زندگی می‌کنند و اگر نتوانیم این محدودیت‌ها را اعمال کنیم با افزایش جانباختگان لطمات بسیار بزرگی به کشور وارد خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: با توجه به تجربه ای که در کشور داریم اگر ما در اعمال محدودیت ها بیش از ۸۵ درصد عمل کنیم قطعاً پس از دو هفته شاهد کاهش روند بیماری کرونا در کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که در شهری وضعیت ما قرمز است این محدودیت ها ادامه خواهد داشت، از طرح محله محوری مقابله با کرونا خبر داد و گفت از امروز طرح محله محوری مقابله با کرونا در سطح کشور آغاز شده و به ازای هر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور یک پایگاه سلامت وجود دارد و به ازای هر ۱۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت نیز در این طرح انجام وظیفه خواهد کرد.

رئیسی اظهار داشت: در این طرح محله محور در صورتی که نیاز باشد همکاران ما به درب منازل مراجعه خواهند کرد تا با انجام تست های مورد نیاز از روند بیماری کرونا در بین خانواده اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: ما در اجرای طرح محله محور بر خانواده‌ها متمرکز شدیم و امیدواریم در دو هفته آینده ما بتوانیم با شناسایی بیماران در بین خانواده آنها را به موقع ایزوله و قرنطینه کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: توسعه ما به شهروندان این است که طی یک ماه آینده هر کسی از خانه بیرون بیاید کارت ملی خود را همراه خود داشته باشد تا در صورت نیاز با انجام اسکن روی کارت ملی بتوانیم افرادی که بیماری آنها مثبت هست از حضور در اماکن و یا انجام سفر جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی بانک اطلاعات مبتلایان کرونا، اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی سیستم های فروش بلیت به این بانک متصل شده اند که با ارائه مشخصات افراد می‌توانند افرادی که کرونای آنها مثبت بود شناسایی کنند و اجازه ندهند این افراد سوار هواپیما شوند و یا اینکه از قطار برای سفرهای خود استفاده کنند.

وی تاکید کرد: کسانی که تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شود تا ۱۴ روز حق سفر ندارند.

 

 

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied