شمانیوز
شما نیوز

شمانیوز در گفتگو با مهدی اسماعیلی بررسی کرد؛

مطالبات معلمان از رئیس جمهور جدید چیست؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بخشی از مطالبات معلمان و آموزش و پرورش از رئیس جمهور جدید اشاره کرد.

مطالبات معلمان از رئیس جمهور جدید چیست؟

مهدی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار شمانیوز درباره مطالبات معلمان و سایر کارکنان آموزش و پرورش از دولت سیزدهم، اظهار داشت: در سال 1390 سندی تحت عنوان سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نوشته شده که متأسفانه به صورت کامل و جامع به اجرا درنیامده است. اگر این سند اجرایی شود، توجه خاصی به منزلت معلمان از نظر مادی و معنوی خواهد شد؛ لذا از آقای رئیسی می‌خواهم در دولت خود عزم جدی برای اجرای این سند داشته باشند.

وی گفت: همچنین آقای رئیسی به دانش‌آموزان و شریط فعلی آنها توجه‌ای داشته باشد و با فراهم کردن شرایط لازم آنها را به حیات طیبه سوق دهد.

ضرورت اصلاح محتواهای آموزشی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم باید شرایطی را فراهم کند که محتواهای آموزشی متناسب با فرهنگ و باورهای جامعه، روزآمد شود و از همه مهمتر اینکه روش‌های آموزشی نوین در مدارس مورد استفاده قرار گیرد.

اسماعیلی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید درصد تدوین نظام‌نامه سند تحول برآید، افزود: بر اساس این نظام‌نامه؛ وضعیت معلمان، دانش‌آموزان و تأثیرگذاری سوابق کاری و تحصیلی در شرایط شغلی معلمان مدنظر قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش از بدنه این وزارتخانه انتخاب شود

او از رئیس جمهور منتخب درخواست کرد که وزیر آموزش و پرورش دولت خود را از بدنه این وزارتخانه برگزیند تا به تمامی سطوح آموزش و پرورش تسلط کامل داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی هرگز نخواهد پذیرفت خارج از بدنه آموزش و پرورش، وزیر انتخاب شود. یک وزیر توانمند باید به مشکلات ساختاری آموزش و پرورش اشراف داشته باشد و برای حل این مشکلات از جانب او برنامه و راهکار ارائه شود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied