شمانیوز
شما نیوز

تعطیلی تهران / تعطیلی مشهد /

فوری / تهران تعطیل شد + جزئیات

فوری / تهران تعطیل شد .

فوری / تهران تعطیل شد + جزئیات

به گزارش شمانیوز : در پاسخ به سوال کاربران که به علت کرونا ایا فردا ادارات و بانکها تعطیل است یا نه، طبق بررسی های انجام شده آخرین وضعیت تعطیلی ادارات تهران فردا ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، در این خبر اطلاع رسانی میگردد.

 


خبرفوری : پست عاشقانه محمدرضا گلزار / عشق واقعی اقای سوپر استار فاش شد + عکس  


 

 

به موجب مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل اعلام شد. این تعطیلی پس از آن اعلام شد که پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای کشور داده شده بود. 

آنگونه که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده قرار است از دوشنبه ۲۵ مرداد ماه تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل اعلام شده است.

اما هنوز هیچ جزئیاتی از این تعطیلی اعلام نشده است. اینکه آیا این تعطیلی به معنای لاک داون کشور است و همه شهرها را در بر میگیرد و یا فقط تهران را شامل می‌شود.

ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده که جزئیت تعطیلی را اعلام می‌کند. / تجارت نیوز 

 

تعطیلی فوری تهران

 

مشهد تعطیل شد

از روز دوشنبه تا شنبه هفته بعد تعطیل شد

بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از روز دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مردادماه تعطیل اعلام شد.

جزئیات این خبر به اطلاع خواهد رسید.

 

ادارات تهران فردا تعطیل شد

روابط عمومی استانداری تهران در خصوص خبر تعطیلی ادارات فردا گفت: علیرغم اینکه شهر تهران در رنگبندی جدید همچنان در وضعیت رنگ بندی قرمز و بحرانی کرونا قرار دارد، تا این لحظه تصمیمی برای تعطیلی ادارات تهران گرفته نشده است. صرفا به منظور پیش گیری از بحرانی تر شدن شهر، تا اطلاع ثانوی تمامی بانکها و ادارات دولتی ارائه دهنده خدمات ضروری با ۵۰ درصد و مراکز غیرضروری تنها با ۳۰ درصد نیروی کار و با رعایت پروتکل های بهداشتی خدمت رسانی خواهند کرد.

خبر فوری: دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران امروز در جمع خبرنگاران گفت: هیچ راهی نداریم جز ۲ هفته تعطیلی که از همین امروز باید آغاز شود.

خبر فوری: با توجه به برخی اظهار نظرهای ضد و نقیض در شبکه های اجتماعی در مورد خبر تعطیلی بانکها و ادارات تهران در روز ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ به علت کرونا، به اطلاع میرساند فعلا این خبر توسط دولت تائید نشده و بر این اساس تمامی بانکها و ادارات تهران فردا دایر هستند.

 

 

بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از روز دوشنبه 25 تا شنبه 30 مردادماه تعطیل اعلام شد

 


خبرداغ : یارانه سه برابرافزایش می یابد + جزئیات  


 

 

 

 

وضع محدودیت‌های کرونایی جدید از شنبه / تعطیلی دو هفته‌ای جدی شد؟

​سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از وضع محدودیت‌های کرونایی جدید از فردا خبر داده است. اما آنگونه که از سخنان او پیداست این محدودیت‌ها نه جزئیات خاصی دارد و نه ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلی دو هفته‌ای کشور تصمیمی گرفته است. پس محدودیت‌های جدید چیست؟ 

 

علیرضا رییسی اعلام کرده که امروز جلسه کمیته تخصصی ستاد مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور تشکیل شده و قرار است محدودیت‌های کرونایی از فردا، شنبه ۲۳ مرداد تشدید شود. اما این محدودیت‌های جدید چیست؟

 

آنگونه که علیرضا رئیسی اعلام کرده یکی از این محدودیت‌ها این است که ترددها را به شدت در سراسر کشور کاهش دهیم که البته در این راستا نیاز است که اقناع‌سازی و توجیه انجام شود.

 

مساله دوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم محرم است. بر اساس تصمیمات این جلسه، برگزاری مراسم محرم در فضاهای سربسته و دسته‌روی‌ها ممنوع او شده است. اما هیات‌ها همچنان می‌توانند در فضای باز دایر باشند.

البته به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، قرار است محدودیت‌های دیگری هم اعمال شود. محدودیت‌هایی در حوزه تردد، فعالیت کسب‌وکارها، وضعیت کار ادارات دولتی و آموزشی. او گفته این محدودیت‌ها فردا تعیین می‌شود.

 

ماجرای تعطیلی کرونایی چه شد؟

این اظهارات درباره وضع محدودیت از ۲۳ مرداد در حالی است که هفته قبل سعید نمکی، وزیر بهداشت در نامه‌ای به مقام معظم رهبری درخواست تعطیلی دو هفته‌ای کل کشور را داده و گفته بود برای اینکه این تعطیلی نتیجه‌بخش باشد نیروهای انتظامی هم باید پای کار بیایند.

 

 

البته پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای به ستاد ملی مقابله با کرونا ارجاع شد و در آنجا مسکوت ماند و به عبارتی با آن موافقت نشد. اما دو روز پیش این پیشنهاد دوباره از سوی فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران عنوان شد.

علیرضا زالی در راستای اعمال محدودیت‌های کرونایی جدید، پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای کشور را داده و گفته بود: تنها راه مهار کرونا و کاهش آمار مرگ و میر، تعطیلی کامل (لاک‌داون) کشور است. او گفته بود باید تعطیلی دو هفته‌ای کشور را جدی بگیریم. اما این تعطیلی باید تصمیم حاکمیت باشد و نه تصمیم یک وزارتخانه یا دستگاه.

اما این اولین باری نیست که زالی مساله لاک‌داون را مطرح می‌کند. بعد از تعطیلات نوروز، زمانی که محدودیت جدید کرونایی وضع شد، زالی اعلام کرد روند اعمال محدودیت‌های کرونایی رضایت‌بخش نبوده و ما باید شاهد تعطیلی واقعی شهر باشیم. او گفته بود پیشنهاد ما لاک‎داون (اعمال محدودیت‌های سختگیرانه) شهر است نه وضع فعلی.

 

محدودیت کرونایی برای کسب‌وکارها؟

اما حالا نه خبری از تعطیلی کرونایی است و نه وضع قوانین دیگر. از ابتدای سال جاری تاکنون حداقل سه تا چهار مرتبه محدودیت‌های کرونایی جدید وضع شده است. محدودیت‌هایی که بیشتر شامل حال مشاغل و مراکز آموزشی و فرهنگی و تفریحی است. اما برخلاف سال گذشته، نه اصناف جدیدا تن به تعطیلی‌ها داده‌اند و نه مردم این روند را جدی می‌گیرند.

به عبارتی در تمام دفعاتی که محدودیت‌ها وضع شده، روند رفت و آمد مردم و فعالیت اصناف مانند روزهای عادی ادامه داشته است.

مردم می‌گویند تعطیلی‌ و محدودیت کرونایی راه به جایی نمی‌برد و تنها راهکار خروج از این شرایط تسریع روند واکسیناسیون است. اما نکته قابل توجه دیگر این است که در حالی مساله تعطیلی کرونایی مطرح شده که ستاد ملی مقابله با کرونا رسما اعلام کرده هیات‌های عزادارای می‌توانند امسال دایر باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • دانشجو بدون چاره

    خواهش میکنم تو رو خدا آزمون جامع دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات رو پیگیری کنید در وضعیت حاد کرونا میخوان حضوری برگزار کنن
    از ۳۱ مرداد تا ۷ شهریور برای هر گروه دو روز از ۸ صبح تا ظهر در نظر گرفتن اون هم در کلاس های کوچک بدون تهویه
    از اردیبهشت چندین بار به تعویق انداختن با اصرار برای حضوری بودن
    تعویق کاری رو درست نمیکنه فقط مسئله رو فرسایشی و غیر قابل تحمل میکنه
    تو رو خدا پیگسری کنید

  • مسعود

    متاسفانه هر بار گروه شغلی یک باید فعالیت کننده، آیا گروه شغلی یک جزو انسانها نمی باشند و به جبر باید فعالیت کننده بنده در تعمیرگاه مجاز خودرو هستم اما در هیچ شرایطی تعطیل نبودیم