شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

تست های منفی کرونا از مبدا ترکیه جعلی است؟!

آیا تست های منفی کرونا که در کشور ترکیه برای مسافران ایرانی صادر می شود جعلی است؟

تست های منفی کرونا از مبدا ترکیه جعلی است؟!

به گزارش خبرنگار شمانیوز،در ایام همه گیری کرونا، یکی از الزامات سفر هوایی، ارائه تست منفی کرونا توسط مسافران است و با توجه به علاقه مسافران ایرانی به سفر به کشور ترکیه، بیشترین حجم مسافر از مرزهای خروجی کشور به کشور ترکیه وارد می شود به طوری که براساس آمار رسمی ارائه شده از سوی مسئولان کشور، فقط در ایام جمعه سیاه( بلک فرایدی) که چند روز پیش بود بیش از ۱۷ هزار ایرانی از مرزهای زمینی وارد کشور ترکیه شده اند.

اخیرا براساس تصمیم مسئولان وزارت بهداشت و سازمان هواپیمایی کشوری، تست کرونا برای مسافران به مقصد ترکیه که هر دو دز واکسن خود را دریافت کرده باشند الزامی نیست و فقط با ارائه ترجمه رسمی کارت واکسن خود می توانند کارت پرواز دریافت نمایند اما همچنان افرادی که از مبدا ترکیه قصد ورود به کشور را دارند حتما بایستی تست منفی کرونا ارائه نمایند.

این الزام زمینه ای را برای سوء استفاده برخی ها فراهم نموده بگونه ای که در کشور ترکیه برخی افراد با گرفتن مبالغی و بدون انجام تست،نتیجه منفی تست کرونا را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

هزینه انجام تست پی سی آر در ترکیه حدود ۲۵۰ لیر است اما افرادی در حوالی میدان تکسیم و خیابان استقلال شهر استانبول که پاتوق مسافران ایرانی است، با مبلغی حدود ۱۰۰ لیر و گرفتن مشخصات پاسپورت مسافران و بدون انجام تست برای آنان تست منفی کرونا بر روی سربرگ های رسمی آزمایشگاه گرفته و در اختیار مسافران قرار می دهند.

فاجعه بارتر اینکه لیدرهای تورهایی که در ترکیه مسافران را به مناطق دیدنی می برند یا امور ترانسفر مسافر را انجام می دهند نیز با گرفتن مبلغ ۱۵۰ لیر ترکیه، تست کرونا را انجام و نتیجه منفی تست را در اختیار مسافران قرار می دهند.

روش کار نیز به این صورت است که مسافر در ابتدای ورود به ترکیه مبلغ تست خود را به راهنمای تور می پردازد و فردای آن روز فردی به هتل مراجعه و در ظاهر از مسافر تست می گیرد.یعنی چوب های تست به جای انتهای حلق و انتهای بینی بر روی زبان و ابتدای بینی مسافر کشیده می شود و پس از ۲۴ ساعت نیز نتیجه تست منفی کرونا برای مسافر ارسال می شود.

با توجه به اینکه نتیجه این تست ها بر روی سربرگ های رسمی ارائه می شود،از سوی مسئولان فرودگاهی ترکیه و هم در بدو ورود در فرودگاه های ایران این تست معتبر تلقی می شود حال آنکه مشخص نیست که آیا مسافر به صورت واقعی تست پی سی آر داده است یا خیر؟

در فرودگاه مقصد نیز که متاسفانه هیچ نظارت دقیقی نیست.یک نفر در فرودگاه مسئول چک کردن تست های کرونا است و به خاطر ازدحام جمعیت، مسافران چند نفری با هم رد می شوند، بدون اینکه کسی نتیجه تست کرونا آنان را بررسی کند.

حال سوال اساسی این است که چه کسی مسئول این بی سر و سامانی است؟ 

وزارت بهداشت یا وزارت میراث فرهنگی و گردشگری؟ کدام یک باید پاسخگو باشند؟

با توجه به شیوع نوع جدید کرونا در برخی کشورها از جمله کشورهای اطراف ایران،آیا با این شیوه و روش می توان جلوی ورود این نوع جدید ویروس را به کشور گرفت؟

اگر یک نفر از مسافران هواپیما که از ترکیه عازم ایران است و تست غیر واقعی منفی کرونا نیز در دست دارد، ناقل کرونا باشد، تمام مسافران هواپیما را آلوده می کند و همه آن مسافران نیز به محض ورود به کشور، خانواده خود و بقیه را آلوده خواهند کرد.

پس مسئولان محترم وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری! تا فاجعه رخ نداده برای این وضعیت اسفبار چاره اندیشی کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied