شمانیوز
شما نیوز

سخنگوی سازمان انتقال خون:

اهدا کنندگان خون، این اطلاعیه را بخوانند

سخنگوی سازمان انتقال خون، گفت: واکسن هایی نظیر سینوفارم و برکت، نیز، منعی برای اهدای خون ندارند و این داوطلبان اهدای خون می‌توانند بعد از بهبودی از واکنش های اولیه، بعد از تزریق واکسن مانند درد عضلانی، تب و بی حالی خون اهدا کنند.

اهدا کنندگان خون، این اطلاعیه را بخوانند

به گزارش شما نیوز: «بشیر حاجی بیگی» در این خصوص، اظهار داشت: افرادی که انواع دیگر واکسن را دریافت کرده اند معافیت اهدای خون ندارند زیرا غیر از واکسن های اسپوتنیک و آسترازنکا که بر پایه ویروس زنده ضعیف شده یا ویروس حامل تهیه می شوند، سایر واکسن های رایج در کشور بر پایه ویروس غیرفعال و واکسن های فاقد اجزای زنده ویروسی و اجزای پروتئینی ویروس تهیه می شوند که در انتقال خون مشکلی ایجاد نمی کنند.
وی ادامه داد: واکسن هایی نظیر سینوفارم و برکت، نیز، منعی برای اهدای خون ندارند و این داوطلبان اهدای خون می‌توانند بعد از بهبودی از واکنش های اولیه، بعد از تزریق واکسن مانند درد عضلانی، تب و بی حالی خون اهدا کنند.
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال است و برای دفعات بعدی اهدا کننده مستمر(با سابقه حداقل دو بار اهدای خون در سال) حداکثر ۶۵ سال است.
حاجی بیگی تصریح کرد: در شرایط کنونی که کشور با شیوع ویروس کرونا مواجه است سازمان انتقال خون باز هم از امن ترین و کم خطرترین اماکن نظام بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است.

اهدای خون را فراموش نکنید

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: هموطنان نوعدوست که در همه شرایط یاری‌گر سازمان انتقال خون برای تامین خون و فرآورده‌های خون مورد نیاز بیماران، نیازمند به خون هستند، توجه داشته باشند که ترس از کرونا موجب این نشود که اهدای خون را فراموش کنند، مردم توجه داشته باشند که نیاز به خون همیشگی است، پس بنابراین بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند و به کمک این بیماران بشتابند.
وی گفت: نیاز به خون همیشگی است و بهترین مکان برای ذخیره خون رگ های اهدا کنندگان است و تا هر زمانی که نیاز به اهدای خون بیشتر شود با دعوت و فراخوانی که از سوی سازمان انتقال خون انجام می شود اهداکنندگان برای اهدای خون اقدام کنند و یاری کننده انتقال خون و نجات دهنه بیماران باشند.
لازم به ذکر است، تاکنون ۱۹ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۹۵۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۰ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۳۰۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۳۰ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۲۵۴ دُز رسید.
گفتنی است، اسپوتنیک، سینوفارم، آسترازنکا، بهارات و برکت پنج برند واکسن هستند که تاکنون در کشور تزریق شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied