شمانیوز
شما نیوز

واکسیناسیون دانش آموزان

اعلام زمان واکسیناسیون دانش آموزان

واکسیناسیون دانش آموزان از دو هفته آینده برای سنین 6 تا 18 سال انجام می‌شود.

اعلام زمان واکسیناسیون دانش آموزان

به گزارش شمانیوزواکسیناسیون دانش آموزان از دو هفته آینده برای سنین 6 تا 18 سال انجام می‌شود.  بازگشایی مدارس در  مهرماه منوط به واکسیناسیون دانش آموزان است که به واکسن خاصی با دز پایین تری نیاز دارد. بعد از واکسن معلمان اکنون نوبت به واکسیناسیون دانش آموزان رسیده است.

 

بهرام عین اللهی امروز در جمع خبرنگاران درباره واکسیناسیون کرونا دانش آموزان افزود: در نظر است واکسیناسیون سنین اواخر ۶ سال تا ۱۸ سال انجام شود که برای این هدف ۱۳ میلیون دز واکسن نیاز است. کار‌های مقدماتی این کار در واکسن‌های داخلی و هم در واردات انجام شده است و امیدواریم در دو هفته آینده آغاز شود.

وی گفت: با شروع واکسیناسیون این گروه، بازگشایی مدارس را بعد از واکسیناسیون شاهد خواهیم بود.

عین اللهی با تشکر از همه مردم که در صحنه‌های واکسیناسیون فعال هستند افزود: در همین مدت کوتاه، امروزه رتبه دوم میزان تزریق واکسیناسیون در هفته، در دنیا را بدست آوردیم. میزان واکسیناسیون از نظر رتبه تعداد واکسنی که انجام شده است که در دنیا اول آلمان با ۶ میلیون تزریق در هفته و ما که تا هفته قبل با فرانسه اختلاف کمی داشتیم، امروز از فرانسه جلو افتادیم. ایران با نزدیک ۵ میلیون واکسن تزریق شده کرونا رتبه دوم دنیا را به دست آورده است و امیدواریم با این شور و کمک مردمی رتبه اول را هم در فاصله نزدیکی بتوانیم به دست بیاوریم.

وی درباره واکسیناسیون گروه‌های مختلف سنی گفت: واکسیناسیون ۱۸ سال به بالا در حال انجام است، اما در مناطق مختلف کشور متفاوت است. در شهر‌های بزرگ معمولا سن‌های بالای ۴۰ سال و در برخی مناطق مرزی بالای ۱۸ سال است. علت اینکه سن را برای واکسیناسیون قرار داریم برای نظم بیشتر است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه به مردم نوید می‌دهم که نگران نباشند و واکسیناسیون با همین سرعت با توجه به وارداتی که در حال انجام است و واکسن‌های تولید داخل با ۵ مرکز تولید داخلی با کیفیت عالی انجام می‌شود افزود: همانطوریکه واکسیناسیون انجام می‌شود، سن‌ها برای تزریق واکسن کرونا نیز پایین می‌آید و بعضا در سن‌های اعلام نشده یا بدون ثبت نام برای تزریق می‌آیند که این امر باعث ازدحام می‌شود.

وزیر بهداشت درمان و اموزش پزشکی با تشکر از ارتش که در همه عرصه‌ها بویژه در عرصه مددرسانی در امر کرونا انجام دادند گفت: ما ارتشی مردمی داریم که در زمانی که دفاع لازم باشد مردانه دفاع می‌کند و در زمان صلح در کنار مردم هستند.

وی گفت:در کمک رسانی در بحران‌ها و وقوع سیل و زلزله از ارتش، تلاش و کمک‌های ویژه دیده ایم. امروز، هم در بحران کرونا و هم در عرصه واکسیناسیون و هم در عرصه درمان بویژه در مناطق محروم و صعب العبور کمک‌های ویژه‌ای انجام شده است.

وزیر بهداشت با تشکر از مردم برای صحنه‌هایی که در مراکز واکسیناسیون کرونا خلق کردند افزود: این صحنه‌ها ما را به یاد صحنه‌های دفاع مقدس می‌اندازد. صحنه‌هایی که ما در آن سال‌ها شاهد بودیم برای کمک‌های مردمی بویژه دانشجویانی که حتی در ساعت ۱۱ شب در برخی مراکز واکسیناسیون مشغول واکسیناسیون مردم هستند.

پایان واکسیناسیون کرونا در کشور در دهه فجر پیش بینی می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته گذشته گفت: ما دهه فجر را برای پایان واکسیناسیون در کشور قول داده ایم و تلاش خود را در این زمینه می کنیم.

البته زمان بازگشایی مدارس به وزارت آموزش و پرورش باز می گردد و فعلا کار واکسیناسیون با ما است که برای معلمان انجام شده و والدین بچه ها را در برنامه داریم.

عین اللهی در خصوص زمان پایان استفاده از ماسک، گفت: هم اینک نه تنها در کشور بلکه تمامی مردم دنیا منتظر هستند که ماسک را بردارند ولی تا وقتی که ویروس در دنیا فعالیت دارد و دچار جهش می شود باید از ماسک استفاه شود.

وی افزود: کشورهایی که واکسن زده و ماسک را برداشته اند دوباره دچار مشکل شده اند و میزان مرگ و میر آنها بالا رفته است بنابراین باید واکسن بزنیم و ماسک را هم نگهداریم تا مرگ و میر کم شود.

وی با اشاره به مشکلات و کمبودهای حوزه درمانی استان قزوین، گفت: با توجه به اینکه قزوین یک استان عبوری و در مسیر استان های دیگر است و از طرفی هم صنعتی محسوب می شود لازم است برای تقویت فضاهای بیمارستانی آن کار بیشتری انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied