شمانیوز
شما نیوز

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی:

در حوزه درمان تامین اجتماعی عملیات عمرانی چشمگیری انجام شده است

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به توسعه خدمات درمانی طی چهار سال گذشته گفت: در این مدت به اندازه ۱۵ سال قبل از آن ساخت و ساز عمرانی در ۸۱ بیمارستان تامین اجتماعی و ۲۹۰ مرکز درمانی وابسته به این سازمان انجام شده است.

در حوزه درمان تامین اجتماعی عملیات عمرانی چشمگیری انجام شده است

به گزارش شمانیوز و به نقل از  روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر مهدی درخشان در آیین بهره برداری از طرح های عمرانی و درمانی بیمارستان دکتر غرضی ملایر اظهار داشت: در مدت یاد شده معادل ۲۰ سال گذشته نیز تجهیزات پزشکی مراکز و بیمارستان ها گسترش و ارتقا پیدا کرده است.

وی افزود: طی چند سال گذشته تلاش معاونت درمان تامین اجتماعی روی ۲ محور تامین زیرساخت ها و توجه به توسعه زیرساخت های الکترونیکی و فناوری اطلاعات بود تا بتوانیم از این طریق خدمات خوبی را به مراجعان ارائه دهیم.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی همچنین به اجرای سیستم مدیریت الکترونیک بیمارستان یا اچ آی سی اشاره و بیان کرد: هدف ما این است که با اجرای طرح یاد شده مدیریت تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی وابسته به سازمان تامین اجتماعی الکترونیکی شود.

دکتر درخشان ادامه داد: به طور مرتب تکمیل، رفع نواقص و نمونه های جدید اچ آی سی در دستور کار است و زمینه ای مهیا می شود تا بتوان تمامی خدمات را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه کرد.

وی هدف از اجرای طرح اچ آی سی در تمامی بیمارستان های تامین اجتماعی را آسان سازی بهره مندی بیمه شدگان و همراهان آنها از خدمات درمانی برشمرد و بیان کرد: علاوه بر اجرای این طرح، نسخه الکترونیکی را نیز در دست اقدام داریم که از چهار سال گذشته این طرح در درمان مستقیم آغاز شده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: بیش از ۲ سال است که در بیمارستان ها و مراکز درمانی نیازی به دفترچه نیست و بیش از سه سال است که طرح نسخه الکترونیکی در درمان غیر مستقیم در کل کشور مستقر شده است.

دکتر درخشان گفت: برای اجرای هر چه بهتر این طرح نیاز است تمامی ارگان های تاثیرگذار در حوزه سلامت به ویژه وزارت و بهداشت به ما کمک کنند و تا پایان امسال بتوانیم نسخه الکترونیکی را در کشور به سرانجام برسانیم.

وی همچنین به پایه ریزی نظام ارجاع داخلی اشاره کرد و افزود: تلاش ما بر این است تا تمامی فرآیندها در درمان مستقیم و غیر مستقیم به صورت الکترونیکی اجرا شود و هم اکنون بستر سخت افزاری مهیا شده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه نیمی از بیمه شدگان کشور مربوط به تامین اجتماعی هستند، گفت: سالانه یک پنجم بودجه کل کشور برای بیمه شدگان تامین اجتماعی هزینه می شود.

وی افزود: در این راستا باید تلاش کنیم از امکانات در اختیار به نحو احسن استفاده کنیم تا بتوانیم گامی در جهت کاهش آلام مردم برداریم.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از حضور خیران ملایری برای توسعه بخش درمان و سلامت این شهرستان تقدیر کرد.

 

عملکرد مدیریت درمان تامین اجتماعی همدان قابل تقدیر است

معاون استاندار همدان و فرماندار ملایر نیز در آئین بهره برداری از چند طرح عمرانی و درمانی بیمارستان دکتر غرضی ملایر با بیان اینکه توسعه روز افزون زیرساخت ها بدون پزشک و متخصص اثرگذار نیست، خواستار جذب متخصصان در رشته هایی همچون رادیولوژی، جراح مغز و اعصاب، ارتوپدی، بیهوشی، نورولوژی و گوش و حلق و بینی شد.

قدرت الله ولدی افزود: در رشته های یاد شده به شدت نیازمند پزشک متخصص در بیمارستان دکتر غرضی ملایر هستیم.

ولدی با اشاره به وجود ۱۳۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در این شهرستان افزود: بیمارستان دکتر غرضی با ۲۴ سال سابقه و ۱۶۰ تخت مصوب تاکنون خدمات ارزشمندی ارائه کرده است.

فرماندار ویژه ملایر ارتقای هتلینگ، خرید تجهیزات پزشکی، بازسازی بخش های داخلی، خرید سی تی اسکن پیشرفته، رادیولوژی دیجیتال، سونوگرافی رنگی و سایر تجهیزات این بیمارستان را قابل تحسین خواند و ادامه داد: از سوی بیماران و مراجعان توجه خوبی صورت گرفته و خدمات این بیمارستان رضایت بخش است.

ولدی با اشاره به کسب رتبه پنجم بیمارستان دکتر غرضی ملایر از بین ۷۱ بیمارستان کشور در حوزه اورژانس و کسب رتبه های برتر در دیگر شاخص ها گفت: با توجه به حدود ۶ هزار مراجعه کننده در این بیمارستان، می طلبد خدمات بهتری در این زمینه صورت گیرد.

وی از تلاش های دکتر علیرضا صفری مدیر درمان تامین اجتماعی همدان تقدیر کرد و اظهار داشت: امیدواریم هر چه سریعتر حدود ۶ پزشک متخصص برای بیمارستان دکتر غرضی ملایر از طریق وزارت بهداشت و درمان جذب شود.

معاون استاندار و فرماندار ملایر با بیان اینکه این شهرستان درحال حاضر 300 هزار نفر جمعیت دارد، گفت: از این تعداد  ۱۳۰ هزار نفر در ملایر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

 قدرت اله ولدی با اشاره به اینکه بیمارستان دکتر غرضی ملایر در سال 74 به بهره برداری رسیده و اکنون دارای ۱۶۰ تخت مصوب است، افزود: در این مرکز درمانی بحث ارتقای هتلینگ انجام و بخش های مختلف فضاسازی، زیباسازی و تجهیز شده اند.

وی با اشاره به اینکه از نظر تجهیزات پزشکی در بیمارستان غرضی امکانات به روز پزشکی وجود دارد و مردم ملایر از خدمات درمانی بیمارستان غرضی رضایت دارند، اظهارکرد: سال ۹۶ از بین ۷ رتبه برتر کشور، اورژانش غرضی رتبه ۵ را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم افتتاح طرح‌های بیمارستان غرضی با اشاره به اینکه بیمارستان غرضی ملایر با بهترین هتلینگ و تجهیزات به روز، فاقد پزشک متخصص است، اظهار داشت: ضروریست وزارت بهداشت و درمان در راستای تأمین پزشک متخصص برای بیمارستان غرضی ملایر از هیچ‌کوششی فرو‌گذار نکند.

وی بیان کرد: در صورت رفع مشکل پزشک متخصص در مراکز درمانی به ویژه بیمارستان غرضی ملایر این شهرستان می‌تواند علاوه بر پوشش بیمه‌شدگان داخل شهرستان، به بیماران شهرهای اطراف نیز خدمات ارائه دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس احداث کلینیک تخصصی را یکی دیگر از نیازهای اساسی شهرستان دانست و تصریح کرد: زمین و هزینه احداث این مرکز توسط اوقاف ملایر تامین شده است که برای ساخت آن نیازمند همکاری وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی هستیم.

دیگر نماینده شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تحولات چشمگیرحوزه بهداشت و درمان شهرستان  در4 سال گذشته، بیان کرد: امروز در بحث زیر ساخت‌ها و تجهیزات  به روز بیمارستانی از برنامه جلوتر هستیم.

محمد کاظمی با بیان اینکه امروز بیمارستان غرضی ملایر در واقع یک هتل با کلیه امکانات و تجهیزا ت به روز پزشکی است، تصریح کرد:  نبود پزشک متخصص در برخی حوزه‌ها اعم از نورولوژی، مغز و اعصاب،گوش و حلق و بینی، رادیولوژی و غیره باعث شده که بیماران شهرستان از این تجهیزات بهره‌ای نبرند.

گفتنی است، در این آیین پنج طرح درمانی و عمرانی بیمارستان دکتر غرضی ملایر با اعتباری افزون بر ۱۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

در این آئین از دکتر علیرضا صفری مدیر درمان تامین اجتماعی همدان، نمایندگان ملایر، حاج حسن و حاج عبادالله توکلی خیران ملایری در حوزه سلامت، حسین بابایی شهردار ملایر و هادی اسدی مهندس طراح طرح های بیمارستان دکتر غرضی تقدیر به عمل آمد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied