شمانیوز
شما نیوز

جمعیت بالای ۱۰۰ ساله های ژاپنی از مرز ۷۰ هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت ژاپن در گزارشی اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار نفر از مردم این کشور ۱۰۰ سال یا بیشتر از ۱۰۰ سال سن دارند.

جمعیت بالای ۱۰۰ ساله های ژاپنی از مرز ۷۰ هزار نفر گذشت
به گزارش شمانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری؛ تلویزیون دولتی ژاپن روز یکشنبه اعلام کرد که بر اساس این گزارش، در ۴۹ سال متوالی، تعداد این افراد هر ساله افزایش یافته است به طوری که تا روز پانزدهم سپتامبر امسال  ۷۱ هزار و ۲۳۸ نفر دارای صد سال یا بیشتر خواهند بود و این تعداد هزار و ۴۵۳ نفر بیشتر از سال گذشته است.
 
این گزارش با اشاره به اینکه ۸۸ درصد این افراد زن هستند می افزاید: مسن ترین فرد این گروه، زنی از شهر فوکواوکا در جنوب غربی ژاپن به نام «کانه تاناکا» است که ۱۱۶ سال سن دارد. مسن ترین مرد هم «چیتتسو واتانابه» از جو اتسو در استان نیگاتا است که ۱۱۲ سال سن دارد.
 
در سال ۱۹۶۳ که وزارت بهداشت ژاپن اولین بررسی خود در این مورد را به انجام رساند، فقط ۱۵۳ نفر با سن صد سال یا بیشتر در ژاپن بودند. تعداد این افراد در سال ۱۹۹۸ بالغ بر ۱۰ هزار نفر شد و در سال ۲۰۱۲ نیز از مرز ۵۰ هزار نفر گذشت. مقامات این افزایش سریع را به پیشرفت های پزشکی و کمپین های سلامت نسبت می دهند.
 
پیری جمعیت و بالا بودن شمار جمعیت بالای ۱۰۰ سال در ژاپن به یکی از مشکلات اجتماعی اصلی در این کشور تبدیل شده است.
 
آمار رسمی دولت ژاپن نشان می دهد جمعیت این کشور برای نهمین سال متوالی در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی کاهش یافته و به حدود ۱۲۴ میلیون نفر رسیده است.
 
سازمان بهداشت جهانی نسبت به این روند هشدار داده و اعلام کرده است: شمار سالمندان ۶۵ سال به بالا در ژاپن، اکنون ۲۷.۷ درصد از کل جمعیت کشور را شامل می شود که نشان از پیر شدن سریع جامعه دارد.
 
با افزایش جمعیت سالمندان ژاپنی در مقایسه با کل جمعیت این کشور و تبدیل شدن ژاپن به یکی از پیرترین کشورهای دنیا، استفاده از روبات ها به عنوان یکی از گزینه های کار مورد توجه شرکت های ژاپنی قرار گرفته است.
 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied