شمانیوز
شما نیوز

چرا برخی زنان به ارگاسم نمی رسند؟ +علل و درمان

یکی از شایع ترین مشکلاتی که در نرسیدن به ارگاسم وجود دارد عدم شناخت خودتان است. برای یک زن بسیار مهم است که بدن خود را کشف کند و بداند چه چیزهایی را دوست دارد و بداند رسیدن به ارگاسم چه مفهومی دارد.

چرا برخی زنان به ارگاسم نمی رسند؟  +علل و درمان

عده ای از زنان هستند که هنگام رابطه جنسی و دخول ارضا نمیشوند، این زنان باید به نکاتی توجه کنند تا هنگام رابطه جنسی لذت ببرند و به مرحله ارگاسم برسند. من هیچ وقت در دخول به ارگاسم نمی رسم؟پرسش: مشکل من اینست که با دخول به ارگاسم نمی‌رسم! وهمسرم ابتدا با تحریک کلیتوریس منو به ارگاسم میرسونه و بعد نزدیکی انجام می شود.

 

اما یک دغدغه شده برای من که چرا نمیتوانم با دخول به ارگاسم برسم!ایشان حدود 40 دقیقه معاشقه دارند و من با تحریک همان نقطه بیشتر اوقات زود به ارگاسم میرسم. اما یک روش رو هم بارها امتحان کردیم که با تحریک همان نقطه م موقع معاشقه که با اون به ارگاسم می رسم، قبل از رسیدن به ارگاسم نزدیکی انجام شود شایدازین راه به ارگاسم برسم!

 

متاسفانه نه تنها نرسیدم بلکه حس لذتم هم رفت! راه چاره چیست؟ همسرم میگن زنها دودسته اند برخی با تحریک کلیتوریس ارگاسم میشوند و برخی با نزدیکی! این حرف درستی است؟

 

مسائل جنسی

 

پاسخ دکتر

۱- ۷۰ تا ۸۰ درصد خانمها بدون تحریک کلیتوریس و صرفا با دخول به ارگاسم نمیرسند.

 

۲- این‌که قبل از دخول و در معاشقه ارگاسم را تجربه میکنید، رفتاری ست کاملا درست. اما میشود روش های دیگری را هم تمرین کرد که در آن، همزمان با دخول تحریک کلیتوریس هم اتفاق بیفتد و بتوانید ارگاسم را تجربه کنید:

 

الف: پوزیشن زن روی مرد، با حرکت افقی لگن زن، طوریکه کلیتوریس روی پوست مرد مالش پیدا کند.

 

ب: تکنیک CAT که در آن، در پوزیشن معمول زن روی مرد، لگن مرد به صورت عمودی حرکت میکند و باعث تحریک کلیتوریس می شود.

 

ج: مرد می تواند در پوزیشن هایی که دسترسی به آلت جنسی زن دارد، همزمان با دخول، کلیتوریس را تحریک کند.

 

۳- تاکید می‌کنم که قرار نیست همان اولین باری که هرکدام از این سه روش را به کار میبرید، به نتیجه مطلوب برسید. تمرین لازم دارد.

 

یکی از اختلالات رایج جنسی در میان زنان، کارکرد ناقص«غیر کافی» جنسی است، که به نظر یک مشکل پیچیده است، چرا که که میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. بطور کلی تخمین زده میشود که بیش از 40 درصد زنان متحمل این دسته مشکلات جنسی هستند.

 

علت این امر گاهی بیماری های جسمی و گاهی عوامل فیزیولوژیکی است. این ناتوانی زنان تحت عنوان اختلال برانگیختگی «تحریک» جنسی زنان FSAD شناخته میشود.وقتی زنان و مردان از نظر جنسی تحریک میشوند خون زیادی به طرف اندام های جنسی شان حرکت می کند.

 

این پدیده در زنان باعث بزرگ شدن کلیتوریس «بخشی از اندام جنسی زنانه» و بافت اطراف آن، ترشح مواد لیز کننده واژن و آرامش و ریلکس شدن واژن و باز شدن طولی و عرضی آن و آمادگی برای دخول میشود.

 

زنانی که به اختلال تحریک جنسی مبتلا هستند، علیرغم تمایل و علاقه به رابطه جنسی بدلیل عدم پاسخ دهی طبیعی و نرمال جنسی شان دچار رابطه جنسی دردناک و یا حتی عدم امکان مقاربت می گردند.

 

چرا برخی زنان به ارگاسم نمی رسند؟

 

دلایل ایجاد اختلال برانگیختگی «تحریک» جنسی زنان

اختلال برانگیختگی «تحریک» جنسی زنان، می تواند بدلیل شرایط پزشکی پس زمینه ای مانند دیابت یا فشار خون به وجود آمده باشد. همچنین خشم و عصبانیت، عفونت در ناحیه اندام تناسلی و یا واکنش «حساسیت» به وسایل جلوگیری از بارداری می تواند باعث این اختلال گردد. داروهایی که برای درمان فشار خون بالا، مشکلات گوارشی یا اضطراب و استرس و نیز سرطان تجویز می شوند می توانند باعث بروز این اختلال شوند.

 

همچنین گاهی این اختلال به عوامل فیزیولوژیکی مرتبط میشود. عده ای از این عوامل عبارتند از: پیش نوازی غیر کافی یا غیر موثر قبل از برقراری رابطه جنسی از سوی مرد، افسردگی، ضعف در اعتماد بنفس، سو استفاده جنسی، داشتن احساس گناه یا شرم از رابطه جنسی، ترس از بارداری، اضطراب، استرس و خستگی.

 

علائم اختلال برانگیختگی «تحریک» جنسی زنان

علائم اختلال تحریک جنسی در زنان میتواند شامل عدم تمایل به رابطه جنسی، ناتوانی در کسب لذت از رابطه جنسی، عدم لیز شدن کافی واژن و یا به ارگاسم نرسیدن فرد علیرغم تحریک جنسی کافی باشد. البته زنانی که دچار اختلال ارگاسم زنانه FOD هستند، نیز همین علایم را دارا هستند و علیرغم آنکه به مقدار کافی برای رابطه جنسی تحریک و برانگیخته میشوند، اما به ارگاسم نمیرسند.

 

ذکر این نکته ضروری است که تفاوت زنان و مردان در زمینه ارگاسم این است که برای زنان ارگاسم یک واکنش آموختنی است نه خودکار. حدود 5 تا 10 درصد از زنان هرگز از هیچ فعالیت جنسی به ارگاسم نمیرسند «شرایطی که به آن فقدان اوج جنسی گفته میشود».

 

این فقدان اغلب در اثر بی تجربگی در رابطه جنسی، برقراری رابطه جنسی با عصبانیت و فقدان آمادگی روانی یا تجارب گذشته مانند آسیب های جنسی و یا تربیت خاص و سخت گیرانه جنسی که مانع بروز پاسخ جنسی مناسب میشود، به وجود می آید.

 

چرا برخی زنان به ارگاسم نمی رسند؟

 

پیشگیری و درمان اختلال برانگیختگی «تحریک» جنسی زنان

 

برخی تحقیقات جدید نشان داده است که استفاده از داروهای ناباروری مردان ممکن است، درمان اختلال های جنسی در زنان را از طریق افزایش جریان خون در اندام های جنسی و در نتیجه افزایش تحریک فیزیکی در آن ناحیه کمک کند. اما این شواهد هنوز بطور رسمی توسط مجامع علمی تایید نشده است.

 

تستسترون هم به عنوان یک دارو مورد بررسی قرار گرفته است. اما باز هم نتایج آن ‌طور که باید مثبت نبوده است. در حال حاضر پزشکان بر روی حذف داروهایی که ممکن است روی انجام رابطه جنسی اثر منفی داشته باشند، متمرکز شده اند. همچنین متخصصان، در حال بررسی روش های پیش گیری از بارداری هستند، تا مطمئن شوند آیا این وسایل هم یکی از فاکتورهای تعیین کننده هستند یا خیر.

 

زنانی که از خشکی واژن رنج می‌برند، ممکن است به استفاده از لیز کننده ها در هنگام رابطه جنسی توصیه شوند. برخی پزشکان تمرین های خاصی را که باعث توسعه و پیشرفت ماهیچه های بخش خارجی واژن «که در احساس لذت تاثیر بسیاری دارند» می شوند، به زنان توصیه میکنند.

 

مشاوره های روان شناسی نیز می توانند در درمان زنان مبتلا به مشکلات جنسی کمک فراوانی کنند. مثلا میتوانند تکنیک های تحریک و پیش نوازی جنسی را به این دسته از زنان بیاموزند.

 

چرا از دخول لذت نمیبرم، چرا از رابطه جنسی لذت نمیبرم، چرا از دخول ارضا نمیشم ؟ سوالاتی هستند که در ذهن برخی خانمها شکل میگیردلازم است در ابتدا بین لذت جنسی و ارگاسم در زنان تفاوت قائل شویم و در نظر داشته باشیم حسگرهای جنسی در سراسر بدن زنان گسترده شده است ، نباید کانون لذت جنسی زنان را تنها درا ندام تناسلی انها بدانیم

 

چرا برخی زنان به ارگاسم نمی رسند؟

 

چرا برخی زنان از رابطه جنسی دخولی ارضا نمیشوند و لذت نمی برند نقش عوامل روحی و روانی در ارضا نشدن از مقاربت لازمه ارضای جنسی زنان پیشنوازی و معاشقه است ، اگر به اندازه کافی پیشنوازی نداشته باشید اساسا تحریک جنسی کامل نخواهد شد،اما عده ای از زنان هستند که علیرغم داشتن

 

یک معاشقه طولانی مدت از رابطه دخولی به ارگاسم نمیرسند و ناچارند با مالش ناحیه کلیتوریس به ارگاسم برسند ، علت آنست که حساسیت این ناحیه نسبت به ناحیه درونی واژن بیشتر است ، فراموش نکنیم دختران باکره ای که به خودارضایی اعتیاد داشته اند

 

برای حفظ بکارت ، اولین بار حس لذت جنسی را از ناحیه کلیتوریس تجربه کرده اند شاید یکی از دلایلی که باعث میشود آن ها در آینده از رابطه جنسی دخولی لذت نبرند همین عامل باشد ، نکته قابل توجه دیگر این‌که اگر تحریک جنسی زنان ناقص باشد رابطه جنسی برای آن ها مصداق یک عمل ورزشی خواهد بود

 

برخی محققان معتقدند با این فرض که در اثر مقاربت در رابطه جنسی، سطح داخلی بافت کلیتوریس تحریک شود.در نتیجه دیواره واژن همان کلیتوریس است. ضمنا در عده ای از زنان ناحیه کلیتوریس وسیع تر بوده و لذا شدت تحریک این دسته از زنان باید شدید تر از سایرین باشد یعنی این دسته از زنان نیاز دارند تا در هنگام ارتباط زناشویی با همسرشان، برای رسیدن به مرحله ارگاسم بیشتر مورد تحریک قرار گیرند.

 

این در حالیست که زنانی با بافت طبیعی و معمولی نیازی به تحریکات شدید تر و بیشتر ندارند. شناخت این مساله در بهبود کیفیت رابطه زناشویی در زوجین کمک شایان توجهی خواهد کرد.

 

 

منابع: پارس ناز ، ایران بانو ، ساعد نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied