شمانیوز
شما نیوز

تازه ترین قیمت نفت در پی احیای تولید عربستان چهارشنبه 27 شهریور

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه پس از این که وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد این کشور ظرفیت تولید نفت از دست رفته را تا پایان سپتامبر احیا خواهد کرد، به روند کاهشی روز گذشته ادامه داد.

تازه ترین قیمت نفت در پی احیای تولید عربستان چهارشنبه 27 شهریور
به گزارش شمانیوز به نقل از ایسنا: بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۵ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۴ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۶.۵ درصد سقوط کرده بود.

 

 

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۵ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۸ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز سه شنبه ۵.۷ درصد ریزش کرده بود.

 

اما سرمایه‌گذاران با ادعاهای واهی آمریکا درباره مسئول حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی محتاط مانده‌اند. حملات پهپادی روز شنبه به تاسیسات پالایش نفت آرامکوی سعودی در ابقیق و خریص که حوثی‌های یمن مسئولیت آنها را برعهده گرفت، تولید نفت عربستان سعودی را به میزان ۵.۷ میلیون بشکه در روز متوقف کرد.

 

عربستان سعودی درصدد آرام کردن بازارها برآمد و روز سه شنبه اعلام کرد تولیدش تا پایان ماه جاری به طور کامل احیا خواهد شد.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در جده اعلام کرد میانگین تولید نفت در سپتامبر و اکتبر ۹.۸۹ میلیون بشکه در روز خواهد بود و این کشور عرضه کافی نفت به مشتریانش در ماه میلادی جاری را تضمین خواهد کرد.

 

شرکت آرامکوی سعودی به برخی از پالایشگاههای آسیایی اعلام کرده است حجم اختصاص داده شده برای فروش نفت در اکتبر به طور کامل تامین خواهد شد البته تغییراتی پیدا می‌کند.

 

در این بین شرکت توسعه نفت شل نیجریه برای صادرات نفت بانی وضعیت اضطراری اعلام کرد که باعث محدود شدن روند کاهش قیمتها شد.

 

تحلیلگران بانک "بی ان پی پاریبا" در یادداشتی اعلام کردند با توجه به آسیب‌پذیری زنجیره تامین نفت عربستان سعودی و احتمال تکرار چنین حملاتی در آینده، پیش بینی می‌شود بازار ریسک ژئوپلیتیکی را در قیمتها منظور کند.

 

بر اساس گزارش رویترز، موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۳ سپتامبر ۵۹۲ هزار بشکه افزایش پیدا کرده و به ۴۲۲.۵ میلیون بشکه رسیده است. آمار رسمی از سوی دولت آمریکا بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied