شمانیوز
شما نیوز

در استادیوم‌های خوزستان جشن عروسی برپاست!

نخستین کاپیتان تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: هیچ امیدی به گرفتن سهمیه از سوی سه تیم لیگ برتری خوزستان وجود ندارد و به نظرم مسوولان هیچ کدام از این تیم‌ها گرفتن سهمیه را هدف قرار نداده‌اند.

در استادیوم‌های خوزستان جشن عروسی برپاست!

به گزارش شمانیوز به نقل از ایسنا، سیاوش بختیاری‌زاده به ارزیابی سه تیم لیگ برتری فوتبال خوزستان پرداخت. بختیاری‌زاده در این گفت‌وگو نسبت به باشگاه فولاد و نفت‌مسجدسلیمان انتقاد کرد و معتقد است که مسوولان هیچ کدام از سه تیم لیگ برتری خوزستان، گرفتن سهمیه آیا را هدف قرار نداده‌اند. در ادامه گفت‌وگو با بختیاری‌زاده را می‌خوانید.

* به فوتبال خوزستان و جوانان آن جفا شد

او با گله‌مندی از صدا و سیما و رسانه‌های خوزستان، گفت: در سکوت رسانه‌ها، آن‌هایی که می‌خواستند به فوتبال خوزستان ضربه بزنند، توانستند هر بلایی که می‌خواهند بر سر فوتبال استان بیاورند. در این مدت به فوتبال خوزستان و جوانان آن جفا شد و خدا را شکر نماینده‌ای هم در مجلس نداشته‌ایم که بتواند صدای مردم خوزستان باشد. متاسفانه مسوول و مدیر توانمندی هم نداشتیم که بتواند احقاق حق کند و به همین دلیل شاهد اتفاقات ناخوشایندی در فوتبال خوزستان بوده‌ایم.

1457587471961_1442210571184_isna-9-th3

 

* گفته‌بودم در استادیوم‌های خوزستان جشن عروسی داریم!

بختیاری‌زاده ادامه داد: من چهار ماه پیش و قبل از این‌که لیگ برتر فوتبال شروع شود، گفته بودم که از هفته پنجم در استادیوم‌های خوزستان جشن عروسی داریم، اما این جشن‌ها هنوز به هفته پنجم نرسیده‌ایم، شروع شده است. تمام این صحبت‌ها به این دلیل است که خبرهای خوبی از فوتبال خوزستان به گوش نمی‌رسد و وضعیت موجود نگران‌کننده است.

او بیان کرد: مسوول یکی از باشگاه‌های فوتبال خوزستان عنوان کرده بود که جریاناتی علیه فلان مربی لیگ برتر در استان به راه افتاده و سوالم این است کدام جریان به راه افتاده است که ما نمی‌بینیم و چرا به جای رسیدگی به وضعیت تیم باید این‌گونه گفته شود؟

* هم نکونام و هم مدیران باشگاه فولاد در انتخاب‌های‌شان اشتباه کردند

پیشکسوت فوتبال خوزستان در ادامه در ارزیابی از تیم فولاد خوزستان، خاطرنشان کرد: جواد نکونام از بزرگان فوتبال ایران بوده و در بالاترین سطح لیگ‌های فوتبال اروپا توپ زده است و باعث افتخار ما است، اما به نظرم هم نکونام در انتخاب تیمش و هم مدیران باشگاه فولاد در انتخاب سرمربی تیم اشتباه کردند. فوتبال خوزستان سابقه بیش از ۱۱۰ سال در کشور دارد و اگر آسیا نگاه ویژه‌ای به فوتبال ایران داشته باشد، به این دلیل است که همیشه نیروهای قوی و ستاره‌های تیم‌ملی از خوزستان بوده‌اند و خوزستان حق بسیای در اعتلای نام فوتبال ایران در آسیا دارد.

وی افزود: وقتی باشگاه فولاد که مردم نگاه خاصی به این باشگاه دارند و از امکانات سخت‌افزاری و مالی بسیاری برخوردار است و حتی می‌تواند سهمیه آسیایی کسب کند، آیا باید برای لیگ نوزدهم به این شکل بسته شود؟ من به نحوه بستن تیم، جذب سرمربی و حضور بازیکنانی که اصلا در حد نام و شایسته فولاد و فوتبال خوزستان نیستند، انتقاد دارم. هم‌چنین از نوع بازی فولاد گله‌مند هستم و این تیم فوتبال خوبی ارائه نمی‌دهد.

بختیاری‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا گذشت سه هفته از لیگ برتر برای ارزیابی تیم فولاد زود نیست و باید فرصت بیش‌تری به نکونام و بازیکنانش داد؟ گفت: بحث من دادن فرصت یا ندادن به یک تیم نیست، من می‌گویم انتخاب‌هایی که در این باشگاه صورت گرفته، اشتباه است.

* مدیرانی هم‌چون دهکردی را خانه‌نشین کرده‌ایم

او هم‌چنین با انتقاد نسبت به انتخاب مدیرعامل جدید باشگاه فولاد و با بیان این‌که ما مدیرانی همچون دهکردی را خانه‌نشین کرده‌ایم، افزود: اکنون شاهد مدیر غیربومی در راس باشگاه فولاد هستیم، در حالی که دهکردی از مدیران توانمند و بزرگ ایران است اما متاسفانه به دلایلی خانه‌نشین شد. ضمن این‌که مسعود رضاییان توانمند را هم از فوتبال خوزستان خارج کردیم تا از فوتبال تبریز و انزلی سر در آورد. اگرچه اکنون مدیر اجرایی باشگاه نفت آبادان است ولی در واقع در سایه مدیرعامل این باشگاه کار می‌کند. هم‌چنین به هوشنگ نصیرزاده آن‌قدر بی‌توجهی کردیم که چندین سال است که در آذربایجان مدیریت می‌کند. ما هیچ وقت هدایت ممبینی را در بخش مدیریت ورزش خوزستان ندیدیم، در حالی‌که عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال و رییس کمیته داوران فدراسیون است. ما حتی فریدون حردانی و نعیم سعداوی را هم ندیدیم و نخواستیم هم ببینیم.

بازیکن پیشین تیم فوتبال فولاد خوزستان عنوان کرد: برای دوست خوبم سعید آذری، مدیرعامل جدید باشگاه فولاد ارزش بسیاری قائل هستم و او از مدیران توانمند فوتبال کشور محسوب می‌شود و طی سال‌های گذشته ارزش و لیاقت خود را با مدیریت خوب‌اش نشان داده است، اما چرا نباید شرکت فولاد از مدیران توانمند خوزستانی برای مدیرعاملی باشگاه فولاد استفاده کنند و چرا مدیران خوب و توانمند استان باید خانه‌نشین باشند و به آن‌ها بی‌توجهی شود.

* چرا مدیران سابق فولاد از نیروهای جوان‌تر و خاک‌خورده در کنار خود استفاده نکردند؟

وی ادامه داد: از قدیم گفته‌اند از ماست که بر ماست؛ چرا زمانی که آقای دهکردی رییس هیات فوتبال خوزستان بود، تلاش نکرد که یک نیروی فوتبالی را در کنار خود تربیت کند تا بعد از جدایی او در هیات فوتبال، بتوانیم شاهد یک رییس هیات فوتبالی خاک‌خورده در استان باشیم؟ چرا آقای دهکردی، رضائیان، باقریان و تمام کسانی که در باشگاه فولاد مدیریت داشتند، تلاشی نداشتند تا از نیروهای جوان‌تر و خاک‌خورده فوتبال خوزستان و دارای تحصیلات عالی، رزومه ملی و مقبولیت عامه در کنار خود استفاده کنند تا امروز پس از جذب مربیان و بازیکنان غیربومی مجبور نباشیم این بار به جذب مدیر غیربومی اقدام کنیم؟

*از فوتبال ۱۱۰ ساله خوزستان چه باقی مانده است؟

بختیاری‌زاده افزود: از فوتبال ۱۱۰ ساله خوزستان چه باقی مانده است؟ چرا وقتی مربی باسابقه‌ترین تیم فوتبال خوزستان در لیگ برتر در کنفرانس خبری شرکت می‌کند، برای همه مردم خوزستان غریبه است (اشاره به حضور رجبی، مربی غیربومی فولاد در نشست خبری پس از بازی با سپاهان). چطور بپذیریم که او مربی تیم فولاد خوزستان در لیگ برتر است؟

او ادامه داد: متاسفانه اگرچه فولاد از اولین تیم‌هایی بود که تمرینات خود را آغاز و بازیکنان مورد نظر را جذب کرد و اردوهایی در خارج از استان داشت، امروز متاسفانه شاهد هستیم که فولاد یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های ما در لیگ برتر از نظر نوع فوتبال است. این تیم چه در ساختار دفاع تیمی و چه در ساختار دفاع فردی و هم‌چنین در مدیریت زمان هنگام بازی هنوز با تیم‌هایی مانند پدیده، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و استقلال فاصله بسیاری دارد.

* هواداران فولاد این تیم را از خود نمی‌دانند که اعتراض می‌کنند

این مربی فوتبال گفت: تعجب می‌کنم که تیم‌هایی مانند نفت آبادان و نفت‌مسجدسلیمان با داشتن آن همه مشکلات مالی و نداشتن امکانات سخت‌افزاری خاص یک تیم فوتبال، بهتر از تیم فولاد کار کرده‌اند. حضور حدود ۱۵۰۰ تماشاگر در استادیوم اختصاصی فولاد، می‌تواند اعتراض به این باشد که مردم این تیم را از خود نمی‌دانند و اگر این تعداد تماشاگر اعتراض می‌کنند و البته این کار را اصلا نمی‌پسندم، اما این موضوع به واسطه عشق و علاقه فراوانی است که به تیم فولاد دارند. آن‌ها گرما و سرما را به جان می‌خرند و با کم‌ترین امکانات مالی و بی‌بضاعتی و دوری راه به استادیوم می‌روند تا تیم محبوب خود را در اوج قدرت ببینند ولی فولاد در حال حاضر از شرایط خوبی برخوردار نیست.

* نتایج نفت خوب بوده است ولی به تاتار هم نقد دارم

وی درباره تیم‌های فوتبال نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان نیز گفت: در سه سال گذشته وزیر نفت بخشنامه‌هایی صادر کرده است که هیچ گونه هزینه‌ای در اختیار تیم‌های نفتی قرار نمی‌گیرد و من خوب می‌دانم که دست تیم‌های نفتی بسته است و خوب می‌دانم آن‌ها با چه سختی خود را سرپا نگه داشته‌اند. نفت‌مسجدسلیمان در شهری است که کم‌ترین امکانات را دارد و از داشتن زمین چمن شماره ۲، پارک، فرودگاه و ... محروم است ولی نوع و شکل فوتبالی آن خیلی بهتر از تیم‌های دیگر بوده و نتایج خوبی نیز کسب کرده است که این به تجربه تارتار و حضور چندین ساله او در فوتبال ایران برمی‌گردد. البته به تارتار هم نقد دارم؛ مسجدسلیمان اولین شهری است که توپ فوتبال در آن به زمین خورد، اما امروز می‌بینیم در تیم نفت به جز دروازه‌بان و عباس عسگری دیگر نیروی مسجدسلیمانی و خوزستانی در این تیم نمی‌بینیم و ای کاش تارتار با توجه به این‌که تیم خوبی هم بسته است، نگاه ویژه و بیش‌تری به فوتبالیست‌های مسجدسلیمانی و خوزستانی داشت. ما نمی‌خواهیم وقتی تارتار یک سال یا دو سال دیگر از نفت جدا شد، همانند اتفاقی که در دیگر تیم‌های خوزستانی با مربیان غیر بومی رخ داد را شاهد باشیم و این تیم نیز از بازیکن خالی شود.

* چند خوزستانی در نفت است که آن را متعلق به استان و مسجدسلیمان بدانیم؟

بختیاری‌زاده ادامه داد: همان‌طور که بازیکنان غیربومی را به خوزستان می‌آوریم و پرورش می‌دهیم باید نگاه خوبی هم به نیروهای جوان مسجدسلیمانی و خوزستانی داشته باشیم. به هر حال مخالف این نوع بسته شدن تیم نفت‌مسجدسلیمان با نیروهای غیربومی هستم. هر شهری هم‌چون اصفهان، شیراز و ... می‌تواند بگوید نفت‌مسجدسلیمان تیم من است زیرا مگر چند بازیکن خوزستانی در این تیم وجود دارد که بتوانیم آن را متعلق به استان و مسجدسلیمان بدانیم؟ البته نوع فوتبال و نتیجه گرفتن نفت‌مسجدسلیمان خوب است و امیدوارم این تیم با توجه به تمام مشکلاتی که دارد، مقامی در میانه‌های جدول به دست آورد.

* می‌توان به نفت آبادان امیدوار بود

وی بیان کرد: نفت آبادان هر ساله یک تیمی را می‌بست و شب شروع لیگ، یک مربی از پرتغال یا دیگر کشورها می‌آورد و بعد می‌گفتند این تیم با فیلم و عکس‌هایی که برای این مربی فرستاده شده، بسته شده است. به هر حال اتفاقات عجیبی در آبادان می‌افتاد اما امسال خوشبختانه مربی برای این تیم انتخاب شد که با فوتبال ایران و خوزستان و لیگ برتر کشور آشنایی کامل دارد. به نظرم تیم خوبی بسته شده و نوع فوتبال آن به شکلی است که می‌توان به نفت امیدوار بود، البته نه برای گرفتن سهمیه، بلکه برای ارائه بازی‌های آبرومند و قرار گرفتن در میانه‌های جدول.

* گرفتن سهمیه هدف هیچ کدام از تیم‌های خوزستانی نیست

این پیشکسوت فوتبال خوزستان گفت: در مجموع باید بگویم هیچ امیدی به گرفتن سهمیه از سوی سه تیم لیگ برتری خوزستان وجود ندارد و به نظرم مسوولان هیچ کدام از این تیم‌ها گرفتن سهمیه را هم هدف قرار نداده‌اند و تنها می‌خواهند در لیگ باشند و پس از لیگ نیز وقتی در هر کدام از رده‌های هشتم تا چهاردهم جای گرفتند، خوشحال می‌شوند که تیم در لیگ مانده است که این اصلا برای فوتبال خوزستان و طرفداران آن رضایت‌بخش و خوب نیست.

* مدیرعامل و سرمربی استقلال خوزستان کم‌تجربه عمل کردند

او هم‌چنین در مورد استقلال خوزستان، تیم سقوط کرده استان به لیگ یک کشور عنوان کرد: استقلال خوزستان فصل گذشته در بیش‌تر هفته‌ها تیم شانزدهم جدول رده‌بندی بود و امسال نیز با شروع لیگ یک می‌بینیم که به دلایل نتایج ضعیف در انتهای جدول قرار دارد. فاضل بختیاری و مجید باقری‌نیا دو نیروی قوی در استقلال خوزستان هستند که به ترتیب به عنوان مدیرعامل و سرمربی در این تیم فعالیت دارند و استقلال خوزستان با حضور این دو نفر سال‌ها پیش توانست از لیگ یک به لیگ برتر صعود کند.

بختیاری‌زاده گفت: متاسفانه اگرچه انتخاب‌های خوبی در راس مدیریت و هدایت تیم استقلال خوزستان انجام شد، اما این دو نفر نشان دادند کم‌تجربه و با اشتباه عمل کردند؛ تیمی که در بسیاری از هفته‌های لیگ برتر در انتهای جدول بود و از نظر روانی نیز بازیکنان آن جایگاهی بالاتر از شانزدهم برای خود نمی‌دیدند، مجددا برای لیگ یک با همان شاکله و نفرات بسته شد. به نظرم مدیرعامل و سرمربی تیم باید ساختار تیم را تغییر می‌دادند و از نظر روحی روانی این تیم را ریکاوری می‌کردند تا بتوانند شاهد پیروزی‌های خوبی که حق این تیم است باشند. البته هنوز هم دیر نشده است و ان‌شاءالله با توجه به تجربیات مدیرعامل و سرمربی این تیم با کسب دو سه برد بتوانند خود را از پایین جدول جدا کرده و ما را به روزهای آینده امیدوار کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied