شمانیوز
شما نیوز

مضرات و عوارض مرگبار خوردن آب یخ

فرزاد شید فر، متخصص تغذیه گفت بهتر است هنگام تشنگی آب درون یخچال مصرف شده و از مصرف آب منجمد در ظروف یکبار مصرف خودداری شود.

مضرات و عوارض مرگبار خوردن آب یخ

به گزارش شمانیوز به نقل از بهداشت نیوز: فرزاد شید فر، متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران  درباره «مصرف آب به صورت فریز شده و در داخل بطری‌های یکبار مصرف»، اظهار داشت: برخی به غلط آب را در بطری‌های یکبار مصرف در داخل فریز منجمد کرده و مصرف می‌کنند؛در حالی که این کار کاملا اشتباه است.

وی با بیان اینکه مصرف آب منجمد شده در ظروف یکبار مصرف و به صورت تدریجی باعث مخاطرات جدی برای سلامت می‌شود، گفت: آب منجمد که به تدریج آب شود و مصرف می‌کنیم، خطر بروز برخی سرطانها را افزایش می‌دهد؛در نتیجه بهتر است هنگام تشنگی آب درون یخچال مصرف شود و از مصرف آب منجمد در ظروف یکبار مصرف خودداری شود.

این متخصص تغذیه درباره «مصرف آب به صورت ناشتا و در هنگام صبح»، ابراز داشت: مصرف آب به صورت ناشتا در هنگام صبح برای بدن مفید است؛ ضمن اینکه مصرف آب در صورت احساس تشنگی در بین خواب شبانه نیز ایرادی ندارد؛ چرا که این احساس تشنگی از نیاز بدن به آب خبر می دهد و باید آب را مصرف کنیم.
 

آب یخ باعث چسبیدن چربی دور عروق قلب شده و عامل انسداد ۴ رگ اصلی قلب و سکته یا ایست قلبی میشود.

ابو علی سینا می گوید: «اگر آب یخ شما را در جوانی بیمار نکند، در میانسالی شما را سخت بیمار خواهد کرد.»

آب یخ باعث چسبیدن چربی دور عروق قلب شده و عامل انسداد ۴ رگ اصلی قلب و سکته یا ایست قلبی میشود. شاید شنیده باشید افراد جوانی که ایست قلبی میکنند و از دنیا میروند، علت اصلی این اتفاق بد، نوشیدن آب یخ هست...

آب یخ اولین و بزرگترین علت سیروز کبد و نابودی کبد محسوب میشود. چون آب یخ باعث چسبیدن چربی دور جداره کبد میشود. متاسفانه بالای ۹۰ در صد کسانی که در انتظار پیوند کبد هستند، قبل از آن به نوشیدن آب خیلی خنک عادت داشتنددر کل نوشیدن آب یخ باعث از کار افتادن لوزالمعده و بیماری دیابت نیز میشود ...

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied