شمانیوز
شما نیوز

با این روش موهای از دست رفته تان را ترمیم کنید

ترمیم کردن مو می‌تواند عمر موی شما را بالا ببرد پس سعی کنید به فکر موهایتان هم باشید .

با این روش موهای از دست رفته تان را ترمیم کنید

شاید آزار‌دهنده‌ترین اتفاق برای خانم‌ها وز شدن  مو  های نازنین‌شان باشد؛ اتفاقی که هراز گاهی همۀ ما بعد از هر زمان  رنگ  یا دکلره کردن موها درگیرش می شویم و به هر دری می زنیم تا گیسوان‌مان به روزهای بحبوحه خود بازگردند.اگر چندان اهل رسیدگی به موها و ویتامینه کردن انها با ماسک‌های  طبیعی  همراه با  تغذیه  مناسب نیستید نباید منتظر معجزه باشید. بلایی که بر سر مو های شما آمده تنها با یک دوره طولانی تقویت و رسیدگی درمان می شود؛ پس روی صحبت ما با شماست که دیگر قرار نیست با همین مو های وز سر کنید. دوای درد شما همین جاست.

شر موهای وز را بکنید

همۀ روش‌هایی که این روزها برای صاف، فر و حالت دادن به موها به کار میگیریم در کوتاه‌مدت عوارضی همراه دارند. اما شاید بگویید که تا به حال مو های خود را  رنگ  نکرده‌اید و کلا عادت به بهرهگیری از اتو و سشوارهای حالت‌دهنده مو ندارید و مو های‌تان تنها با تغییرات آب و هوا حالت وز و زشتی به خود می گیرند.

علت‌تان هر چه که باشد باید بدانید مو های ما از ساختمانی سه لایه با هزاران سلول تشکیل شده هست که برای سالم و درخشان ماندن نیاز به رسیدگی و رطوبت مناسب دارد. زمانی که کوتیکول لایه بیرونی موها در معرض رنگ‌های شیمیایی و حرارت‌های چندان وسایل حالت‌دهنده قرار میگیرد کم کم سلامت خود را ازدست داده و وز و خشن میشود.

گرچه تا زمانی که موها مرتب صاف میشود آسیب دیدگی موها به خوبی قابل دیدن نیست، اما به  شستن  و خشک کردن موها بعد از  حمام  و یا با هر تغییر آب و هوایی سوخته و وز به نظر می رسند و تارهای مو از ریشه بی حالت و کدر می شوند. از طرفی افرادی که مو های خشک و مجعدی دارند اکثر از هر کسی مستعد وز و خشن شدن موها میباشند اما این قصه سردراز دارد پس بهتر هست با کمک روش‌های زیر تا دیر نشده به مو های‌تان سر وسامانی بدهید.

چرا موهای‌مان وز و سوخته به نظر می‌رسد؟

1 – درست برخلاف تابستان در فصول سرد سال مو های ما به علت نبود رطوبت خشک و وز می شوند؛ بنابرابن آبرسانی به موها با محصولات هیدراته معتبر در اشکال گوناگون ماسک و نرم کننده‌های مو کمک ویژه‌ای به نرم و لطافت بخشیدن به موها می‌کند.

2 –  حمام  کردن با آب داغ به ویژه زمانی که مو های شما به دفعات رنگ یا دکلره شده‌اند رطوبت و چربی  طبیعی  آن را از بین میبرد و در نتیجه بعد از هر زمان حمام مو های شما سوخته و خشن به نظر خواهند رسید. پس به پیشنهاد متخصصان بعد از شست‌وشو، مو های خود را با آب‌سرد آبکشی کنید چرا که آب سرد به بسته شدن کوتیکول‌های مو و حفظ رطوبت آن کمک ویژه‌ای می‌کند؛ از طرفی به محض قرار گرفتن در معرض هوای گرم یا سرد خارج از حمام موهاخشک شده و در نهایت وز و شکننده میشوند.

3 – تمامی مواد صاف کننده که با عنوان‌های گوناگون کراتینه در بازار موجود میباشند، آسیب‌های جدی به  ساختمان  مو های شما وارد می‌کنند؛ بنابراین غیر از سالن‌های انگشت‌شمار که از مواد استاندارد برای صاف کردن مو های آسیب دیده شما بهرهگیری می‌کنند، درصد زیادی از انها موقتی هست و در مدت‌کوتاهی وضعیت را از همانی هم که بوده خراب‌تر می‌کنند پس گول  تبلیغات  را نخورید.

4 – زیاد‌ترین علت وز شدن مو های سالم در سال‌های جدید غیر از سهل‌انگاری در مراقبت، بهرهگیری بیش از اندازه از وسایل حالت‌دهنده به ویژه اتوی مو با حرارت بالاست؛ حرارتی که اگر روی  پوست  شما قرار گیرد باعث تاول می شود و دمار از روزگار مو های شما در می‌آورد. شاید تا امروز به این موضوع دقت نکرده باشید اما همین شامپوهای ساده، نرم کننده و اسپری‌هایی که برای  شستن  و حالت دادن به مو های خود بهرهگیری می‌کنید، میتوانند به انها آسیب بزنند چرا که تعدادی از این محصولات در ترکیبات خود الکل دارند و به سادگی موها را از ریشه می‌خشکانند. پس دقت داشته باشید که هنگام خرید سراغ محصولات فاقد الکل بروید.

5 – یکی از شایع ترین اتفاقاتی که سلامت مو های ما را به خطر می اندازد عادت نداشتن ما به بهرهگیری از نرم کننده و  ماسک  های آبرسان و تقویتی هست. ترکیباتی که بعد از شستشوی موها در حمام اجازه خرد شدن یا هر گونه آسیبی را به  ساختمان  مو نمیدهد. اما نوع محصولی که قرار هست از آن بعنوان نرم کننده بهرهگیری کنید اهمیت زیادی دارد پس با کمی تحقیق و جستجو یکی از موثرترین انواع آن را گزینش و مصرف کنید. تجربه دیگران در مفید یا بد بودن یک محصول هم به گزینش شما کمک وی‍ژه ای خواهد کرد.

6 – اما بعنوان علت و نکته تکراری آخر باید تاکید کنیم که بهرهگیری از مواد دکلره و رنگ‌های شیمیایی برای تغییر  رنگ مو  های‌تان را به حداقل برسانید چرا که مو های شما هر چند مقاوم و سالم باشند، در برابر این مقدار ترکیبات شیمیایی آسیب دیده، سوخته و وز به نظر میرسند.

اگر مو های سوخته و آسیب دیده دارید این خوراکی ها را فراموش نکنید

هیچ فاکتوری بهتر از غذا نمیتواند حال مو های شما را مفید و سلامت آن را بازیابی کند؛ بنابراین بهتر هست:

_ از سبزیجات سبزرنگ تازه به ویژه اسفناج و انواع جوانه‌ها مثل عدس، ماش گندم و جو در وعده‌های خوراکی خود بهرهگیری کنید؛ برای مثال خوردن  سالاد  با چاشنی روغن کنجد یا زیتون معجزه می‌کند.

_ کمبود آهن و  پروتئین  علت دیگری هست که مو های شما را در خطر آسیب دیدگی قرار میدهد؛ پس بهتر هست مصرف حبوبات، گوشت قرمز،  تخم مرغ  و  میوه ‌های خشک در طول هفته را فراموش نکنید.

_ برخی از افراد به علت شرایط جسمانی خود از نبود اسید فولیک کافی و  ویتامین ‌های مورد نیاز بدن رنج می برند . پیشنهاد ما این هست که با مراجعه به یک متخصص  تغذیه  این کمبودها را شناسایی و برای رفع آن ها از مکمل‌های لازم بهرهگیری کنند. مصرف  قرص ‌های امگا 3 یکی از این راه‌حل‌هاست.

_ بیوتین یا  ویتامین  B7 ویتامین دیگری هست که وجود آن برای ترمیم بافت مو های سوخته و آسیب‌دیده بسیار ضروری هست اما برترین راهی که میتوانید با آن بدن خود را ویتامینه کنید مصرف هرروز چند عدد  گردو ،  بادام  و دیگر مغزهای آجیل به علاوه مصرف  میوه ‌هایی مثل  موز  و  انبه  هست.

_ اما در مورد وعده‌های خوراکی تاکید می‌کنیم که غذا های سرشار از حبوبات و سبزیجات مثل انواع ‌ آش ، حلیم خوراک عدس و لوبیا برترین انتخابی هست که شما می توانید برای سالم‌سازی مو های خشک و وز شده‌تان داشته باشید. فراموش نکنید که در این مدت باید قید خوردن فست فودهای پر ضرر را بزنید.

ماسک‌های خانگی برای مو های سوخته و آسیب دیده  در کنار تمام مراقبت‌ها و  رژیم ‌های خوراکی برای داشتن موهایی سالم و خوشگل بهرهگیری از ماسک‌های طبیعی با روش‌های خانگی تاثیر شگفت‌انگیز دیگری دارد. این ماسک‌ها برای سلامت مو های آسیب دیده شما گردآوری شده هست

ماسک کره برای مو های سوخته و آسیب دیده  یکی از برترین و ساده‌ترین راه‌حل‌های تقویت مو های وز شده آغشته کردن آن به کره هست. کره که از محصولات لبنی پرطرفدار هست، خاصیت‌ فراوانی برای تغذیه مو های آسیب دیده شما دارد. پس بنا به حجم مو های‌تان مقداری کره را که از گذشته از یخچال خارج کرده اید به موها زده و با بهرهگیری از کلاه مخصوص به مدت نیم  ساعت  بپوشانید و در آخر موها را با شامپو و آب ولرم شسته و آبکشی کنید.

ماسک روغن  بادام  و زیتون برای مو های سوخته و آسیب دیده ترکیب استثنایی روغن بادام شیرین و زیتون و قرار گرفتن آن لابه لای موها به رفع خشکی و آسیب موها کمک ویژه‌ای می‌کند. پس این روغن‌ها را ترکیب کرده و بعد از  ماساژ  موها با آن کلاه و حوله گرمی را به مدت 30 دقیقه روی سر قرار دهید. این بار هم بعد از نیم  ساعت  سرتان را با شامپو بشویید. این  ماسک  یکی از موثرترین ترکیباتی هست که در زمان کمی مو های خشک و آسیب دیده شما را مثل روز اول درخشان و خوشگل میکند.

ترکیب شامپو با  تخم مرغ برای درمان و ترمیم مو های سوخته و آسیب دیده تنها ماده‌ای که  پروتئین  را به صورت مستقیم به مو های شما منتقل می‌کند تخم مرغ هست. این راه‌ حل ساده و ارزان‌ قیمت برترین روش برای درمان مو های وز شده از رنگ و حرارت حالت‌دهنده‌ها هست. برای این کار هفته‌ای یک بار شامپوی خود را به اندازه دو بار شست‌وشو با تخم‌مرغ ترکیب کرده و بعد از آغشته کردن، موها را  ماساژ  و بعد از 5 دقیقه آن را از روی مو های خود بشویید.

معجزه سرکه  سیب برای ترمیم و درمان مو های سوخته و آسیب دیده همۀ ما می دانیم که  روغن زیتون  و سرکه  سیب  هر کدام چه خواص بی‌اندازه‌ مفیدی در ترمیم و رشد ساختمان مو دارند؛ بنابراین برای بهرهگیری از این ماسک معطل نکنید. یک قاشق  چای ‌خوری سرکه سیب را با دو قاشق غذا خوری  روغن زیتون  و سه عدد سفیده تخم‌مرغ مخلوط کنید و ماسک به دست آمده را به مدت سی دقیقه روی موها بگذارید. سر خود را با کلاه مخصوص رنگ بپوشانید تا ترکیبات ماسک بهتر به خورد مو های‌تان برود.

منبع:تالاب 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied