شمانیوز
شما نیوز

موهایتان فریاد از چه بیماری هایی سر می دهند؟

سلامت هر عضوی، بستگی به سلامت اعضای دیگر دارد، تا زمانیکه همه دستگاه های بدن، همچون یک مجموعه واحد، وظایف خود را بطور طبیعی انجام می دهند.

موهایتان فریاد از چه بیماری هایی سر می دهند؟

حساسیت بیش از حد  موها  باعث می گردد، هر بیماری که در بدن آدمی پیدا شود، بر روی موها نیز اثر بگذارد. منتهی اثرات نامطلوب بعضی از اعضای بدن (به هنگام بیماری و ناتوانی) بر روی موها، تاکنون روشن شده، و برخی نیز هنوز در مرحله ابهام باقی مانده است، که با پیشرفتهای رشته های مختلف علوم، به خصوص علم پزشکی پرده، از این اسرار برداشته خواهد شد. بسیاری از مسائل طبی وجود دارند، که در گذشته نه چندان دور، علتهای آن غیر معلوم و ناشناخته بود، ولی حالا ماهیت این مسائل دقیقاً روشن شده است، و در آینده نیز با آهنگ سریعی به سیر پیشرفت علوم راه یافته و علتهای آن مشخص، خواهد شد.

امروزه بسیاری از متخصصین تغذیه، برای تشخیص بیماری  سوء تغذیه  در افراد مریض، موهای آنها را مورد آزمایش قرار می دهند. بنابراین می توان گفت، که چگونگی رشد موها و سلامتی دیگر اعضای بدن برروی همدیگر تأثیر متقابل دارند.

همچنین وقتی سلامت عمومی بدن رو به ضعف می نهد و مقاومت بدن در برابر عفونت به حداقل می رسد، پوست و موها نیز که جزو اعضای بدن می باشند از این وضعیت متأثر شده، ضعیف می شوند، که در اکثر مواقع این ضعف و سستی، به ریزش موها منجر می شود.

با اینکه، اکنون ا ز نظر علوم پزشکی ثابت گردیده است، که در نزد اشخاص ناسالم موها کدر و ناسالم اند و یا بالعکس، نحوه  رشد موها  ، نشانگر بیماری یا سلامت شخص می باشد، ولی ریزش مو مستلزم ابتلاء بیماری سخت می باشد و از بین بیماریهایی که بیشتر سبب ریزش مو می شوند امراض سل، کم خونی شدید، و دیابت را می توان نام برد.

اما بیماریهای شناخته شده ای را که مستقیماً بر سلامت موها اثر نامطلوب می گذارد، می توان به نوعی با تعیین وجوه مشخصه ی آنها و عملکرد مخرب هر کدام، جداگانه تشریح کرد تا خوانندگان نتیجه مفیدتری بدست آوردند و رابطه ی آنها را، با مو بدانند.

تعدادی از بیماریهای مهم جسمی در رابطه ی با مو عبارتنداز :

الف)  معده  (بیماریهای معده)

ب) دندان (بیماریهای دندان)

ج) حصبه

د) تیفوس

هـ) عفونتهای پوست سر

و) التهاب پوست سر

ز) سبوره (شوره بیش از حد پوست سر)

ح) اعمال جراحی

 

منبع: مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied