شمانیوز
شما نیوز

خوراکی هایی که حس بویایی کرونایی ها مجدد باز می گرداند

حس بویایی بیماران کرونایی در طول بیماری آسیب می بیند اما پس از گذشت دوران نقاهت حس بویایی بیماران کرونایی به مرور باز می گردد.

خوراکی هایی که حس بویایی کرونایی ها مجدد باز می گرداند

حس بویایی بیماران کرونایی در طول دوره بیماره از بین می رود. حس بویایی بیماران کرونایی در طول بیماری آسیب می بیند اما پس از گذشت دوران نقاهت حس بویایی بیماران کرونایی به مرور باز می گردد. برای بازگشت حس بویایی بیماران کرونایی بهتر است موارد بهداشتی فردی را همچنان رعایت کنید.

۱۰ خوراکی مفید برای مقابله با خستگی مزمن

دکتر قادری پزشک متخصص مغز و اعصاب گفت: برای افرادی که بعد از گذشت چند ماه از بیماری کووید ۱۹ خود هنوز حس بویایی شان بازنگشته است، استفاده از زینک، مکمل های ویتامین A و دسته گروه B و تمرین بویایی در فواصل چند دقیقه ای بهترین راهکار مؤثر خواهد بود.

معصومه قادری اظهار کرد: در تمرین بویایی در فواصل چند دقیقه ای لازم است این افراد بویایی های مختلفی را چون بوی لیمو، قهوه و گل رز را که در این تمرین مؤثر خواهد بود، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در بیماری کووید ۱۹ که افراد از اختلال بویایی شکایت دارند، خوشبختانه باید بگوییم بعد از گذراندن دوران بیماری معمولاً در حس بویایی آنها بهبودی حاصل شده و در درصد کمی از موارد مشکل اختلال در حس بویایی از چند ماه تا چند سال طول می کشد.

قادری مطرح کرد: ممکن است در برخی افراد نیز کووید ۱۹ اختلال را این گونه نشان دهد که افراد افزایش حس بویایی داشته و این افزایش حس بویایی باعث شود بوی تعفن احساس کنند و شکایت از بوی تعفن داشته باشند که با گذشت زمان این موارد از مشکلات بهبود یافته از کرونا نیز با گذشت زمان مرتفع خواهد شد.

وی در بخش دیگری گفت: در ادامه تظاهرات شایع نئولوژیک کووید ۱۹ اختلال بویایی در ۳۳ درصد موارد از بیماران دیده شده که این درصد میزان بالایی بوده و به این شکل است که با اختلال چشایی همراه است و با گذشت زمان مشکل حل شده و جای نگرانی ندارد.

قادری با اشاره به برخی از بیماری ها و دلایل اختلال بویایی افراد یادآور شد: به غیر از کووید ۱۹ سیگار کشیدن، افزایش سن، ابتلا به بیماری پارکینسون و آلزایمر، کمبود ویتامین دسته و گروه های A و B، کمبود زینک در بدن و ضربه مغزی و تومور مغزی نیز می تواند از دلایل و علل اختلالات بویایی باشد.

این متخصص مغز و اعصاب دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در پایان یادآور شد: یکی از تظاهرات شایع در ابتلا به عفونت های ویروسی درگیری عصب زوج یکم بدن بوده که زوج یکم بدن تنها جایی است که عصب در ارتباط با محیط قرار دارد.

منبع : مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied