شمانیوز
شما نیوز

با امضا تفاهم نامه ای با وزارت ارتباطات:

نقش منطقه ویژه اقتصادی پیام در توسعه شبکه ملی اطلاعات تبیین شد

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که بر اساس این قرارداد نقش و جایگاه این منطقه در جهت تحقق و توسعه شبکه ملی اطلاعات تبیین و مشخص شد.

نقش منطقه ویژه اقتصادی پیام در توسعه شبکه ملی اطلاعات تبیین شد

به گزارش شمانیوز، دکتر نادر ثناگو مطلق عنوان کرد: به منظور تحقق اهداف سند "طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات" با رعایت ملاحظات سند "تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات" مصوب شورای عالی فضای مجازی و با توجه به تاکید وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق شبکه ملی اطلاعات، این قرارداد با هدف عملیاتی سازی پروژه ها، بهبود شاخص ها و تحقق اهداف عملیاتی شبکه ملی اطلاعات در پیام به امضا رسیده است.

وی اضافه کرد: ایجاد قطب مراکز داده، راه اندازی منطقه ویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمایت از تولید گوشی تلفن های همراه هوشمند داخلی و ایجاد و توسعه زیر ساخت خدمات ابری  از جمله برنامه هایی است که در راستای ایجاد شبکه ملی اطلاعات در شرکت خدمات هوایی پیام طبق این تفاهم نامه در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

ثناگو مطلق خاطر نشان کرد: همچنین ایجاد و آماده سازی زیر ساخت های فیزیکی مورد نیاز، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد قطب مراکز داده و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای ساخت و تولید تجهیزات از دیگر برنامه هایی است که برای پیام طبق این تفاهم نامه تعریف شده است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه زیر ساخت های ایجاد شبکه فناوری اطلاعات در این منطقه در چهار فاز تعریف شده گفت: بخشی از این زیر ساخت ها به صورت کامل آماده سازی و به واحدهای مرتبط با صنایع آی.تی و آی.سی.تی واگذاری شده است.

ثناگو مطلق تاکید کرد: فاز نخست در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار، فاز دوم ۵۶ هکتار، فاز سوم ۱۸ و فاز چهارم به عنوان بزرگترین فاز در منطقه ویژه اقتصادی پیام در زمینی به مساحت ۱۵۶ هکتار تعریف که زیر ساخت ها در سه فاز نخست به صورت کامل آماده سازی و واگذاری و در فاز چهارم که در هفت ناحیه تعریف شده نیز در حال آماده سازی است.

 

روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied