شمانیوز
شما نیوز

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

طرح توسعه فولاد اکسین خوزستان همزمان با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی باشد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اجرای طرح توسعه فولاد اکسین خوزستان به عنوان یکی از صنایع وابسته به وزارت کار را از جمله مصوبات سفر این کمیسیون به استان عنوان کرد و گفت: این شرکت باید همزمان با طرح توسعه، انجام مسئولیت های اجتماعی خود را با جدیت دنبال کند.

طرح توسعه فولاد اکسین خوزستان همزمان با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی باشد

به گزارش شمانیوز، ولی اسماعیلی پنجشنبه در نشست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهارداشت: امروز پس از بازدید میدانی از مناطق کم‌برخوردار اهواز، نگاه همه اعضای این کمیسیون به استان خوزستان و به خصوص شهرستان اهواز تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه مقوله حاشیه نشینی و مناطق کم برخوردار در اهواز بسیار نگران کننده است افزود: بر همین اساس، انتظار می رود که صنایع مستقر در خوزستان بیش از پیش به مسئولیت های اجتماعی خود توجه داشته باشند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای رفع مشکلات زیرساختی در اینگونه مناطق، باید اقدامات اورژانسی و برخی اقدامات دیگر در قالب منابع اعتباری از بودجه سنواتی در دستور کار دستگاه های اجرایی مربوطه قرار گیرد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه در مجاورت صنایع مستقر در استان، مناطق کم برخوردار به شکل های مختلفی دیده می شود گفت: یکی دیگر از مصوبات سفر این کمیسیون به خوزستان، ضرورت انجام مسئولیت های اجتماعی صنایع به ویژه واحدهای اقتصادی وابسته به وزارت تعاون است.

نماینده سبزوار در مجلس: وضعیت حاشیه نشینی در اهواز نسبت به مشهد اسفناک تر است

نماینده مردم شهرهای جغتای،جوین و سبزوار در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه کلانشهر شهر مشهد بیشتر جمعیت حاشیه نشین کشور را دارد گفت: اهواز در زمینه حاشینه نشینی و ضعف در زیرساخت های شهری، نسبت به مشهد وضعیت اسفناک‌تری دارد که باید بخش قابل توجهی از آن به واسطه انجام مسئولیت های اجتماعی صنایع برطرف شود.

علی اصغر عنابستانی ادامه داد: مهمترین دلیل بروز این شرایط در اهواز ناشی از اشکال در ساختار مدیریتی است و باید توجه داشت که رفع این چالش ها با همین قوانین موجود نیز قابل حل است.

وی تصریح کرد: به مدیریت ارشد استان پیشنهاد می شود که در صورت بی توجهی صنایع به مسئولیت های اجتماعی، از فعالیت آنها جلوگیری کند.

نماینده مردم شهرهای جغتای،جوین و سبزوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش می شود، موضوع مسئولیت های اجتماعی صنایع در صحن علنی مجلس بصورت یک طرح ویژه تهیه شود تا سپس به عنوان یک قانون ابلاغ گردد.

بر اساس این گزارش، در سفر سه روزه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز و محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از اعضای آن هستند، بررسی و پیگیری مشکلات حوزه کارگری، مسایل مربوط به حاشیه نشینی و دیگر معضلات اجتماعی موجود خوزستان را در دستور کار دارد.

همچنین با توجه به اینکه این سفر به دعوت بخش خصوصی استان خوزستان صورت گرفته، قوانین مربوط به حوزه تامین اجتماعی، رویه‌های مربوط به اداره کار، کم توجهی صنایع وابسته به صندوق بازنشستگی کشور و شستا برای به کارگیری واحدهای تولیدی داخلی از جمله چالش‌های بخش خصوصی خوزستان محسوب می شود که در نشستی کارشناسی با حضور اعضای این کمیسیون، مطالبات و دغدغه های فعالان اقتصادی استان خوزستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied