شمانیوز
شما نیوز

صندوق نوآوری و شکوفایی/

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش‌بنیان در هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران

بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، شرکت های دانش بنیانی که در رویداد نمایشگاه تراکنش ایران شرکت کنند، از حمایت مالی این صندوق برخوردار می شوند.

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش‌بنیان در هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران

به گزارش شمانیوز: صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از تمامی شرکت های دانش‌بنیان که در هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران حضور پیدا کنند، حمایت مالی می کند.

به نقل از فابا نیوز، بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت های دانش بنیانی که در رویداد نمایشگاه تراکنش ایران شرکت کنند، از حمایت مالی این صندوق برخوردار می شوند.

خاطرنشان می شود، صندوق نوآوری و شکوفایی در سال 1398، پیش از همه گیری کرونا از شرکت های دانش بنیان در پنجمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران نیز حمایت مالی کرده بود که می‌توانید نام شرکت ها و گزارش این صندوق را در فایل و لینک زیر ببینید:

شایان ذکر است، هشتمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران 15 و 16 آذر 1401 برگزار می شود و جزییات برنامه های آن تا اوایل تابستان 1401 به اطلاع عموم خواهد رسید.

لازم به ذکر است، نمایشگاه تراکنش ایران یک رویداد بزرگ در حوزه فناوری های مالی است که هر ساله بصورت منظم برگزار می‌شود و از استقبال چشمگیر اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری کشور برخوردار می‌باشد. این رویداد در دو سال اخیر و  علی رغم شیوع کرونا نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به نظر می‌رسد، هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران از بلوغ و استقبال کم نظیری برخوردار شود و شاهد حضور پر رنگ تر اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری باشیم.

نمایشگاه تراکنش ایران با سیاستگذاری مرکز فابا و مدیریت اجرایی شرکت بین الملی تراکنش گستر خاورمیانه برگزار می شود.

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از حوزه های دانش بنیان و فناوری های برتر

گفتنی است، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) و نیز اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری ها و اختراعات، در سال ۱۳۸۹ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای محترم نگهبان رسید و در همان سال برای اجرا به دولت ابلاغ شد و هیات وزیران آیین نامه اجرایی این قانون را در اواسط سال ۱۳۹۱ تصویب کرد. مطابق ماده ۵ این قانون در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان و فناوری محور و تکمیل زنجیره ایده تا بازار، نهادی مالی به نام صندوق نوآوری و شکوفایی در اواخر سال ۱۳۹۱ تاسیس شده است.

این صندوق به منظور تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات، کاربردی کردن دانش و دستاوردهای پژوهشی و تکمیل زنجیره ایده/ محصول/بازار از شرکت های دانش بنیان پشتیبانی و حمایت کرده و خدمات مالی و اعتباری از جمله کمک، تسهیلات و مشارکت برای آن ها تامین می نماید.به طور کلی هدف نهایی صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهاد توسعه ای کمک به رونق اقتصادی کشور از طریق حوزه های دانش بنیان و فناوری های برتر است.

صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای توسعه بازار و گسترش همکاری‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به حمایت از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های تخصصی در سال‌های 1396 تا 1400 کرده است. این نمایشگاه‌ها با استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد. در سال 1398 بیش از 1،200 درخواست اولیه برای حضور در این نمایشگاه‌ها از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی ثبت شد که بیش از 600 درخواست منجر به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی شد. مبلغ حمایت صندوق از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی در سال 1398 بیش از 4،2 میلیارد تومان بود.

مدیریت توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی، در راستای همین سیاست، در سال 1401 نیز حمایت خود از حضور مستقل شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی را ادامه می‌دهد. در فهرست نمایشگاه‌های مصوب سال 1401، بیش از 190 نمایشگاه بین‌المللی داخلی و 10 پاویون دانش بنیان در نظر گرفته شده است و میزان حمایت از حضور هر شرکت دانش‌بنیان برای حضور مستقل در نمایشگاه‌های تاییدشده، 45 میلیون تومان در سال (حداقل 3 نمایشگاه قابل استفاده است) و میزان حمایت از حضور هر شرکت دانش‌بنیان برای حضور در پاویون نمایشگاه‌های تاییدشده، 40 میلیون تومان در سال (حداقل 2 نمایشگاه قابل استفاده است) است.

دانلود فایل
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied