شمانیوز
شما نیوز

نماینده مجلس تاکید کرد:

اشتغالزایی و کسب درآمد در شرایط تحریمی با استفاده از ظرفیت معادن بوکسیت

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس می‌گوید در شرایط کنونی می‌توان از ظرفیت معادن بوکسیت برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی کمک گرفت و تحقق این امر در گرو برنامه‌ریزی مناسب است.

اشتغالزایی و کسب درآمد در شرایط تحریمی با استفاده از ظرفیت معادن بوکسیت

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از معدن نیوز: اسد الله قره خانی آلوستانی نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش ظرفیت معدن بوکسیت در ارتقای اقتصادی کشور، گفت: معدن بوکسیت علی آباد در دهه 50 کشف شد و علیرغم اینکه مطالعاتی پیرامون ظرفیت این معدن انجام گرفت و کارشناسانی از آلومینای جاجرم نیز این معدن را بررسی کردند اما سرمایه‌گذاری‌های مناسبی برای بهره‌برداری از آن صورت نگرفت.

نماینده مردم علی کتول در مجلس شورای اسلامی مسائل زیست محیطی را دلیل بلااستفاده ماندن ظرفیت معدن سیاهرودبار و شیرین آباد برشمرد و افزود: این معدن نتوانست مجوزهای زیست محیطی لازم را اخذ کند چراکه در جنگل قرار دارد.

اگرچه معدن روباز می‌تواند آسیب‌هایی برای جنگل و زمین‌های اطراف ایجاد کند اما زمانی که معدن در دل کوه قرار داشته و برای بهره‌برداری از آن باید تونلی حفر کرد، آسیبی به طبیعت تحمیل نمی‌شود

وی با بیان اینکه بوکیست و استفاده از ظرفیت معادن در شرایط کنونی می‌تواند کمک به سزایی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی داشته باشد، اظهار کرد: اگرچه معدن روباز می‌تواند آسیب‌هایی برای جنگل و زمین‌های اطراف ایجاد کند اما زمانی که معدن در دل کوه قرار داشته و برای بهره‌برداری از آن باید تونلی حفر کرد، آسیبی به طبیعت تحمیل نمی‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: می‌توان ترتیبی اتخاذ کرد تا علاوه بر رعایت مباحث زیست محیطی بتوان از معدن بوکیست سیاهرودبار و شیرین آباد استفاده و از منافع آن در سطح ملی و منطقه‌ای بهره برد.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسد اقدامات چندانی برای استفاده از ظرفیت معدن بوکیست سیاهرودبار و شیرین آباد صورت نگرفته است، تصریح کرد: تاکنون سرمایه‌گذاری، برای بهره برداری از این معدن داوطلب نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied