شمانیوز
شما نیوز

وزیر اقتصاد تاکید کرد:

توسعه فناوری های مالی (فین تک) در ایران یک ضرورت است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع فعالان حوزه فناوری های مالی (فین تک)، توسعه این فناوری ها در ایران را یک ضرورت دانست.

توسعه فناوری های مالی (فین تک) در ایران یک ضرورت است

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی: دکتر فرهاد دژپسند در نشست تخصصی بررسی فرصت‌ها و راهکارهای توسعه فناوری‌های مالی (فین‌تک) در ایران که با حضور فعالان این صنعت برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: با بررسی وضعیت موجود و تقویت اقدامات حمایتی باید زمینه و بستر رشد و توسعه صنعت فین تک را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه تمام زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد ظرفیت هوشمند شدن را دارند، تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف من در وزارت اقتصاد، ایجاد زیرساخت اقتصاد هوشمند است.

وی تصریح کرد: اقتصاد هوشمند به معنای ترسیم فضایی است که بسیاری از سبک‌ها و حتی کارکرد انسان‌ها تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه باور امروز دولت این است که ما بسیاری از مشکلات را با فناوری‌های نو می‌توانیم حل کنیم، گفت: جلسات مقام معظم رهبری با فعالان حوزه فناوری های جدید و مجموعه های دانش بنیان و تاکیدات رئیس‌جمهور بر پیگیری مباحث فناوری، نشان‌دهنده رویکرد مثبت حاکمیت به فناوری‌های نو است.

دژپسند در ادامه اظهار داشت: برای جبران کوتاهی‌ها در صنعت فین‌تک، لازم است کمیته ای برای راهبری فناوری های مالی با عضویت سازمان های بورس، مالیات، گمرک و مالیات و همچنین با حضور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، بانک مرکزی و سایر دستگاه های مرتبط  ایجاد کنیم تا تسهیل کننده توسعه فناوری های مالی(فین تک ها) باشد.

وزیر اقتصاد گفت: باید پیش‌نویس سند اقتصاد هوشمند و بهبود فضای کسب و کار را برای حوزه فناوری‌ها تهیه کنیم و در جلسه بعدی با فعالان این صنعت، بر اساس آن گفتگو کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: ما در مسیر حذف مجوزها و قوانین زائد اقدامات زیادی انجام داده ایم و حتی ۴۰۰ مجوز متعلق به یک دستگاه حذف شد، اما با این حال هنوز مقاومت وجود دارد.

دژپسند تاکید کرد: با تقسیم کار مشخص و تخصصی کردن امور باید بهترین خدمت را برای گسترش این صنعت ارائه دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied