شمانیوز
شما نیوز

در پنج ماهه ابتدای سالجاری:

۸۰ درصد صادرات غیرنفتی از منطقه آزاد ماکو به ترکیه بوده است

معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک ایران گفت:‌ در پنج ماهه ابتدای سالجاری ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون کالا از مرز بازرگان به کشورهای مختلف دنیا صادر شده است که ۸۰ درصد آن به ترکیه بوده است.

۸۰ درصد صادرات غیرنفتی از منطقه آزاد ماکو به ترکیه بوده است

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فرینا، همزمان با سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به منطقه آزاد ماکو، مهدی میر اشرفی روز سه شنبه در چهارمین روز از هفته دولت در نشستی با حضور دژپسند و مدیران این منطقه افزود: وضعیت فعلی مرز بازرگان زیبنده ویترین کشور نیست و فاز اول ساماندهی این مرز با نصب دو دستگاه ایکس ری که یکی از آنها ساخت داخل است آغاز شده و یک دستگاه ایکس ری خارجی اهدایی سازمان ملل بزودی نصب می شود. 

میر اشرفی با اشاره به حرکت گمرکات کشور به سوی گمرک هوشمند اضافه کرد: نگاه دولت به سمت توسعه همکاری تجاری با شرق است و بیشترین صادرات و واردات با کشورهای چین و عراق صورت می گیرد. 

وی با تاکید بر لزوم اجرای مدیریت یکپارچه در گمرک های کشور گفت:‌ در صورت مدیریت واحد در گمرک ها می توان شاهد تسهیل و رفع مشکلات گمرکی بود. 

رییس گمرک ایران اظهار داشت: در سال گذشته ۴۵۰ میلیارد دلار صادرات داشتیم که ۳ میلیارد دلار آن از منطقه آزاد ماکو بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied