شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

عوامل مؤثر بر قیمت رپورتاژ آگهی

امروزه مدیران و صاحبان مشاغل به دنبال بهترین راه برای معرفی مشاغل خود در اینترنت هستند. شاید شما از راه‌حل‌های تبلیغاتی زیادی در این زمینه مطلع باشید. بااین‌حال، همان‌طور که می‌دانید ادامه حضور فعال شما در وب و نتایج اولیه گوگل، ترافیک ورودی سایت شما را افزایش داده و فروش شما را افزایش می‌دهد. رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغ است زیرا بازخورد خوبی دارد و محتوا را سریع‌تر در گوگل درج می‌کند.

پیش از اینکه به قیمت رپورتاژ آگهی بپردازیم باید بدانیم این روش تبلیغاتی چیست و چه ضرورتی دارد. همان‌طور که می‌دانید، برندهای جدید در ایران درحال افزایش حضور خود در وب هستند. به رسمیت شناخته شدن و شهرت بیشتر برای هر برند جدید به معنای افزایش فروش و اعتبار کسب‌وکار است. امروزه مدیران و صاحبان مشاغل به دنبال بهترین راه برای معرفی مشاغل خود در اینترنت هستند. شاید شما از راه‌حل‌های تبلیغاتی زیادی در این زمینه مطلع باشید. بااین‌حال، همان‌طور که می‌دانید ادامه حضور فعال شما در وب و نتایج اولیه گوگل، ترافیک ورودی سایت شما را افزایش داده و فروش شما را افزایش می‌دهد. رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغ است زیرا بازخورد خوبی دارد و محتوا را سریع‌تر در گوگل درج می‌کند.

رپورتاژ آگهی چیست؟

ممکن است در سایت‌های سرگرمی، خبری و فناوری متوجه شده باشید که یک پست به طور کامل خدمات یا برندی را معرفی می‌کند و در پایان، برچسب گزارش را وارد می‌کند تا نشان دهد این مطلب تبلیغات شغل است. برای اینکه متوجه شوید رپورتاژ آگهی در فضای اینترنت چه معنایی دارد، ابتدا باید در مورد بک‌لینک بدانید. وقتی سایتی به طرق مختلف به سایت دیگری لینک می‌دهد، مانند بنرها، تبلیغات و ... این معنی را می‌رساند که سایت، بک‌لینک شده است. حال اگر این بک‌لینک در قالب یک داستان و محتوای جالب ایجاد شود، رپورتاژ نامیده می‌شود.

رپورتاژ آگهی در واقع اخبار تبلیغاتی است که در سایت‌های مختلف منتشر می‌شود و دارای لینک‎های مرتبط و تصاویر جذاب است تا کاربر را به‌سرعت به صفحه هدایت کند. بنابراین قبل از اینکه در مورد قیمت رپورتاژ آگهی وسواس به خرج دهید، بدانید که این روش تبلیغاتی در بازاریابی شما بسیار موثر خواهد بود.

چرا رپورتاژ آگهی بهترین گزینه در بازاریابی اینترنتی است؟

ممکن است بنرهای تبلیغاتی را در بسیاری از سایت‌های ایرانی دیده باشید. به‌محض اینکه به صفحه اصلی وب‌سایت رسیدید، تعداد قابل‌توجهی از آنها درحال چشمک زدن هستند. این بنر هیچ سودی برای کاربران نخواهد داشت زیرا اکثر کاربران به این بنرها بی‌اعتماد هستند و روی آنها کلیک نمی‌کنند. برخلاف بنر، رپورتاژ آگهی محتوایی است که می‌توان آن را خبر نیز نامید. این محتوا در صفحه اصلی سایت‌های معتبر قرار داده می‌شود و درحالی‌که کاربران عادی از تبلیغات متن بی‌اطلاع هستند، برای مشاهده آخرین اخبار روی آن کلیک می‌کنند. آنها محتوای شما را مورد بررسی قرار می‌دهند و آن را تا انتها می‌خوانند.

البته، توجه به این نکته مهم است که اگر محتوای گزارش خود را به یک تولیدکننده محتوا حرفه‌ای ارسال کنید او می‌تواند نکات اساسی و آموزنده‌ای را با استفاده از تکنیک‌های متنی مختلف در اختیار کاربران قرار دهد و باعث شود خواننده مطلب را تا انتها بخواند. به‌این‌ترتیب، کاربران محتوای شما را می‌خوانند و با ویژگی‌های کسب‌وکار اینترنتی، وب‌سایت و خدمات شما آشنا می‌شوند و برندسازی شما به‌درستی انجام می‌شود. یکی از شرکت‌های معتبر در این زمینه شرکت تسمینو است که خدمات قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد.

نوع سایتی که محتوای رپورتاژ آگهی در آن قرار می‌گیرد بسیار مهم است. باید در نظر داشته باشید که وقتی یک خبرگزاری بسیار معتبر اخبار شما را در سایت خود منتشر می‌کند، این حساسیت باعث می‌شود سایر کاربران آن وب‌سایت حداقل یک‌بار از سایت شما دیدن کنند. البته اعتبار سایت، قیمت رپورتاژ آگهی را بالاتر خواهد برد.

رپورتاژ آگهی، مؤثرترین روش برای SEO و بهبود رتبه سایت

4

کلمات کلیدی رپورتاژ آگهی شما باید بیشترین نتایج را در گوگل داشته باشند. آنها باید به صفحات مربوطه پیوند داده شوند تا سایت شما بتواند رتبه خوبی را کسب کند. اکثر وب‌سایت‌هایی که رپورتاژ آگهی را منتشر می‌کنند، سه لینک برای سایت شما گزارش می‌دهند. البته این برای همه وب‌سایت‌ها صادق نیست! ممکن است سایت‌هایی وجود داشته باشند که برای درج پیوند محدودیتی قائل نشوند. با انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌هایی که اعتبار بالایی دارند، وب‎سایت شما بازخوردهای مثبتی را دریافت می‎کند و این می‌تواند نتایج شما را در گوگل به میزان قابل‌توجهی تغییر دهد. به این ترتیب، سایت شما نیز توسط گوگل یک سایت معتبر و مورداعتماد محسوب شود.

قیمت رپورتاژ آگهی

در مقایسه با بسیاری از تبلیغات مختلف مانند تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردهای تبلیغاتی، قیمت رپورتاژهای آگهی باتوجه‌به تأثیر بسیار زیادی که دارد بسیار مقرون‌به‌صرفه است. با خرید گزارش، مقاله شما در وب‌سایت تبلیغ‌کننده باقی می‌ماند و نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید. به‌علاوه، سایت شما به‌مرورزمان در گوگل رشد می‌کند. سایت‌های خبری معروف مانند، ایسنا، خبرگزاری فارس، اخبار آنلاین و ... از محبوب‌ترین و معتبرترین سایت‌های رپورتاژ آگهی در ایران هستند که برای هر رپورتاژ آگهی هزینه‌های متفاوتی از متقاضی دریافت می‌کنند. با دریافت لینک‌ها از سایت‌های خبری معتبر، شاهد رشد سریع سایت خود خواهید بود.

چه فاکتورهایی قیمت رپورتاژ آگهی را تعیین می‌کنند؟

4 - Copy

درحال حاضر، الگوی مشخصی برای قیمت رپورتاژهای آگهی وجود ندارد و هر سایت از دستورالعمل‌های خاص خود پیروی می‌کند. در برخی موارد شما می‌بینید که در دو سایت با اعتبار یکسان، قیمت‌ رپورتاژ آگهی متفاوت است. برخی از سایت‌ها نیز دستورالعمل‎هایی مبنی بر این دارند که در صورت خرید تا سقفی معین، امکان رپورتاژ آگهی رایگان را برای شما فراهم کنند. به‌طورکلی عواملی که بر قیمت رپورتاژ خبری مؤثر هستند، از این قرارند:

  • اعتبار دامنه (Domain Authority) و اعتبار صفحه (Page Authority): این اعتبارها که توسط شرکت Moz ارائه می‌شوند، رتبه و جایگاه یک سایت را در موتور جستجو مشخص می‌کنند. اعتبار دامنه و اعتبار صفحه به‌صورت امتیازهایی از بین ۰ تا ۱۰۰ نشان داده می‌شوند. هرچه سایت موردنظر امتیاز بالاتری در این زمینه‌ها داشته باشد، تأثیری بیشتری بر دیده‌شدن شما خواهد داشت؛ بنابراین قیمت رپورتاژ نیز در این سایت بالاتر خواهد بود.
  • معیار (Spam score): این معیار که از ۰ تا ۱۰۰ اندازه‌گیری می‌شود، احتمال جریمه شدن سایت موردنظر را نشان می‌دهد. هرچه امتیاز سایت به ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد، احتمال اسپم بودن آن بیشتر است؛ بنابراین تعرفه رپورتاژ آگهی در آن پایین‌تر خواهد بود.
  • رتبه سایت در الکسا (Alexa Rank Checker): این رتبه تعداد بازدیدکنندگان از سایت را نشان می‌دهد و طبیعتاً هرچه این تعداد بیشتر باشد باید انتظار قیمت بیشتری برای درج رپورتاژ آگهی در یک سایت داشت.
  • تعداد لینک‌ها: تعداد لینک‌هایی که بر روی کلمات کلیدی داده می‌شود، می‌تواند شانس دیده شده شما را در نتایج گوگل بالا ببرد. به‌این‌ترتیب، یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده در قیمت رپورتاژ، تعداد لینک‌هایی است که سایت موردنظر مشخص می‌کند.

میزان هزینه قابل‌قبول برای رپورتاژ آگهی چقدر است؟

اینکه شما به چه میزان باید برای این روش تبلیغاتی هزینه کنید، به زمینه فعالیت شما بستگی دارد. اگر کسب‌وکار شما رقبای قدرتمندی در فضای اینترنت دارد، ناچارید در زمینه رپورتاژ آگهی بیشتر از سایرین هزینه کنید. البته باید این مطلب را بدانید که قیمت رپورتاژ آگهی بالا و صرف هزینه بیشتر، به معنای موفقیت در تجارت نیست، بلکه شما باید در این مسیر هدفمند و با یک استراتژی مشخص حرکت کنید.

نکته دیگری که در این زمینه باید به آن توجه کنید، میزان درج رپورتاژ آگهی است. برخی از صاحبان مشاغل برای رسیدن به نتایج سریع‌تر، در مدت زمانی کوتاه اقدام به درج تعدادی زیادی رپورتاژ آگهی در سایت‌های مختلف می‌کنند. این کار شاید در کوتاه‌مدت، نتایج خوبی به همراه داشته باشد؛ اما در طولانی‌مدت ضربات جبران‌ناپذیری را به اعتبار سایت شما وارد می‌کند و حتی باعث پنالتی شدن سایت می‌شود.

جمع‌بندی

 درج رپورتاژ آگهی در سایت مزایای زیادی نسبت به بنرهای تبلیغاتی دارد. شما می‌توانید در محتوای رپورتاژ، محصول یا خدمات خود را نیز معرفی کنید و در مورد مزایای آن صحبت کنید. به همین دلیل کاربران با خواندن این مقاله در نهایت به از وب‌سایت شما دیدن می‌کنند.

هنگام پیوند دادن به یک سایت با کلمه کلیدی هدفمند در رپورتاژ آگهی، کاربران به سایت شما هدایت می‌شوند و موتورهای جستجو به سایت شما توجه می‌کنند. در نتیجه، رپورتاژ آگهی تأثیر زیادی بر تعداد بازدیدها و رتبه‌بندی سایت شما دارد. این مورد برای رسانه هدف «شما نیوز» است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied