شمانیوز
شما نیوز

تخریب خانه زن بندرعباسی و خودسوزی او پس از ماجرا + فیلم دردناک

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از مصدوم حادثه تخریب یک منزل مسکونی توسط شهرداری بندرعباس، عیادت کرد.

تخریب خانه زن بندرعباسی و خودسوزی او پس از ماجرا + فیلم دردناک

علی صالحی رئیس کل دادگستری استان  هرمزگان  با حضور در بیمارستان شهید محمدی از مصدوم حادثه تخریب یک منزل مسکونی توسط شهرداری بندرعباس عیادت کرد.​

صالحی ضمن عیادت از مصدوم این  حادثه  و دیدار با اعضای خانواده او، در جریان روند رسیدگی به وضعیت و مراحل درمان وی قرار گرفت.

 

 

 

بررسی دقیق ماجرای تخریب یک خانه در بندر عباس

وی در این رابطه تصریح کرد: براساس گزارش مسؤولین  بیمارستان ، روند درمان مصدوم ادامه دارد و کادر درمانی با جدیت از همان دقایق ابتدایی حادثه وارد عمل شده اند.

61783495

 

رئیس کل دادگستری استان  هرمزگان  در ادامه افزود: به سازمان‌های حمایتی هم دستور قضایی داده شده است که به این خانواده کمک فوری شود.

وی همچنین عنوان داشت: همه خدمات بیمارستانی برای فرد مصدوم، رایگان خواهد بود و باید طول درمان او نیز به صورت کامل طی شود.

صالحی تأکید کرد: آنچه در مورد تخریب محل سکونت این خانم در بندرعباس رخ داده و نوع و شیوه عملکرد مسؤولین و کارکنان شهرداری و نحوه برخورد با آنچه از سوی آنها غیرقانونی خوانده شده است، به طور دقیق در دست بررسی است.

 

جزئیات زندگی زن سرپرست خانوار بندر عباسی

3 زن سرپرست خانواده ساکن خانه بانوی بندرعباسی بودند.

61783492

 

هرمزگان تخریب منزل یک بانوی بندرعباسی با داشتن دو فرزند و همخانه بودن با دو زن دیگر سرپرست خانوار که روز گذشته(۲۹ آبان ماه) اتفاق افتاده و التماس‌هایش در ممانعت از این اقدام کارکنان شهرداری بندرعباس و بعد هم خودسوزی این مادر، فضای مجازی استان را تحت تاثیر قرار داد.

رییس کل دادگستری هرمزگان اقدام قاطع و فوری با عوامل این حادثه را خواستار شد و به عیادت این شهروند بندرعباسی که در بیمارستان بستری بود رفت.

پس از آن استاندار هرمزگان واکنشی تند نشان داد و از شهردار بندرعباس خواست با عوامل این اتفاق برخورد کند.

 

خوشبختانه وضعیت بانوی بندرعباس در رو به بهبودی است

در همین خصوص دکتر فاطمه نوروزیان، در خصوص آخرین وضعیت بانوی ۳۵ ساله بندرعباسی که براثر تخریب منزلش دست به خودسوزی زده بود، افزود: با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان نیز تمامی روند درمان این شهروند هرمزگانی به طور منظم بررسی می شود و خوشبختانه در حال حاضر در وضعیت بهبودی به سر می برد.

وی با اشاره به اینکه وی دچار سوختگی ۱۷ درصد از ناحیه دست و قفسه سینه شده بود، تصریح کرد: به طور متناوب وضعیت این شهروند تحت درمان و نظارت است و امیدواریم با ادامه همین روند، هفته آینده از بیمارستان ترخیص یابد.

 

تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نبوده و نیستیم

یکی از زنان سرپرست خانوار بندرعباسی ساکن در منزل تخریب شده با بیان اینکه تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نبوده و نیستیم، اظهار کرد: امیدوارم وعده های داده شده از سوی مسئولان عملی شود.

حسن زاده افزود: در منزل تخریب شده سه زن سرپرست خانوار همراه با پنج فرزند به مدت دو ماه سکونت داشتند.

وی با بیان اینکه پیش از این یک بار از سوی شهرداری بندرعباس اخطار تخریب داده شده بود، اضافه کرد: همان موقع هم به بازرسین شهرداری اعلام کردیم که از سر ناچاری و نداری در این شرایط و در این منزل زندگی می کنم اما گوش شنوایی وجود نداشت.

این زن سرپرست خانوار با اشاره به اینکه سه فرزند محصل در این منزل زندگی می کردند، خاطرنشان کرد: با ویران شدن این منزل در حال حاضر در منزل همسایگان به سر می بریم و مشخص نیست وضعیت زندگی فرزندان مان و تحصیل شان چه می شود.

وی با بیان اینکه تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نبوده و نیستیم، اظهار کرد: امیدوارم وعده های داده شده از سوی مسئولان عملی شود زیرا در این منزل سه زن سرپرست خانوار زندگی می کردند و از شرایط اقتصادی در وضعیت اسفباری به سر می بریم و تنها با هزینه یارانه دولتی و کمک همسایگان زندگی خود را می گذرانیم و با این شرایط آینده نامعلومی داریم.

حسن زاده با اشاره به اینکه با تمامی این وضعیت با آبرو زندگی کرده ایم و نگذاشته ایم هیچ گاه کسی از مشکلات مان با خبر باشد، در پایان از ابراز لطف مردم طی روز گذشته که با تماس هایشان سبب دلگرمی این خانواده ها شدند، تشکر کرد.

 

اراضی مورد نظر، دولتی و در مسیر سیلاب بود/ برخورد قانونی بوده است

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: ملک مورد نظر در محله ۲۲ بهمن، جزو اراضی دولتی بود و در مسیر سیلاب قرار گرفته بود که طی اقدام قانونی، رفع تصرف شده است.

اسماعیل موحدی‌نژاد در تشریح جزئیات خودسوزی یک شهروند پس از رفع تصرف یک قطعه زمین در محدوده بلوار ثارالله، اظهار کرد: چهارشنبه گذشته(۲۸ آبان‌ماه) بر اساس اعلام مردمی به سامانه ۱۳۷ شهرداری بندرعباس، گزارشی مبنی بر تصرف اراضی مورد نظر دریافت می‌شود و به دنبال آن مجموعه مدیریت تخلفات شهرداری بندرعباس موضوع را پیگیری می‌کند.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، یک قطعه زمین توسط فردی تصرف و دیوارکشی در ملک مورد نظر انجام شده بود که پس از رسیدگی‌های بعدی، مشخص شد اراضی مذکور با کاربری فضای سبز متعلق به راه و شهرسازی است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه این اراضی هنوز از سوی راه و شهرسازی به شهرداری تحویل نشده است، خاطرنشان کرد: طی هماهنگی مدیریت تخلفات شهرداری بندرعباس و یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی راه و شهرسازی، بر حسب وظیفه ذاتی و قانونی چهار دیواری مورد نظر تخریب شده است.

موحدی‌نژاد ادامه داد: علاوه بر اینکه اقدام غیر قانونی در این مورد صورت گرفته است، نکته حائز اهمیت دیگر این است که اراضی تصرف شده مورد نظر در مسیر رودخانه و محل روانه شدن آبهای سطحی بوده و در صورت عدم رسیدگی، با اولین بارندگی مشکلات جانی و مالی قابل توجهی را رقم می‌زد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص اقدام به خودسوزی فرد متصرف، گفت: شهرداری بندرعباس هزینه‌های درمان این شهروند را متقبل شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری بندرعباس از هرگونه تصرف اراضی و اقدام غیر قانونی در زمینه تصرف غیر مجاز در محدوده شهری جلوگیری می‌کند، بیان کرد: تاکید شهرداری در تخریب این ملک، حفاظت از جان شهروندان و حفظ اراضی دولتی بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در انتها نیز بیان کرد: حین تخریب این چهار دیواری، هیج شخصی در آن ساکن نبوده و به جان کسی نیز خسارتی وارد نشده است.

 

فراخواندن شبانه شهردار و عوامل موضوع برای پاسخگویی

بازرس کل استان با انتقاد شدید از حادثه پیش آمده در خصوص تخریب منزل زن سرپرست خانوار هرمزگانی اظهار داشت: به محض اطلاع از موضوع، بازرسی کل استان هرمزگان ضمن ورود قاطعانه و سریع، ساعاتی پیش با فراخواندن شبانه شهردار و عوامل دخیل در این تخریب برای پاسخگویی، ضمن تذکر شدید به عوامل موضوع دستور رفع مشکل را به قید فوریت صادر کرد.

رضا مختاری شب گذشته(۲۹ آبان ماه) افزود: در این خصوص با عوامل و مقصران موضوع بدون اغماض برخورد قانونی خواهیم داشت.

وی همچنین ضمن ابراز ناراحتی از این اتفاق که باعث جریحه دار شدن افکار عمومی شده است تصریح کرد: این پرونده به صورت ویژه در دست بررسی است و تا حصول نتیجه به طور جدی و مستمر پیگیری خواهد شد.

بازرس کل استان هرمزگان گفت: درست است که تصرف اراضی ملی به صورت غیرقانونی مجاز نیست و امری غیرقانونیست، اما می بایست به نوعی مناسب به دور از حادث شدن این گونه مسائل قانون را به شیوه صحیح و درست اعمال کرد.

 

تشکیل پرونده برای متخلفین تخریب خانه در بندرعباس

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس گفت: پرونده قضایی برای متخلفین تشکیل و چگونگی رویداد در دست بررسی است.

قهرمانی با بیان اینکه به سازمان‌های حمایتی هم دستور قضایی داده شده است که به این خانواده کمک فوری شود، اظهار کرد: همچنین به شخص مصدوم و خانواده اش از طرف بهزیستی خانه ای تحویل داده شد.

دادستان بندرعباس اضافه کرد: در این زمینه دستوراتی داده شده است که باید در ۲۴ ساعت بررسی و اقدام شود این دستورات شامل احضار همه عوامل دخیل در تخریب، شکایت خانم مصدوم شده اخذ و دلایل ایشان بررسی شود، در صورت تمایل معرفی به پزشکی قانونی، تحقیق در خصوص نقض حقوق شهروندی از طرف نیروهای شهرداری و رایگان شدن همه خدمات بیمارستانی برای این مصدوم است.

 

عیادت رئیس کل دادگستری هرمزگان از بانوی حادثه دیده بندرعباسی

در پی انتشار تصاویر و فیلم در فضای مجازی که تخریب منزل مسکونی یک بانوی سرپرست خانوار توسط کارکنان شهرداری بندرعباس را نشان می‌داد و منجر به خودسوزی این بانوی جوان شده بود علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان پنج شنبه شب(۲۹ آبان ماه) با حضور در مجتمع آموزشی پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) ضمن ملاقات با این خانم، از اتفاقات رخ داده دلجویی و دستورات لازم را جهت رفع هرچه سریعتر مشکلات وی صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بعد از شنیدن جزئیات وقوع حادثه از زبان این بانو گفت: پیگیری‌های لازم از طریق دستگاه‌های حمایتی صورت گرفته است و مقرر گردیده علاوه بر اعطای تسهیلات از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و تامین بخشی از هزینه‌های ساخت منزل، اداره کل بهزیستی استان نیز طی ۴۸ ساعت آینده نسبت به رهن یک باب منزل جهت استقرار خانواده این بانوی محترمه اقدام کند.

علی صالحی افزود: علاوه بر موارد فوق از طریق خیرین و دستگاه‌های حمایتی موضوع اختصاص زمین و ساخت منزل مسکونی در شان این خانواده عزیز، در دستور کار قرار گرفته است و با همکاری مسئولین بیمارستان پیامبر اعظم کلیه هزینه‌های درمانی تا حصول بهبودی کامل به صورت رایگان به وی ارائه خواهد شد.

رئیس شورای قضایی استان گفت: در اولین لحظات پس از این اتفاق بررسی‌های لازم در دستور کار دستگاه قضایی استان هرمزگان قرار گرفت و پس از بررسی جزئیات حادثه مشخص شد، دستور تخریب سرپناه این بانو از طرف مقامات قضایی صادر نشده است، لذا با متخلفین و ناقضین حقوق شهروندی بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد داریم همه آحاد جامعه باید نسبت به قانون پایبند باشند و مقررات قانونی را مراعات کنند افزود: گفتمان انقلاب اسلامی و در راس آن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حمایت از قشرهای آسیب پذیر جامعه است و در راهبرد تعیین شده دستگاه قضایی توسط آیت الله رئیسی مکرراً بر حفظ کرامت انسانی و حمایت از مستضعفین تاکید شده است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان برخورد با زمین‌خواران، متخلفین دانه درشت و صاحبان زر و زور و قدرت را اولویت دستگاه غذایی برشمرد و گفت: برخورد با سوء استفاده کنندگان کلان با جدیت دنبال خواهد شد.

صالحی افزود: نگاه دستگاه قضایی به قشر مستضعف مصلحانه و خیرخواهانه است و از دستگاه‌های مرتبط می‌خواهیم، با آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی لازم نسبت به شناسایی افراد آسیب پذیر و نیازمندان اینچنینی در جامعه اقدام کرده و علاوه بر رفع نیازهای آموزشی و تحصیلی فرزندان آنها، سایر امکانات زندگی را فراهم آورند به طوری که در آینده شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

 

 

منبع: رکنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied