شمانیوز
شما نیوز

در این شهرها باران و این مناطق برف می‌بارد

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

در این شهرها باران و این مناطق برف می‌بارد

فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز به جز نیمه جنوبی سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان در سایر مناطق کشور با بارندگی مواجه هستیم و بارش برای شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات رشته کوه البرز به شکل برف یا برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در جنوب کشور بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد را داریم، ادامه داد: در برخی نقاط فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: شدت بارش‌ها امروز برای استان‌های فارس، بوشهر، نیمه شمالی کرمان، جنوب ایلام، یزد، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی خوزستان، مرکزی، قم وگیلان پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد در این مناطق وجود دارد، متذکر شد: همچنین با وارد شدن خسارت به محصولات و زمین‌های کشاورزی، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها به ویژه در جاده‌های کوهستانی به دلیل بارش باران و برف رو به رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه از صبح دوشنبه به تدریج بارش‌ها در نیمه غربی کشور تضعیف می‌شوند، اظهار کرد: عمده بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق رخ می‌دهد و به تدریج این سامانه بارشی هم از کشور خارج می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سه‌شنبه در جنوب سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان انتظار بارش‌های پراکنده باران را داریم، عنوان کرد: دریای خزر و خلیج فارس از امروز تا اواخر وقت دوشنبه مواج و متلاطم است.

گودرزی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت توضیح داد: آسمان تهران امروز ابری و مه آلود است و برای آن بارش باران و گاهی وزش پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه دمای پایتخت امروز ۸ درجه سانتی‌گراد است، طی چند روز دمای هوای این شهر کاهش می‌یابد.

 

منبع: میزان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied