شمانیوز
شما نیوز

قربانی تجاوزجنسی مجری تلویزیونی، از جزییات رابطه خشونت بار گفت

گفت‌وگوی یکی از قربانیان تجاوزجنسی مجری شبکه خبری "ان‌بی‌سی" با روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی، ابعاد تازه ای از پرونده جنسی این چهره سرشناس هالیود گشود.

قربانی تجاوزجنسی مجری تلویزیونی، از جزییات رابطه خشونت بار گفت

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از ایندیپندنت،  «مت لاور» مجری و گزارشگر 61 ساله شبکه ان‌بی‌سی نیوز آمریکا بود که سال 2017 در پی شکایت چندهمکار زن خود، به سوءرفتار و آزار جنسی متهم شد و خبر رسوایی اخلاقی او سرتیتر اخبار رسانه های مختلف جهان بود.

 

5293109 (1)

 

به تازگی یکی از همکاران سابق این مجری مشهور به نام "بروک نویلز" در گفت و گو با "رونان فاروو" روزنامه‌نگار و برنده جایزه پولیتزر، از جزییات خشونت جنسی این چهره سرشناس طی سفر کاری به روسیه پرده برداشت.

جزییات کامل ادعاهای "نویلز" برای نخستین بار در کتاب جدید "رونان فاروو" با نام "بگیر و بکش" منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب که بر اساس گفته‌های "نویلز" نوشته شده آمده: همکار "لاور" یک شب در بازی‌های المپیک 2014 سوچی روسیه ، برای انجام کاری به اتاق وی می رود. چند دقیقه پس از ورود نویلز، "لاور" به سمت او می رود و پیشنهاد رابطه جنسی می دهد. مجری سرشناس وقتی با مخالفت همکارش روبه رو می شود به سمت او حمله کرده و به شکل وحشیانه و خشنی زن جوان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار می دهد. "نویلز" به محض بازگشت به نیویورک، ماجرا را به مدیران شبکه گزارش داده و در نهایت "لاور" اخراج می شود. خشونت جنسی "لاور" نسبت به همکارش، آنقدر وسیع بوده که "نویلز" پس از این اتفاق به دلیل آسیبهای جسمی و همچنین روحی در بیمارستان بستری می‌شود. او حتی پس از ترخیص نه تنها بهبود نیافت بلکه طی یک ماه 21 بار به دکتر مراجعه کرد.  

ادعاهای "نویلز" در این کتاب، در حالی علیه مجری با سابقه "ان‌بی‌سی" مطرح شد که "لاور" تمام این ادعاها را رد و اعلام کرد که هرگونه رابطه جنسی بین من و همکارم، با رضایت دو طرف بوده و هیچ گونه اجبار، تهاجم یا رفتارتوهین آمیزی از سوی من صورت نگرفته است.

مدیر "ان‌بی‌سی" در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از بررسی‌های دقیق تخلفات "لاور" به اثبات رسید؛ رفتار این مجری وحشتناک و شرم آور بود. به همین دلیل 24 ساعت پس از دریافت شکایت علیه او اخراجش کردیم. شبکه  "ان‌بی‌سی" به خاطر اتفاقی که برای خانم "نویلز" افتاده بسیار متاسف است.

گفتنی است ماجرای تجاوز جنسی "لاور" در اواخر سال 2017 و طی جنبش "من هم"  که در پی رسوایی اخلاقی چهره‌های قدرتمند فیلم و تلویزیون از جمله "هاروی واینستین" شکل گرفت، افشا و او در همان سال  از سمت خود برکنار شد.

به گزارش شمانیوز، جنبش"من هم" یک هشتگ اینترنتی بود که در اکتبر ۲۰۱۷ در پی ایجاد اتهاماتی مبتنی بر اذیت و آزار جنسی "هاروی واین‌استاین" تهیه کننده آمریکایی در رسانه‌های اجتماعی آغاز شد و گسترش پیدا کرد. با گسترش این جنبش، تعدادی از شهیرترین هالیوودی‌ها درگیر این ماجرا شده‌اند و اعتبار خود را باختند.

در مورد کتاب «بگیر و بکش»

کتاب «بگیر وبکش» مجموعه کامل تحقیقات "رونان فارو" درباره "هاروی واین‌ستین" است که نتیجه‌اش بردن جایزه معتبر پولیتزر ۲۰۱۸ در بخش خدمات عمومی شد. با انتشار این کتاب هالیوود زیرورو و پس از آن سیلی از ماجراهای اتهام‌جنسی چهره‌های قدرتمند از جمله"مت لاور" روانه رسانه‌ها شد.

مترجم:مریم حسینی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied