شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه ماسک سیر برای تقویت مو

استفاده از ماسک سیر برای تقویت مو در ترکیب با موادی چون لیمو و روغن نارگیل یک راه طبیعی برای تقویت مو است که بدون عوارض جانبی باعث رشد سریع‌تر مو‌ها شده و خیلی زود تاثیرات خود را به نمایش می‌گذارد.

طرز تهیه ماسک سیر برای تقویت مو

سیر گیاهی علفی است و بیش از ۷۰۰۰ سال است که برای داشتن خواص دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر مقابله با سرماخوردگی، کاهش فشار خون و کاهش کلسترول، سیر یکی از درمان‌های سنتی برای طاسی سکه‌ای است و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. یعنی این ماده غذایی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ها نوعی تقویت کننده مو محسوب می‌شود. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با طرز تهیه چهار ماسک سیر برای تقویت مو آشنا شوید.

 

ماسک سیر برای تقویت مو

۱) ماسک سیر، عسل و آبلیمو

آب ۸ حبه سیر را بگیرید و این مایع را با یک قاشق غذاخوری عسل و آبلیمو ترکیب کنید. ابتدا مو‌هایتان را با آب خیس کنید و سپس این ترکیب را روی کف سر و موهایتان استفاده کنید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید. از این روش هفته‌ای دو الی سه بار استفاده کنید.

 

طرز تهیه ماسک سیر برای تقویت مو

 

۲) ماسک سیر و روغن نارگیل

یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذا خوری آب سیر ترکیب کنید. این مخلوط را روی کف سر و موهایتان استفاده کنید. آن را به آرامی ماساژ دهید تا پوست سر و موهای تان بتوانند مواد مغذی و فواید سیر را جذب کنند. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و بعد با آب ولرم آبکشی کنید. می‌توانید روغن نارگیل را گرم کرده و با سیر مخلوط کنید. سپس بعد از سرد شدن از آن استفاده نمائید.

 

۳) ماسک سیر و روغن زیتون

سیر‌ها را پوست کنده و له کنید. روغن زیتون را در تابه گرم کنید و سپس روی پوره سیر ریخته و هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط سیر و روغن را در یک بطری شیشه‌ای بریزید و بگذارید دو تا سه روز بماند. هفته‌ای دوبار این ماسک خانگی را روی پوست سرتان بگذارید و ماساژ دهید. ماسک به مدت یک ساعت روی موهایتان بماند سپس با آب ولرم بشویید.

 

طرز تهیه ماسک سیر برای تقویت مو

 

4) ماسک سیر و آلوئه ورا

نوع دیگر از ماسک سیر برای تقویت مو، ماسک سیر و آلوئه ورا است. برای تهیه این ماسک، سیر‌ها را با چنگال، مخلوط‌کن یا پرس سیر له کنید. کمی روغن را در ماهیتابه با شعله‌ی کم گرم کنید و سیر را به آن اضافه کنید. سیر را در ماهیتابه هم بزنید تا عطر آن به مشام برسد. مراقب باشید که سیر را نپزید. ماهیتابه را از روی شعله بردارید و اجازه دهید محتویات آن خنک شود. سپس این مخلوط را در صافی بریزید و آن را صاف کنید و آلوئه ورا را به آن اضافه کنید.

این ماسک را در یک بطری یا لیوان شیشه‌ای بریزید و در جای خنک نگه دارید و هر بار مقداری از آن را به موهایتان بزنید. می‌توانید مقداری اسانس رزماری برای خوشبو بودن به این ترکیب اضافه کنید.

 

طرز تهیه ماسک سیر برای تقویت مو

 

خواص سیر برای مو

  • روغن سیر دارای خواص ضد قارچی است بوده و می‌تواند برای درمان شوره سر مفید باشد.

  • سیر مقادیر بالایی آلیسین دارد که از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود.

  • سیر خام دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی مثل منگنز است که می‌تواند به رشد مو‌ها کمک کند.

  • سیر خاصیت ضدمیکروبی و ضدقارچی دارد که می‌تواند برای مو‌ها مفید باشد و با از بین بردن باکتری‌ها و میکروب‌ها به داشتن پوست سر سالم کمک می‌کند.

  • سیر به تقویت جریان خون در کف سر کمک می‌کند و هم زمان با رشد مو‌های سالم از ریزش مو‌ها و در نتیجه طاسی سر هم جلوگیری می‌کنند.

  • آهن، مواد معدنی و انواع ویتامین‌های ضروری در سیر به رشد سریع‌تر مو‌ها کمک شایانی می‌کنند.

  • سیر کلسیم لازم برای اجزای اصلی تشکیل دهنده مو‌ها را تامین می‌کند و بدین شکل مو‌ها تقویت شده و استحکام لازم را به دست می‌آورند.

  • با ماساژ روغن سیر روی مو‌ها و کف سر می‌توانید علاوه بر انعطاف پذیری به مو‌ها استحکام بخشیده و آن‌ها را تقویت کنید.

 

طرز تهیه ماسک سیر برای تقویت مو

 

و در پایان

همانطور که گفته شد سیر خواص بیشماری دارد. آنتی اکسیدان‌های موجود در سیر به مراقبت از پوست و مو و رشد و تقویت مو‌ها کمک بسیار می‌کند. پس حتما استفاده از آن را در برنامه‌ی هفتگی خود قرار داده و از مزایای آن استفاده نمائید. فقط توجه داشته باشید که استفاده از آب سیر به تنهایی می‌تواند باعث تحریک پوست سر شود پس حتما آن را با ماده دیگری ترکیب کنید.

 

 

منبع: ستاره

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied