شمانیوز
شما نیوز

چگونه در محیط کار به کرونا مبتلا نشویم

با شروع کسب و کارها در زمان شیوع بیماری کرونا، کارفرمایان باید بدنبال راه هایی برای حفاظت از کارمندان خود باشند. بدین منظور مرکز کنترل وپیشگیری از بیماری دستورالعملی برای کارفرمایان تعیین کرده است تا بواسطه آن امنیت آنها حین کار تامین شود.

چگونه در محیط کار به کرونا مبتلا نشویم

با شروع کسب و کارها در زمان شیوع بیماری کرونا، کارفرمایان باید بدنبال راه هایی برای حفاظت از کارمندان خود باشند. بدین منظور مرکز کنترل وپیشگیری از بیماری دستورالعملی برای کارفرمایان تعیین کرده است تا بواسطه آن امنیت آنها حین کار تامین شود.

 

ارتباط انفرادی ایمن ترین راه است.

طبق این دستورالعمل عدم استفاده از خطوط حمل و نقل عمومی بهترین راه برای جلوگیری از شیوع بیماری است. می توان برای این منظور از دوچرخه یا ماشین شخصی استفاده کرد و حتی در صورت لزوم پیاده به محل کار رفت. کارفرمایان برای این منظور باید کارمندان خود را تشویق به عدم استفاده از ناوگان عمومی کنند. براساس تحقیق برایان لابوس بودن در مترو و اتوبوس باعث ارتباط نزدیک مردم در یک دوره نسبتا طولانی می شود. با استفاده از ماشین شخصی می توان قرارگیری در معرض بیماری را به حداقل رساند.

 

 

تناقضات موجود در توصیه ها

توصیه های مرکز کنترل و پیشگیری(CDC) تاحدی باهم تناقض دارد. زیرا به اعتقاد کارشناسان استفاده از ماشین شخصی باعث افزایش ترافیک شده و دستاوردهای موجود درباره کاهش انتشار کربن را از بین می برد. در ضمن افراد کم درآمد و رنگین پوست شاید دارای ماشین شخصی نباشند. CDC در پاسخ از شدت دستورالعمل خود را کاسته و گفته " در صورت امکان" از ماشین شخصی استفاده کنید.

به گفته دگتر هنری رایموند نمی توان هردوی این توصیه ها را درکنار هم اجرا کرد. یعنی نمی توان با تشویق مردم به استفاده از ناوگان عمومی سرعت انتقال ویروس را نیز به حداقل رساند. با اینکه استفاده از اتومبیل شخصی باعث کاهش ابتلا می شود، اما همه اقشار جامعه این امکان را در اختیار ندارند.

 

 

 برای کاهش خطر ابتلا باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

 

در دستورالعمل کلی CDC به نکات زیر اشاره شده است:

دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید یا از محلول ضدعفونی کننده با 60% الکل استفاده کنید.

از تماس با چشم ها، بینی و دهان پرهیز کنید، جلوی سرفه و عطسه را بگیرد، دستمال های استفاده شده را داخل سطل زباله بیاندازید و پس از سرفه دستان خود را شسته از ژل صدعفونی استفاده کنید.

فاصله2متری را با دیگران حفظ کنید و در صورتی که نمی توانید فاصله اجتماعی را حفظ کنید، از ماسک استفاده کنید. زدن ماسک در مکان های عمومی به دیگران می فهماند که شما به آنها و خودتان اهمیت می دهید.

سفرهای خود را کاهش دهید و از بودن در مکان های مخاطره آمیز اجتناب کنید.

اگر در معرض ابتلا قرار دارید از دیگران کمک بگیرید.

 

 

در صورت استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی چه کنیم؟

 

درصورت استفاده از اتوبوس و غیره از روندها و خدمات ارائه شده کاملا اطلاع داشته باشید.

هیچ چیز را لمس نکنید. از روش های پرداخت غیرلمسی، سطل زباله پدالی یا درهای برقی استفاده کنید. به محض لمس هرچیزی از ژل ضدعفونی استفاده کنید.

فاصله اجتماعی را رعایت کنید. در ساعات خلوت رفت و آمد کنید.با فرد کناری 1متر فاصله داشته باشید. از علائم منقوش در فاصله اجتماعی پیروی کنید.

از محلول ضد عفونی کننده استفاده کنید. دستان خود  را مرتبا بشویید

اگر در ماشین شخصی یا حتی تاکسی هستید، شیشه ها را پایین بکشید تا هوا جریان پیدا کند.

سطوح را تمیز کنید. هرچه را که لمس کرده اید یا باخود به خانه آورده اید را با الکل تمیز کنید.

دوری از افراد بهترین راه برای جلوگیری از بیماری است. اما درصورت اجبار از دستورالعمل های بالا حتما پیروی کنید.

 

 

منبع : بهداشت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied