شمانیوز
شما نیوز

با فواید باورنکردنی ماساژ گوش آشنا شوید

در ادامه این مطلب به فواید اعجاب انگیز ماساژ گوش خواهیم پرداخت.

با فواید باورنکردنی ماساژ گوش آشنا شوید

اضطراب، نگرانی، سردرد یا خواب آلودگی – همه ی ما گاهی این حس های ناخوشایند را تجربه می کنیم. اما همه ی این مشکلات یک راه حل بسیار ساده دارند: ماساژ گوش ! این کار با آرام کردن اعصاب تان می تواند ذهن شما را از مشکلات و ناراحتی های فیزیکی خلاص کند. به علاوه، بزرگ ترین مزیت ماساژ گوش این است که آن را در هر زمان و مکانی، به سرعت و به راحتی می توانید انجام دهید. در ادامه به فواید اعجاب انگیز ماساژ گوش خواهیم پرداخت.

 

۱- کاهش دردهای عضلانی

دانشمندان دست به آزمایشی زدند تا متوجه شوند که آیا ماساژ گوش می تواند به کاهش درد در افرادی که درگیر کمر درد مزمن هستند کمک کند. نتیجه ی این آزمایش نشان داد که این کار ساده در کاهش درد و ناراحتی مؤثر است.

 

کشیدن و مالش دادن آهسته ی قسمت های مختلف گوش، به ویژه نرمه ی آن، باعث تحریک تعداد زیادی پایانه عصبی می شود و این پایانه ها می توانند به ترشح هورمون اندورفین در مغز ما کمک می کنند. این هورمون احساس خوبی به ما می دهد و به تسکین درد کمک می کند. اندورفین گردش خون را هم می تواند افزایش دهد. حتی برخی تحقیقات نشان داده به لطف همین ماساژ ساده افراد توانستند دردهای فیزیکی خود را بهتر مدیریت کنند و آستانه ی تحمل درد خود را افزایش دهند.

 

۲- کاهش اضطراب و نگرانی

تحقیق دیگری هم نشان داده انجام ماساژ گوش در موقعیت های اضطراب آور می تواند کمک کننده باشد. اگر احساس اضطراب، وحشت، بی قراری، خستگی یا خشم کردید، نقطه ای در گوش ها موسوم به Shen Men (تصویر بالا) را با حرکات مدور و به آرامی ماساژ دهید.

 

۳- کاهش قابل توجه سردرد و میگرن

گرچه مصرف داروهای مسکن می تواند آثار مخرب و جدی ای بر بدن و سلامت شما داشته باشد، اما تحریک گوش ها در مجموع روش بی ضرری است. شما حتی می توانید این روش را با درمان های طبیعی تری مثل چای نعنا فلفلی ترکیب کنید تا تأثیر بیشتری داشته باشد.

 

۴- کاهش سریع تر وزن

علاوه بر ورزش منظم و دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم، می توانید مالش قسمت های مختلف گوش هایتان را هم در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهید. تحقیقات نشان داده ماساژ گوش ها، در ترکیب با دیگر روتین های لازم، ممکن است باعث کاهش سریع تر وزن شود. بعد از رسیدن به وزن مورد نظرتان، ماساژ گوش را ادامه دهید تا وزن تان ثابت بماند و سلامتی خود را حفظ کنید.

 

۵- کمک به مقابله با بی خوابی

از آنجایی که تحریک گوش ها اثری آرام بخش دارد، می توانید این کار را پیش از خواب برای آرام کردن خود و شل کردن عضلات تان استفاده کنید. گرچه این روش به تنهایی به رفع کامل مشکل بی خوابی کمک نمی کند، اما می تواند به آرام شدن شما کمک کند، امری که برای برخورداری از یک خواب خوب ضروری است. علاوه بر این می توانید از این روش در کنار دیگر درمان های همیشگی خود استفاده کنید.

 

۶- افزایش انرژی

دیگر لازم نیست صبح ها برای پراندن خواب تان و سر حال آوردن خودتان قهوه بخورید. به جای آن می تواند گوش های خود را با شدت بیشتری مالش دهید. تحریک پایانه های عصبی می تواند باعث فعال شدن برخی مراکز مغز شود و خستگی را از بین ببرد. این کار را در طول روز هم می توانید انجام دهید، وقت هایی که احساس می کنید خستگی تان از کنترل خارج و انرژی تان کم شده.

 

نحوه انجام ماساژ گوش

به این شکل عمل کنید:

 

  • بالای گوش تان را با انگشتان شست و اشاره نگه دارید و آن را به آرامی بکشید. انگشت هایتان را به آرامی عقب و جلو بکشید و در عین حال به سمت لبه ی بیرونی گوش پیش بروید.
  • چین پشت گوش ها را با حرکات رو به پایین از هم باز کنید. علاوه بر این می توانید خطوط لاله گوش را دنبال کنید – نرمه گوش را با انگشت هایتان نیشگون بگیرید و به آرامی به سمت بالای گوش حرکت کنید.
  • نرمه گوش را بکشید و از سرتان دور کنید. با انگشت هایتان نرمه گوش را دوباره نیشگون بگیرید و با حرکات مدور و آهسته نرمه گوش را مالش دهید.
  • پوست پشت گوش تان را هم بکشید و خطوط گوش را به سمت پایین دنبال کنید. می توانید این کار را تا رسیدن به فک تان ادامه دهید.
  • کف دست تان را طوری روی گوش تان بگذارید که آن را به طور کامل بپوشاند. گوش تان را فشار دهید و کف دست تان را طوری پایین بکشید که بالای لاله گوش پیچ بخورد.
  • لاله گوش تان را دوباره با کف دست تان بپوشانید و با دست تان حرکات مدور انجام دهید.

 

منبع: روزیاتو

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied