شمانیوز
شما نیوز

شیخ در گفت‌وگو با شمانیوز:

نمایندگان به دولت برای افزایش قیمت بنزین اختیار داده بودند/ نحوه اجرا اشکال دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در ماجرای افزایش قیمت بنزین جایگاه خود را حفظ کردند؛ یعنی در آنجایی که باید تصمیم می‌گرفتند، تصمیم گرفتند و به دولت اختیار دادند.

نمایندگان به دولت برای افزایش قیمت بنزین اختیار داده بودند/ نحوه اجرا اشکال دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شیخ، نماینده مردم تهران در مجلس دهم پس از ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، در پاسخ به این پرسش که چرا دولت در رابطه با افزایش قیمت بنزین نمایندگان مجلس را در جریان تصمیم خود نگذاشت، اظهار کرد: نمایندگان بر اساس مصلحت تصمیم گرفتند تا اختیارات را در این خصوص به دولت واگذار کنند.

وی افزود: دولت هم کلیات طرح افزایش قیمت بنزین را روز سه‌شنبه در جلسه غیرعلنی از طریق رئیس مجلس به نمایندگان اطلاع داد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمان اجرای طرح افزایش قیمت بنزین یک برنامه اجرایی است و الزامی هم برای اعلام زمان اجرای این طرح به مجلس از سوی دولت وجود نداشت.

شیخ ادامه داد: افزایش قیمت بنزین دلیلی بر ضعف عملکردی مجلس دهم نیست، اما متأسفانه در جامعه ما یک سری موضوعات یک‌دفعه ساخته می‌شود و به تبع آن سلسله‌وار بسیاری مسائل دیگر بافته می‌شود؛ در صورتی که اصلاً صحت ندارد.

وی بیان کرد: مجلس در ماجرای افزایش قیمت بنزین جایگاه خود را حفظ کرد؛ یعنی در آنجایی که باید تصمیم می‌گرفت، تصمیم گرفت و اختیار را به دولت داد و دولت هم در جلسه سران قوا این طرح را مطرح کرد و سپس تصویب شد که این تصمیم به تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی رسید و سرانجام اجرایی شد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه نباید بلافاصله هر اتفاقی رخ می‌دهد همه موضوعات را سیاه و سفید دید، گفت: اشکالاتی به نحوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین وارد است که باید درباره تک‌تک آنها صحبت کرد و مورد بررسی قرار گرفت و در مجلس این کار در حال انجام است.

شیخ درباره ضرورت شفاف‌سازی در مجلس یازدهم تصریح کرد: نمایندگان مجلس قاعدتاً نباید فعالیت تجاری انجام دهند؛ بنابراین مجلس یازدهم باید عملکرد بهتری در این خصوص نسبت به مجلس  دهم داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied