شمانیوز
شما نیوز

حمله الشباب به «پایگاه هوایی آمریکا» در کنیا / انهدام بالگرد‌های آمریکا

یک خبرگزاری آمریکایی از حمله گروه الشباب به یک پایگاه هوایی آمریکا در کنیا و انهدام چند فروند هواپیما و بالگرد ارتش آمریکا مستقر در این پایگاه خبر داد.

حمله الشباب به «پایگاه هوایی آمریکا» در کنیا / انهدام بالگرد‌های آمریکا

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از فارس :  گروه شبه نظامی الشباب یکشنبه به یک پایگاه هوایی آمریکا در کنیا نزدیک مرز با سومالی حمله کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مقامات محلی گفتند که در حمله نیروهای الشباب به یک پایگاه نظامی آمریکا در «کمپ سیمبا» در کنیا خودروها، هواپیماها و بالگردهای نظامی آمریکا آسیب دیدند.

بنابر اعلام پنتاگون، در این پایگاه نظامی حدود 100 پرسنل نظامی آمریکا حضور دارند. هنوز هیچ گزارشی از میزان دقیق تلفات نیروهای آمریکایی یا کنیایی در حمله به این پایگاه نظامی در کمپ سیمبا گزارش نشده است.

 در بیانیه مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا (افریکام) آمده است که این پایگاه هوایی اینک تحت تدابیر امنیتی قرار دارد. سرهنگ «کریستوفر کارنز» سخنگوی افریکام حمله الشباب به پایگاه هوایی آمریکا در کنیا را تایید کرد، اما مدعی شد بیانیه الشباب در زمینه میزان تلفات کاملا اغراق آمیز است.

HoCLOCQhGCvL

آنطور که ارتش کنیا اعلام کرده متعاقب این حمله دود سیاهی از این پایگاه به هوا برخاست و دست‌کم چهار مهاجم کشته شدند. پلیس کنیا نیز از دستگیری پنج نفر در این زمینه خبر داد.

mqV64QCTut6J

آسوشیتدپرس به نقل از پلیس کنیا گزارش داد که  2 فروند هواپیمای متعلق به ارتش آمریکا و کنیا که یکی از نوع «سسنا» بود و  2  فروند بالگرد و چند خودروی نظامی ارتش آمریکا  در جریان این حمله منهدم شدند.

الشباب وابسته به گروه القاعده مستقر در سومالی است  و همواره حملاتی را در کنیا انجام می‌دهد.

این گروه روز گذشته نیز  حمله انتحاری را در پایتخت سومالی انجام داد.(جزئیات بیشتر)

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied