شمانیوز
شما نیوز

گروه الغدیر صلوات خاصه امام رضا (ع) را منتشر کرد/ نوآوری در تولید

مدیر گروه هم آوایی الغدیر با اعلام انتشار تازه ترین قطعه موسیقایی این مجموعه با موضوع صلوات خاصه امام رضا (ع) از اهداف و برخی برنامه های پیش روی گروه در دهمین سال فعالیت گفت.

گروه الغدیر صلوات خاصه امام رضا (ع) را منتشر کرد/ نوآوری در تولید

 به گزارش خبر نگارشمانیوز و به نقل از مهر:هادی نصیری مدیر گروه هم آوایی الغدیر  توضیح داد: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده در آستانه سالروز شهادت امام رضا (ع) و دهمین سالگرد تاسیس گروه هم آوایی الغدیر قطعه موسیقایی با  صلوات خاصه امام رضا (ع) منتشر شده است. در این قطعه محمد آشوری ملودی، مسعود بقایی تنظیم کننده، مهدی نوری میکس، حسن اردستانی صدابردار گروه اجرایی را تشکیل می دهند.

 

وی با اشاره به دهمین سالگرد تاسیس این مجموعه بیان کرد: گروه هم آوایی الغدیر در عید غدیر سال ۱۳۸۸ تاسیس شد. هدف از تشکیل گروه تولید نغمات آیینی و مذهبی بود که این رویکرد از اواخر سال ۱۳۹۰ با انسجام و تثبیت اعضای گروه کلید خورد. البته که بنده از همان ابتدای تشکیل گروه در انتخاب اعضا حساسیت ویژه‌ای داشتم چنانکه اعضای فعلی گروه طی ۵ سال و در فواصل زمانی مختلف جذب گروه شده اند. خوشبختانه ما این توفیق را داشتیم که اعضای گروه همگی از قاریان ممتاز قرآن و بعضا مدرس قرآن نیز هستند این در حالی است که شرایط سنی تحصیلات سابقه مرتبط قرآنی و حتی بحث عقیدتی از جمله ویژگی‌های بود که در گزینش اعضا به آن توجه شد.

سرپرست گروه هم آوایی الغدیر با اشاره به اهداف این گروه موسیقایی - آیینی گفت: فعالیت گروه هم آوایی الغدیر از بهمن سال ۹۰ با تولید قطعه «وارث پیغمبران» کلید خورد. البته در ابتدا مفاهیم دینی در اولویت تولید آثار قرار داشت ولی در ادامه مضامین ملی نیز به این تولید اضافه شد و این باعث افتخار ماست که امروز با گذشت ۱۰ سال از فعالیت، موفق به تولید ۹۰ قطعه در قالب های متفاوت شدیم. ضمن اینکه یکی از نکاتی که برای ما خیلی اهمیت دارد بحث مخاطب سنجی است که این امر در کسب موفقیت و ثبات قدم نقش مهمی ایفا می کند. از این رو در سال‌های اخیر مفاهیم اجتماعی را نیز در تولیدات‌مان لحاظ کرده‌ایم که حمایت از کالای ایرانی و عیدانه از این دست تولیدات است. اخیرا ۲ قطعه دیگر هم در دست تولید داریم که یکی راجع به اقتصاد مقاومتی و دیگری در سبک عاشقانه است که شاید اولین باری باشد که یک گروه هم خوانی به این موضوع می پردازد.

نصیری در پاسخ به این پرسش که چرا به جای «تواشیح» از عنوان «هم آوایی» برای فعالیت های گروه الغدیر استفاده شده عنوان کرد: تواشیح هنری برخاسته از کشورهای سوریه و مصر است که بیشتر به اشعار عربی مربوط می‌شود اما شعار گروه الغدیر رویکردی متفاوت و بدیع برای تولیدات آیینی است. البته تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تولید آثاری با زبان فارسی بهانه بسیار ارزشمندی بود تا عنوان «هم آوایی» را برای گروه انتخاب کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: ما تلاش می کنیم از لحاظ نوع اجرا نیز متفاوت عمل کرده و از اجرای خشک و کلیشه ای مرسوم و رایج بین گروه های هم خوانی تا حد امکان پرهیز کنیم. در حوزه هزینه ها هم باید به این نکته اشاره کنم که هزینه تولیدات گروه الغدیر همچون اکثر گروه های همخوانی متاسفانه از حمایت های مادی و معنوی نهادهای ذی‌ربط محروم بوده و از ابتدا با هزینه شخصی اعضای گروه همه آثار و قطعات خود را نیز تولید و منتشر کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied