شمانیوز
شما نیوز

بازگشت سریال‌سازی به شبکه ۵ / "آخرین نشان مردی" برای نوروز

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما از کلید خوردن سریال نوروزی و رمضانی این شبکه خبر داد و گفت ممکن است "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" دیگری برای تلویزیون ساخته شود.

بازگشت سریال‌سازی به شبکه ۵ / "آخرین نشان مردی" برای نوروز

به گزارش خبرنگار شمانیوز وبه نقل از تسنیم: شبکه پنج سیما چندصباحی را با سریال‌های خارجی و تأمینی سپری می‌کرد و بسیاری از کارشناسان و منتقدین این سؤال را داشتند که؛ چرا این شبکه تلویزیونی همچون گذشته برای مخاطبش سریال پخش نمی‌کند؟ از طرفی دیگر تأمینی‌های شبکه هم چنگی به دل نمی‌زد! یا کره‌ای و یا ترکیه‌ای متوسط بودند؛ اما اخیراً در شبکه پنج، مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه از حالت تعطیلی خارج شد.

در ابتدا ماجرای ساخت سریالی درباره سیل توسط بهروز افخمی به میان آمد که این روزها حالت جدی‌ به خود گرفته است و از اواسط آبان‌ماه کار خودش را شروع می‌کند تا در ماه مبارک رمضان سال 1399 کار تولیدی شبکه پنج سیما باشد.

از طرفی دیگر شاید گام مهم این شبکه با سریال تولیدی نوروزی برداشته شود؛ سریالی که از پنج روز قبل از نوروز 1399 پخشش آغاز می‌شود و تا 5 اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت؛ این سریال 40قسمتی نامش "آخرین نشان مردی" است که با اقتباس از کتابی با همین نام در حال نگارش است؛ مصطفی رضوانی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم از شروع دکورسازی این سریال تلویزیونی به‌مدت یک‌ماه خبر داد و گفت: بعد از دکورسازی که ظرف یکی دو هفته‌ آینده در تهران آغاز می‌شود رسماً وارد تولید این سریال طنز تلویزیونی برای نوروز 1399 خواهیم شد.

 تیم نویسندگی این سریال تلویزیونی را مهردادصدقی و احسان ثقفی نویسنده تلویزیون و سینما به‌عهده دارند. این مجموعه قابل طبقه‌بندی در حوزه طمس (طنز موقعیت سبک یا همان سیتکام) است و بر اساس عناصر مهمی از سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی طراحی شده است.

رضوانی درباره ماجرای طنز نوروزی شبکه پنج، گفت: شخصیت اول داستان این سریال 40قسمتی، آدمی است که بازنشسته شده و برای اوقات فراغت خود دنبال مشغولیت است. "آخرین نشان مردی" سریالی اپیزودیک است که هر قسمت آن قصه‌ای مجزا دارد.

او در خصوص انتخاب بازیگران این اثر تلویزیونی اشاره کرد: بازیگران آن هنوز قطعی نشده‌اند.

موضوع بعدی شبکه پنج به شروع کار جدید سیامک انصاری به‌عنوان کارگردان در تلویزیون برمی‌گردد؛ قرار بوده است او در شبکه پنج سریالی طنز تولید کند؛ اما شروع کار جدید با جواد رضویان در مقام کارگردان و بازیگر به‌نام "نیوجرسی"، قدری میان "سیم آخر" شبکه پنج و کار جدید او و جواد رضویان فاصله انداخته است. رضوانی در این خصوص به خبرنگار تسنیم،‌ گفت: "سیم آخر" سیامک انصاری متوقف شده بود و احتمالاً به‌زودی راه می‌افتد. این کار درباره آسیب‌شناسی فضای موسیقی است و فعلاً‌ در مرحله نگارش قرار دارد؛ طرح آن متعلق به سیامک انصاری است و قرارمان بر کارگردانی خود اوست؛ اگر در زمان ساخت به‌دلیل مشغولیت‌هایشان بتوانند ما را یاری کنند در خدمتشانیم؛ وگرنه این سریال تلویزیونی کارگردان دیگری خواهد داشت.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج درباره کارهای بعد از رمضان این شبکه تلویزیونی به نام علی عمرانی برای ساخت سریالی تحت عنوان "چهارراه چه‌کنم" و "ساعت 11" به‌نویسندگی امیررضا مافی اشاره کرد که آنها هم به‌زودی وارد مراحل تولید می‌شوند.

او در پاسخ به این سؤال که قرار است تلویزیون یک‌بار دیگر سراغ "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" برود، تصریح کرد: ممکن است "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" را ادامه دهیم و فصل‌های جدید داشته باشد؛ در حال مذاکره‌ایم و احتمالاً با تهیه‌کننده مجرب و کارگردان و نویسنده‌های جدید و ایده‌پرداز جوان و جویای نام کار را جلو خواهیم برد؛ دنبال معرفی آدم‌های جدید به حوزه اپیزودیک نمایشی تلویزیونیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied