شمانیوز
شما نیوز

معاون وزیر ارشاد:

صداوسیما در انحصار فضای مجازی به نفع مردم عقب‌نشینی کنید!

رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در دومین رویداد تجربه نگاری فعالان سواد رسانه ای کشور گفت: در عصر امروز با توجه به رشد فن آورانه و تحولات فضای مجازی، رسانه ویژگی های متمایزی پیدا کرده است، به طوری که رسانه‌ در دوره حاضر از «یک عنصر موثر» به «رکن کلیدی تحولات اجتماعی» تبدیل شده است...

صداوسیما در انحصار فضای مجازی به نفع مردم عقب‌نشینی کنید!

به گزارش شمانیوز؛ رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در دومین رویداد تجربه نگاری فعالان سواد رسانه ای کشور گفت: در عصر امروز با توجه به رشد فن آورانه و تحولات فضای مجازی، رسانه ویژگی های متمایزی پیدا کرده است، به طوری که رسانه‌ در دوره حاضر از «یک عنصر موثر» به «رکن کلیدی تحولات اجتماعی» تبدیل شده است. همچنین رسانه در عصر حاضر، «همه‌گیری» پیدا کرده است. هم از حیث بازیگران، هم از حیث کارکردها و هم از حیث مخاطب. در مجموع باید گفت، رسانه عصر امروز، «عنصر سیطره تمدنی» شده است.

در دوران جدید، باید روی "برتری رسانه‌ای " کار کنیم. یکی از الزامات برتری رسانه ای رشد و تقویت مستمر سواد رسانه ای در سطوح و لایه‌های مختلف است. یعنی هم سطح مخاطبان و مردم و هم سطح گروه های مرجع و خود اهالی رسانه نیازمند رشد سواد رسانه ای هستند.

 در سالهای اخیر تجارب و فعالیتهای خوبی در عرصه تولید محتواهای سواد رسانه ای توسط بخش خصوصی و به خصوص خلاقان جوان کشور انجام شده است. اما به نظر می رسد همه ظرفیت کشور برای عرضه و انتشار تولیدات سواد رسانه ای به کار گرفته نشده است. در این زمینه به خصوص نقش و ظرفیت شبکه های ملی و استانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی تعیین کننده است. باید به این ظرفیت، ظرفیت بسترهای نوین تولید و نشر صوت و تصویر را هم افزود.

به نظر میرسد اگر شبکه مدیریتی صدا و سیما، حلقه انحصار تولید و پخش را قدری کم کرده و فضا را برای ظرفیت غنی رسانه ای بخش خصوصی و به خصوص جوانان کشور باز کند، حتما ما شاهد تولید و پخش آثار و محصولات موثر در زمینه سواد رسانه ای و تعاملات مجازی در دوره انتخابات پیش رو خواهیم بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied