شمانیوز
شما نیوز

ضوابط واردات واکسن کرونا به کیش در قالب سند ملی

دبیر شورای سلامت جزیره کیش اعلام داشت: واکسن های وارداتی کرونا به این منطقه برای تسریع روند واکسیناسیون ملی بوده و غیرقابل فروش است.

ضوابط واردات واکسن کرونا به کیش در قالب سند ملی

به گزارش شمانیوز، سعید پور علی دبیر شورای سلامت کیش و معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان موضوع فروش واکسن های وارداتی کرونا به گردشگران جزیره کیش را سوء برداشت عنوان و تاکید کرد : هدف از واردات این واکسن ها، کمک به وزارت بهداشت و  درمان و توزیع درقالب سند ملی واکسیناسیون کشور است و هیچ برنامه ای برای فروش واکسن به گردشگران و مسافران منطقه وجود ندارد.

وی افزود: پس از اعلام ریاست جمهوری کشورمان مبنی بر ورود بخش خصوصی به فرایند واردات واکسن به کشور با هدف تسریع روند واکسیناسیون هموطنان و اعلام ستاد ملی کرونا و فراخوان مقامات مسئول برای کمک گرفتن از بخش های فعال اقتصادی ذیصلاح ، جهت واردات و توزیع آن در چارچوب سند ملی واکسیناسیون و همچنین اعلام بانک مرکزی مبنی بر فراهم شدن امکان تخصیص ارز جهت واردات واکسن با ارز نیمایی، شاهد اعلام همکاری  بنگاه های بزرگ و توانمند با محوریت شرکت های بزرگ دارویی معتبر و علاقمند به ایفای نقش در راستای مسئولیت اجتماعی بودیم .

وی افزود:  درفرایندهای ورود شرکت های دارویی در واردات واکسن با ارز نیمایی و بر اساس قوانین و ضوابط وزارت بهداشت و مشارکت سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش که در طول مقابله با کرونا در کنار شورای سلامت حضوری موثر و مستمر داشته اند و انگیزه بالای آنان  برای استمرار پرقوت این همکاری بر اساس مسئولیت اجتماعی، اعلام آمادگی کردند تا در فرایندهای اجرای واکسیناسیون و در چار چوب سند ملی واکسیناسیون نقش آفرینی داشته باشند.

سازمان منطقه آزاد کیش هم در چارچوب رسالت ملی و منطقه ای خود پس از دریافت پیشنهاد واردات واکسن با هدف تسریع روند واکسیناسیون در سطح محلی و ملی با مشارکت کارآفرینان و فعالان اقتصادی جزیره و کمک یکی از شرکت های معتبر دارویی برای حمایت و همکاری از اجرایی شدن این طرح اعلام آمادگی کرد.

به گفته دبیر شورای سلامت کیش ، ورود این مجموعه ها با توجه به ظرفیت و ارتباطات بین المللی هم در حوزه کارآفرینان و سرمایه گذاران و هم شرکت داروسازی که محور این کار بود عامل مهمی در کمک به بخش درمانی و دارویی برای واردات واکسن و تسریع در واکسیناسیون خواهد بود.

سعید پور علی گفت: در آغاز این راه درخواست اخذ مجوز واردات واکسن به وزارت بهداشت ارائه گردید که خوشبختانه پس از پیگیری لازم از مسئولین سازمان غذا و دارو ومساعدت مدیران وزارت بهداشت و تدبیر ریاست سازمان منطقه آزاد کیش مجوز اولیه لازم دریافت شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: در حال حاضر ما در مرحله بررسی اولیه فرایندهای اجرایی این طرح هستیم و امیدواریم بتوانیم با اخذ باقی مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه و تحت نظارت ستاد ملی کرونا و در چارچوب سند ملی واکسیناسیون و پس از نهایی شدن امکان خرید و واردات آن در ماه های آتی ، مردم عزیزمان را در فرآیند واکسیناسیون سریعتر یاری نمائیم. البته این موضوع منوط به تایید شیوه های اجرایی و عملیاتی و صدور مجوز های نهایی از سوی مقامات سازمان غذا و دارو در راستای سیاست های کشوری مقابله با بیماری کوید می باشد.

وی افزود: قرار است درخواستی به وزارت بهداشت و درمان ارسال شود تا سهمیه ای خاص را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان و سازمان منطقه آزاد کیش قرار دهد تا برای این امر استفاده شود و چنانچه وزارت بهداشت با این اقدام شایسته موافقت کند این طرح مفید برای ساکنان جزیره کیش و استان اجرایی خواهد شد.

دبیر شورای سلامت جزیره کیش تاکید کرد : بر اساس درخواست وزارت بهداشت ، منطقه آزاد کیش تمامی ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی خود را برای حرکت در راستای برنامه ملی واکسیناسیون کوید وزارت بهداشت و درمان در منطقه آزاد کیش بسیج نموده است.

پور علی افزود: همزمان تلاش شده است ضمن بهره مندی از برنامه واکسیناسیون گروه های هدف ، در تامین واکسن مورد نیاز کشور و ایجاد شرایط مناسب برای کنترل این بیماری از طریق ظرفیت بخش خصوصی نیز اقدام شود.

دبیر شورای سلامت کیش ابراز امیدواری کرد به لطف خداوند و مشارکت همه جانبه بخش خصوصی و دولتی شاهد ریشه کن شدن سریعتر این ویروس منحوس از کشور عزیزمان باشیم و بزودی تولید و عرضه وسیع انواع داخلی این واکسن در سطح ملی توسط متخصصین و دانشمندان دارویی کشور  آغاز گردد که نیاز به واردات به طور کامل منتفی شود.

 

 

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied