شمانیوز
شما نیوز

تولید ،‌شاه بیت تسیهلات ارزان قیمت بانک پاسارگاد

کمبود نقدینگی یکی از مسائلی است که همواره بنگاه های تولیدی در چرخه فعالیت خود با آن مواجه هستند، از این رو بناچار بایستی بخشی از نیازهای خود را از طریق تسهیلات بانکی تامین کنند اما در این فرایند آنچه که مشکلات بنگاه ها را دو چندان می کند سود بالای تسهیلات بازپرداختی است به نحوی که در ادامه کار نه تنها این منابع به کمک آنها می آید بلکه "استخوانی است در گلو " ، ازطرفی وضعیت اقتصادی به گونه ای است که بدون دریافت تسهیلات با شرایط سخت کنونی نمی توان ادامه کار داد .

تولید ،‌شاه بیت تسیهلات ارزان قیمت بانک پاسارگاد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از دیوان اقتصاد: در چنین شرایطی ، ‌بانک پاسارگاد رویه ای متفاوت از سایر بانک ها و موسسات اعتباری را در پیش گرفته به نحوی که با هدف کمک به رشد و شکوفایی چرخه اقتصاد کشور و افزایش دامنه خدمات بانکی در قالب بسته حمایتی طرح تسهیلات ارزان قیمت خود را اجرایی کرده است . دراین طرح ، مشتریان بانک‌پاسارگاد اعم از حقیقی و حقوقی، فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل می‌توانند با توجه به میزان اعتبار بانکی خود در سریع‌ترین زمان ممکن و با نرخ سود دلخواه تسهیلات دریافت می کنند.

به این ترتیب که متناسب با ضریب امتیازشان در بانک و با حداقل مانده روزانه یک میلیون ریال در حساب‌های جاری و کوتاه‌مدت خود مشمول برخورداری از این تسهیلات می‌شوند. به هر یک میلیون‌ریال در حساب‌های جاری یا کوتاه‌مدت مشتری روزانه یک امتیاز تعلق می‌گیرد. بر اساس این طرح، مشتریان متناسب با ضریب امتیازشان در بانک و با حداقل مانده روزانه یک میلیون ریال در حساب های جاری و کوتاه مدت خود مشمول برخورداری از این تسهیلات می شوند.

نرخ این تسهیلات 9 الی 18 درصد برای حساب های جاری و 18 درصد برای حساب های کوتاه مدت عادی می باشد. حداقل مبلغ تسهیلات اعطایی برای اشخاص حقیقی 200 میلیون ریال و برای اشخاص حقوقی 500 میلیون ریال تعیین شده است. اشخاص حقوقی، صاحبان مشاغل، فعالان اقتصادی، پذیرنـدگان فعـال دستگاه های کارت خوان بانک (دارای مجوز فعالیت)، مخاطبان اصلی این طرح هستند.

طرح تسهیلات ارزان قیمت با استقبال بسیاری از سپرده گذاران این بانک مواجه شده ، به نحوی که از آذر سال ۱۳۹۶ تا مرداد سال جاری، بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال در قالب ۴ هزار و ۷۵ پرونده پرداخت شده است . بر این اساس میزان تعامل و مراوده مالی مشتری با بانک بر امتیاز کسب شده مؤثر بوده و در عمل میزان بهره‌مندی ازتسهیلات ارزان‌قیمت با عملکرد مشتری ارتباط مستقیم دارد.

تنوع در نرخ تسهیلات ، عدم نیاز به مسدودی سپرده، نحوه بازپرداخت بر اساس نیاز مشتری و عدم محدودیت در مبلغ تسهیلات اعطایی از ویژگی‌های طرح تسهیلات ارزان‌قیمت هستند. حساب‌های قرض‌الحسنه جاری و سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی، سپرده‌های مشمول این تسهیلات هستند و عدم وجود محدودیت، تنوع در نرخ تسهیلات، عدم نیاز به مسدودی سپرده و نحوه بازپرداخت بر اساس نیاز مشتری از ویژگی‌های مهم این طرح محسوب می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied