شمانیوز
شما نیوز

بازدید رئیس امور عمومی، دفاعی، قضایی و امنیتی سازمان برنامه و بودجه از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیات

​رئیس امور عمومی، دفاعی، قضایی و امنیتی سازمان برنامه و بودجه و هیات همراه از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی و سامانه های اطلاعاتی این طرح بازدید کردند.

بازدید رئیس امور عمومی، دفاعی، قضایی و امنیتی سازمان برنامه و بودجه از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیات

به گزارش شمانیوز و به نقل از  رسانه مالیاتی ایران، سازمان امور مالیاتی کشور روز سه شنبه 23 مهرماه 98 میزبان محمود ملکوتی خواه، رئیس امور عمومی، دفاعی، قضایی و امنیتی سازمان برنامه و بودجه و هیات همراه بود که برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی در این محل حاضر شده بودند. در جریان این بازدید محمد ابراهیم طریقت، معاون توسعه مدیریت و منابع و قائم مقام مجری طرح جامع مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، نحوه شکل گیری طرح جامع مالیاتی و اهداف کلان این طرح شامل افزایش درآمدهای مالیاتی، کاهش هزینه های وصول و افزایش رضایت ذینفعان بویژه مودیان را تشریح نمود و در ادامه محمدرضا احمدی مدیرکل امور هماهنگی و اجرایی طرح جامع مالیاتی ضمن تبیین اهمیت و مزایای طرح مذکور، میزان پیشرفت و پیاده‌ سازی آن و همچنین نحوه گردآوری و پردازش اطلاعات موردنیاز سامانه ‌های اطلاعات مالیاتی را تشریح کرد.

 

بنابر این گزارش، پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی که ضرورت تشکیل آن مبتنی بر مواد 169 و 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم است از جمله سامانه های اطلاعاتی مورد بحث بود که در حال حاضر اطلاعات مورد نیاز سازمان امور مالیاتی را در قالب 12 بسته اطلاعاتی از منابع مختلفی همچون پورتال خدمات الکترونیک سازمان و اطلاعات واصله از دیگر دستگاهها گردآوری می کند و آنها را در چهار سامانه جستجوی اطلاعات مالیاتی مودیان، سامانه پالایش و الحاق اطلاعات به پرونده های مالیاتی، سامانه بررسی و پیگیری پرونده مودیان شناسایی‌ شده و سامانه بررسی تراکنشهای بانکی مشکوک مورد استفاده قرار می دهد.

 

سامانه نرم ‌افزار یکپارچه مالیاتی (سنیم) بعنوان سامانه پایه درون سازمانی، دیگر سامانه ای بود که بازدیدکنندگان با جزئیات و سازوکار ماژول های عملیاتی موجود ازجمله گردآوری اطلاعات، نحوه پردازش و مدیریت حسابرسی در آن آشنا و سوالات و نقطه نظرات خود را با مسئولان سازمان امور مالیاتی در میان گذاشتند.

 

همچنین سامانه خدمات الکترونیکی مودیان مالیاتی، سامانه نقل و انتقال املاک و داشبورد گزارشات مدیریتی از دیگر بخشهایی بود که مسئولان و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه در جریان جزئیات فرایند فنی عملیات مالیاتی قرار گرفتند.

 

در جریان این بازدید، رئیس امور عمومی، دفاعی، قضایی و امنیتی سازمان برنامه و بودجه نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مجریان طرح جامع مالیاتی و با اشاره بر توان و ظرفیت های بالقوه طرح جامع مالیاتی در ارتقای توسعه در ایران به شرط حمایت های لازم، بر آثار ارزشمند آن در اقتصاد کشور و توسعه و آبادانی کشور اذعان داشت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied