شمانیوز
شما نیوز

توسط شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا صورت گرفت؛

تخصیص رتبه بسیار عالی از لحاظ درجه عملکرد به صندوق آرمان شرکت کارگزاری بانک کارآفرین

اولین درجه عملکرد شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا به صندوق سرمایه‌گذاری آرمان کارآفرین تخصیص داده شد.

تخصیص رتبه بسیار عالی از لحاظ درجه عملکرد به صندوق آرمان شرکت کارگزاری بانک کارآفرین

 

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا بر اساس بررسی داده‌های کمی و کیفی شامل ارزیابی‌های مربوط به توانمندی‌های مدیریت، ساختار و فرآیندهای پشتیبان، عملکرد، پایداری و کیفیت دارایی‎های صندوق سرمایه‌گذاری آرمان کارآفرین (با درآمد ثابت)، درجه عملکرد +F1 (بسیار عالی) را به این صندوق تخصیص داد.

درجه عملکرد صندوق سرمایه‎گذاری، کیفیت اداره صندوق و مدیریت وجوه آن را بر اساس شاخص‌های کمی و کیفی شامل توانمندی‎های مدیریت پرتفوی صندوق، ساختار و فرایندهای پشتیبان، عملکرد صندوق از نظر توانایی ایجاد بازدهی تعدیل‎شده با ریسک و پایداری آن و همچنین کیفیت و سطح ریسک دارایی‎های صندوق ارزیابی می‌کند. برای نیل به این هدف، توانمندی‌ها، امکانات و منابع تیم مدیریت پرتفوی، ارکان صندوق و بخش‌های ستادی و پشتیبانی، و همچنین عملکرد صندوق از نظر بازده، ریسک و تنوع‌بخشی پرتفوی مورد توجه قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که کلیه تحلیل‌‌ها بر اساس صورت‌‌های مالی، یادداشت‌‌های همراه آن و داده‎های به دست‌آمده از منابع معتبر مانند گزارش‌های ماهانه سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین اطلاعات اظهار شده توسط مدیر صندوق انجام شده است.

گفتنی است خالص ارزش دارایی‌های صندوق سرمایه گذاری‌ آرمان طی یک سال گذشته 42 درصد رشد داشته و در حال حاضر ارزش دارایی‌های این صندوق 12 و هزار و 500 میلیارد ریال است.

شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا در تاریخ دوم آبان 1397 به عنوان نهاد مالی نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسید. این شرکت با همکاری شرکت ترکیه‌ای جی سی آر اوراسیا تلاش دارد تا سیستم‌های رتبه‌بندی اعتباری معتبر را برای شرکت‌ها و ناشران و اوراق بهادار ایرانی پیاده‌سازی و اجرا نماید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied