شمانیوز
شما نیوز

اخرین قیمت طلا در بازار جهانی جمعه 1 اذر

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۴۶۵ دلار و ۹ سنت رسید.

اخرین قیمت طلا در بازار جهانی جمعه 1 اذر

به گزارش شمانیوز به نقل از تسنیم  : در حالی که تردیدها بر احتمال دستیابی آمریکا و چین به یک توافق تجاری محدود در سال جاری میلادی سایه افکنده است، قیمت طلا امروز اندکی تقویت شد.

 

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1465 دلار و 9 سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با 0.1 درصد افزایش به 1465 دلار و 10 سنت رسید.

 

در حالی که امیدها به انعقاد توافق در سال جاری میلادی کمرنگ شده است، روزنامه وال استریت ژورنال در شماره روز پنجشنبه خود به نقل از منابع مطلع نوشت، در ادامه تلاش ها برای انعقاد یک توافق محدود چین از مذاکره کنندگان ارشد تجاری آمریکا برای برگزار دور جدیدی از مذاکرات رو در رو در پکن دعوت کرده است.

 

نیکولاس فراپل، تحلیلگر بازار طلا در موسسه ای بی سی بولیون گفت: «در حال حاضر توافق تجاری بحث غالب در بازار است و بنابراین هر گونه خبری مثبت در مورد اختلاف تجاری امریکا و چین به وضوح تاثیری منفی بر قیمت طلا خواهد گذاشت و هرگونه تاخیر در حل اختلافات تجاری به نفع بازار طلا خواهد بود.»

 

فدرال رزرو آمریکا به منظور حمایت از اقتصاد این کشور در برابر تاثیرات مخرب جنگ تجاری با چین، از ابتدای امسال تاکنون 3 نوبت نرخ بهره را کاهش داده اما فعلا این روند را متوقف ساخته است.

 

کاهش نرخ بهره موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده و سرمایه گذاران را به حضور در این بازار ترغیب می کند.

 

جنگ تعرفه ای بین دو اقتصاد بزرگ جهان موجب شده تا بازار طلا که همواره به عنوان یک محل امن برای سرمایه گذاری در هنگام بروز وضعیت آشفته سیاسی و اقتصادی تلقی می شود رونق بگیرد و از ابتدای سال تاکنون حدود 14 درصد رشد کند. هم اکنون فلز زرد در مسیر ثبت بزرگترین رشد قیمت سالانه از سال 2010 تاکنون قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied