شمانیوز
شما نیوز

زمان واریز یارانه آذر ۹۸

صد و ششمین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰ آذر ماه ۹۸ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد.لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

زمان واریز یارانه آذر ۹۸

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از رکنا: صد و ششمین مرحله  یارانه نقدی  ساعت 24 روز چهارشنبه 20 آذر ماه 98 به حساب  سرپرستان خانوار  واریز و قابل برداشت خواهد شد.

 

خبر داغ و جنجالی : احسان علیخانی ازدواج کرد + عکس مراسم ازدواج و همسرش

 

 

لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان  دریافت یارانه نقدی  همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

با اضافه شدن حمایت معیشتی به پرداخت‌های نقدی، دولت در هر ماه بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان  واریز نقدی  دارد که تقریبا ۱۰ روز یکبار انجام می‌شود.

تا پیش از سهمیه‌بندی بنزین، دولت در هرماه یک یارانه و پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان را در دستور کار خود داشت که در فاصله حدود یک هفته‌ای انجام می‌داد؛ به طوری که در ۲۶ روز هر ماه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را برای ۷۸ میلیون نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز و در ادامه حقوق و دستمزد را پرداخت می‌کرد.

 

حمایت معیشتی نخستین پرداخت ماه

اما از آبان‌ماه و با شروع اصلاح نرخ بنزین و انجام سهمیه بندی قرار شد تا در طرح حمایت معیشتی، هر ماه مبلغی به تناسب اعضای خانوار به حساب خانوارهای مشمول واریز شود که در آبان طی سه مرحله واریز شد.

اظهارات اخیر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از این حکایت دارد که از بعد از پرداخت‌های آبان‌ماه، روال تا حدودی متفاوت از قبل است.

بر این اساس نخستین پرداخت هر ماه به کمک معیشتی اختصاص دارد که دهم ماه انجام می‌شود و برای حدود ۶۰ میلیون نفر و نزدیک به ۱۸ میلیون خانوار است.

در این طرح برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شود.

هزینه دولت در پرداخت کمک معیشتی در هر ماه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان است که از محل افزایش نرخ بنزین تامین می‌شود.

 

زمان واریز یارانه آذرماه

پرداخت دوم هر ماه به  یارانه نقدی  مربوط می‌شود که بر خلاف گذشته دیگر روز ۲۶ هر ماه پرداخت نشده و در  روز بیستم این واریزی  انجام می‌شود که برای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و به حساب سرپرست واریز می‌شود.

نوبخت گفته که واریز یارانه نقدی برای حدود ۷۸ میلیون نفر و با هزینه ۳۰۰۰ میلیارد تومان همراه خواهد بود.

همچنین محل تامین منابع یارانه نقدی نیز درآمد ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت‌ها است.

 

هزینه ۲۳ هزار میلیاردی حقوق در هر ماه

اما سومین پرداخت دولت به حقوق کارکنان و بازنشستگان بر می‌گردد که میزان آن متفاوت است ولی برای حدود پنج میلیون نفر پرداختی انجام می‌شود که در هر ماه حقوق را روز ۲۸ تا ۲۹ پرداخت خواهد کرد.

دولت برای پرداخت حقوق و دستمزد در ماه حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند که از محل بودجه جاری تامین منابع می‌شود.

در مجموع در هر ماه از پرداخت یارانه، کمک معیشتی و حقوق هزینه حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیاردی ایجاد می‌شود که در سه نوبت و با فاصله ۱۰ روزه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد، اما در این بین دریافت‌کنندگان حمایت معیشتی، یارانه نقدی را دریافت می‌کنند و ۶۰ میلیون نفر آنها از بین یارانه‌بگیران گزینش شده‌اند ولی بیش از ۱۶ میلیون نفر از یارانه بگیران مشمول کمک حمایتی نشده‌اند.

محمدباقر نوبخت پس از حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران درباره پرداخت کمک هزینه معیشتی به مردم، با بیان این مطلب افزود: براساس گزارشات رسیده تاکنون حدود ۱۷ میلیون و ۷۰۷ هزار خانوار حمایت معیشتی دریافت کردند که مبلغی حدود دو هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان در اجرای این طرح تاکنون پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه افرادی که تاکنون حمایت معیشتی را دریافت نکرده‌اند می‌توانند به سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند، اضافه کرد: هر لیستی که این وزارتخانه به سازمان برنامه و بودجه دهد، سازمان هزینه معیشتی را به خانوار درون لیست  پرداخت می‌کند.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه کل کشور با بیان اینکه شرکت فرآورده‌های نفتی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون در پرداخت حمایت معیشتی مسئول هستند، ادامه داد: ۲۴ تا ۲۵ میلیون خانوار در کشور وجود دارد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی تنها ۱۸ میلیون خانوار مشمول دریافت حمایت معیشتی می‌شوند بنابراین حدود ۶ میلیون خانوار هزینه معیشتی دریافت نمی‌کنند.

 

نوبخت ادامه داد: وزارت رفاه موظف است درخواست همه افراد متقاضی دریافت هزینه معیشتی را بررسی و به سازمان برنامه و بودجه نتیجه را اعلام کنند. در صورت شناسایی خانواده‌ای که مشمول دریافت هزینه معیشتی می‌شود تا ماه آینده و حتّی زودتر این مبلغ به آنها پرداخت خواهد شد.

 

یارانه نقدی از ماه جاری بیستم هرماه پرداخت می‌شود

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه ۳ پرداختی مهم در قالب حمایت معیشتی، یارانه نقدی و حقوق و دستمزد کارکنان در هر ماه دارد، گفت: مقرر شد؛ دهم هر ماه کمک معیشتی خانوار (یارانه بنزین)، بیستم هر ماه یارانه (تلاش می‌شود از ماه جاری پرداخت یارانه به جای بیست و ششم در بیستم انجام گیرد) و بیست و هشتم حقوق پرداخت شود.

 

وی ادامه داد: تعداد خانواده‌های دریافت کننده حمایت معیشتی ۱۸ میلیون است که مبلغی حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان به آنها پرداخت می‌شود، یارانه نقدی مربوط به هدفمندی یارانه به ۷۸ میلیون نفر پرداخت شده که مبلغی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است و حدود ۲۰ تا ۲۳ هزار میلیارد تومان ماهانه حقوق پرداخت می‌شود.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه کل کشور گفت: اگرچه به دلیل بدخواهی دشمنان روزهای سختی سپری می‌کنیم اما منابع ما اندازه‌ای است که بتوان سال‌ها کشور را اداره کرد حتی دشمنان به این نتیجه رسیدند که تحریم موجب شد ایران از زمره کشورهای متّکی به درآمد نفتی خارج شود.

 

نوبخت اضافه کرد: علاوه بر اینکه در آمد سالانه کشور از فروش نفت حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار در سال جاری و آینده پیش‌بینی شده است اما کشور ۴۵ میلیارد دلار نیز درآمد غیرنفتی دارد. برغم آنکه اصلاح ساختار بودجه به منظور مستقل شدن بودجه از درآمدهای نفتی انجام می‌گیرد تا اقتصاد بتواند بدون نفت نیز اداره شود اما در حال حاضر کشور می‌تواند از طریق فروش فرآورده‌های نفتی و ... نیز درآمد کسب کند.

 

پیش‌بینی ۳۰ تا ۳۱ هزار میلیارد تومان برای حمایت معیشتی در پیش‌نویس لایحه بودجه ۹۹

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه در پیش‌نویس لایحه بودجه سال ۹۹ حدود ۳۰ تا ۳۱ هزار میلیارد تومان برای پرداخت حمایت معیشتی در نظر گرفته شده، افزود: حدود ۳۰۲ هزار میلیارد تومان یارانه آشکار برای سال آینده پیش‌بینی شده است که ۱۸۶ هزار میلیارد تومان آن به صورت نقدی و غیرنقدی میان خانواده‌ها توزیع می‌شود.

 

احتمال تخصیص ۱۲ هزار میلیارد تومان یارانه برای دارو

رییس سازمان برنامه و بودجه کل کشور با بیان اینکه برای تولید، اشتغال و گندم یارانه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در لایحه بودجه سال ۹۹ حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان یارانه برای دارو در نظر گرفته شده است.

 

نوبخت گفت: سال گذشته مقام معظم رهبری طی یک ابلاغیه‌ای خواستار اصلاح ساختار بودجه ۹۹ شدند، در این ابلاغیه تصریح شد اصلاحات در چارچوب و برنامه ویژه‌ای که به تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی می‌رسد، انجام گیرد و تا تیر ماه سال ۹۸ برای اجرای آن مهلت در نظر گرفته شد.

 

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه از سوی دولت مامور آماده کردن برنامه اصلاح ساختار بودجه شد و برای این منظور از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، مرکز پژوهش‌های مجلس و ... استفاده کرد. این برنامه تهیه شد و در وقت مقرر به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه تقدیم و بخشی از آن تصویب شد.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه پیش از تصویب برنامه اصلاح ساختار بودجه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه تلاش کرد تا اقدامات لازم برای اصلاحات مورد نظر در تدوین بودجه ۹۹ اعمال شود.

 

نوبخت با بیان اینکه هیأت وزیران از فردا رسیدگی به پیش‌نویس لایحه بودجه سال ۹۹ را شروع می‌کند تا لایحه در ۱۵ آذر به مجلس تقدیم شود، اضافه کرد: ۴ محور اصلاح ساختار در لایحه بودجه سال ۹۹ مورد توجه قرار گرفت؛ نخست آن که مشخص شد جایگزین نفت در لایحه بودجه ۹۹ چیست، دوم آن که بررسی شد آیا نمی‌توان هزینه‌های کشور را با اصلاح دستگاه‌ها، تغییر نظام اداری و تقلیل ردیف‌های بودجه و محدود کردن برخی مأموریت‌ها کاهش داد؟

 

وی به محور سوم اصلاح ساختار بودجه در لایحه بودجه ۹۹ اشاره کرد و ادامه داد: باید مشخص شود چگونه در اقتصاد ثبات ایجاد و عدالت با توسعه همراه شود. رییس سازمان برنامه و بودجه کل کشور گفت: چهارمین محور اصلاح ساختار در نحوه تهیه، تنظیم و تصویب بودجه است، در سنوات گذشته دولت ابتدا بودجه را تهیه و تنظیم و به مجلس می‌فرستاد، مجلس پس از بررسی آن را تصویب می‌کرد سپس بودجه اجرا می‌شد و در آخرین مرحله دولت، مجلس و قوه قضائیه بر نحوه اجرای آن نظارت می‌کردند.

 

نوبخت با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور از سوی قوه قضائیه، دیوان محاسبات، از سوی مجلس و سازمان برنامه و بودجه، از سوی دولت بر اجرای قانون بودجه نظارت می‌کنند، افزود: چهارمین محور اصلاح ساختار بودجه تغییر در شیوه بودجه‌ریزی و اجرا است که اگر مجلس آن را تایید کند، علیرغم اصلاح ساختار بودجه، نظام بودجه‌ریزی نیز تغییر خواهد کرد.

نوبخت در روزهای قبل با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه ۳ پرداختی مهم در قالب حمایت معیشتی، یارانه نقدی و حقوق و دستمزد کارکنان در هر ماه دارد، گفت: مقرر شد؛ دهم هر ماه کمک معیشتی خانوار (یارانه بنزین)، بیستم هر ماه یارانه (تلاش می‌شود از ماه جاری پرداخت یارانه به جای بیست و ششم در بیستم انجام گیرد) و بیست و هشتم حقوق پرداخت شود.

 

 

تکمیلی//

صد و ششمین مرحله  یارانه نقدی ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰ آذر ماه ۹۸ به حساب سرپرستان خانوار  واریز و قابل برداشت خواهد شد.

لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان  دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

 

 

جهت اطلاع آنی از اخبار اینجا کلیک کنید

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۴۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس


    فقط باید در آمد سر پرست خانواده را نگاه کنند نه بچه ها اونها که میرن واسه خودشون

  • زمان

    سلام

  • زاهد باوی

    فکری به حال بیکاران و فلکه بأيستان
    هم بكنند دو سه روز کار گیرمون میات ده پانزده رور گیر نمی یات با این وضع
    گرانی چه خاکی به سر کنیم

  • طاهره سرگلزایی

    بسته معیشتی رابه من که یک مادر وسرپرست خانوارومستاجرم. نداده اند لطفا به آقای نوبخت بگویید چرا به فقرا پولشان را نمیدهند؟!!!

  • حسین

    کاش مسئولین در پرداخت یارانه به خانواده ها از طرح عدالت عمل کنند نه مساوات .
    هرکس به مقدار ضعفش یارانه بدن
    همه رو با یه چوب نرونن

  • سید حسن جباری

    اقا ماکه نه درامدی داریم نه خونه نه ماشین چرا بسته همایتی مارو نریختن به همه دادن ولی به ما هنوز تعلق نگرفته باید کجا بریم

  • ولی

    من که شهرستان آ.غ وهیچ درآمدی ندارم وبچه ام بهزیستی هست کمک معیشتی برام واریزنکردند من که احتیاج دارم برای من چراواریزنکردند

  • عباسعلی میرزاییان بادی

    سلام متاسفانه بایستی عرض کنم ب عقیده من در مورد خودم دو اصل اساسی وجود دارد که بطور یقین از این دو اصل یکیش بطور حتم هست و وجود دارد ، قبل از گفتن دو مورد ،،، قابل عرض است ک بنده حقیر ب لحاظ مالی ، اقتصادی ، جزو طبقه سوم ، و ضعیف جامعه بوده ، و جامعه بوده که جالب اینجاست ن کمک معیشتی و ن سهام عدالت برامون واریز شد

  • ناشناس

    هرچی بدبخت بی چاره ست بسته حمایتیش قطع شده اکثراهم کارگر هستن أخه اینه عدالتتون؟؟

  • ناشناس

    سلام پس

  • ناشناس

    آقا چرا برای ما بسته معیشتی نریختن. با هزار بدبختی داریم گذران زندگی میکنیم اونوقت برای پولدارا میریزین این پولو. کسیو میشناسم که این پول براش پول خورده ولی نمیدونم رو چه حسابی ریختین. عدالت خوب چیزیه

  • ناشناس

    من و خانم نه یارانه مگیریم نه پول بنزین مگیریم

  • فقط اینو میتونم بسگم که من اذر بایجانیام هم وطنیمی سویرهمیدهموطنیمی

    خداوند پوشانده عیبهاست چرا شما عیب دیگران را تبلیغ می کنید پگاه خودش داند و خدای خوش

  • امیر

    سلام خواهشا نقدی باشد