شمانیوز
شما نیوز

نگاه به توسعه صادرات از اولویت های صندوق ضمانت صادرات است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: امروزصادرات موضوعی حیاتی و وظیفه ای ملی است که همه باید برای توسعه صادرات کالا و خدمات با کیفیت و مطابق با استانداردهای بین المللی برای عرضه و رقابت در بازارهای جهانی تلاش کنیم.

نگاه به توسعه صادرات از اولویت های صندوق ضمانت صادرات است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، افروز بهرامی در دیدار با مدیران روابط عمومی سازمان ها و دستگاه های تابعه وزارت صنعت ومعدن ضمن تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش افزود: پیشران رونق تولید، صادرات است و باید تلاش کنیم تا صادرات کالاهای غیرنفتی کشور بیش از پیش افزایش یابد.

وی همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد صندوق در شرایط جنگ اقتصادی اظهارداشت: پوشش ریسک عدم بازپرداخت وجوه خدمات و کالاهای صادراتی توسط خریداران خارجی از طریق صدور انواع بیمه‌نامه ، پوشش ریسک‌های سیاسی که سرمایه‌گذاری صادرکنندگان ایرانی در سایر کشورها را به مخاطره می‌افکنند از مهمترین برنامه ها و اهداف صندوق بشمار می رود .

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اضافه کرد: تسهیل تأمین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان از طریق صدور انواع ضمانت‌نامه‌های اعتباری و بانکی به نحوی که میزان اعتبار صادرکنندگان پس از اعتبارسنجی دقیق نزد بانک‌های تضمین‌کنندۀ مالی/ تولیدکنندگان از طریق این ضمانت‌نامه‌ها تأمین شود و بررسی دوره‌ای وضعیت اقتصادی کشورها / بازارهای هدف و تعیین رتبه و سقف اعتباری کشورها، ارزیابی بانک‌ها و خریداران معتبر و مورد قبول و تعیین سیاست پوششی کلی در قبال هر کشور از دیگر برنامه ها و اهداف این صندوق است.

در این مراسم محمد رضا انواری، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، و معدن و تجارت نیز ضمن عرض تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش به نقش روابط عمومی ها، اشاره کرد و افزود: در شرایط امروز کشور جایگاه و نقش روابط عمومی ها بیش از پیش حساس است و باید تلاش کنیم تا با اطلاع رسانی دقیق و به موقع، آمار و اطلاعات به درستی به رسانه ها منتقل شود.

وی افزود: در شرایط کنونی نوع کار روابط عمومی ها سخت تر و پیچیده تر از گذشته شده و با توجه به گستره فعالیت ها، انتظارات بسیار زیادی در این حوزه شکل گرفته است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: روابط عمومی ها نیازمند تعریفی نوین از نوع واکنش نسبت به اتفاقات و اخبار پیرامونی هستند و باید در شرایط بحرانی هدایت درست و منطقی افکار عمومی را بر عهده بگیرند.

در این مراسم تعدادی از مدیران روابط عمومی های سازمان های وزارت صمت نظرات و دیدگاه های خود را بیان کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied