شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

همراه اول در راس هرم توسعه شبکه ارتباطی روستایی قرار گرفت

همراه اول در مسیر پوشش شبکه ارتباطی روستایی با پوشش دهی در 44918 روستا، با اختلاف فاحشی نسبت به اپراتورهای دیگر در صدر قرار دارد و تقریبا سهمی 2.5 برابری را به خود اختصاص داده است.

همراه اول در راس هرم توسعه شبکه ارتباطی روستایی قرار گرفت

به گزارش شمانیوز، این روزها ارتباطات حرف اول را در پیشبرد امور می زند به طوری که می توان اذعان داشت بدون برقراری ارتباط پای بسیاری از امور لنگ میزند. بر همین اساس توسعه و گسترش شبکه ارتباطی در جهان و به طبع آن در ایران به عنوان اصلی انکارناپذیر پذیرفته شده و برای پیشبرد سریع و بدون نقص تر آن برنامه های فراوانی پیش بینی شده است. 

 

ابتدایی ترین و اصلی ترین هدف کاربرد تلفن همراه، امکان برقراری کلامی و صوتی از طریق این رسانه است. ارتباط کلامی از طریق تلفن همراه این امر را ممکن ساخته است که با هر کسی و در هر کجا و در هر زمان بتوان به سهولت ارتباط برقرار کرد. 

در کشور نیز توسعه شبکه ارتباطی در کنار توسعه نسل‌های جدید ارتباطی و افزایش ظرفیت بسترهای ترافیک داده موبایل از جمله راهبردها بوده و اپراتورها اعم از همراه اول، ایرانسل و رایتل ملزم به پیشبرد این مهم شده اند.

 

در این بین نتایج خوبی حاصل شده است به طوری که شبکه ارتباطی در شهرها ، جاده ها و ... پیشرفت قابل ملاحظه ای یافت. اما روستاهای کشور که دسترسی های دورتری دارند هنوز به طور کامل به این شبکه ملحق نشده اند البته باید توجه داشت فراهم سازی زیرساخت های لازم در روستاها و مکان های دور افتاده کمی دشوارتر است.

در ابتدای دولت دوازدهم، 32 درصد از روستاهای کشور دارای سرویس کامل یعنی تلفن ثابت، تلفن همراه و پهن باند بودند که با اجرای پروژه هایی در دو سال  گذشته، در حال حاضر  روستاهای دارای سرویس کامل بیش از به دو برابر شده اند.

 

اما با مروی به سخنان اخیر وزیر ارتباطات می توان مدعی شد که شبکه ارتباط روستایی کشور با روندی صعودی در حال گسترش است اما اینکه کدام یک از اپراتورهای کشور به عنوان لوکوموتیو در این جهش نقش آفرین بوده جای بررسی دارد.

آذری جهرمی در همین رابطه طی روزهای اخیر در نشستی که با اعضای فراکسیون فناوری اطلاعات مجلس داشت، مدعی شد تا پایان دولت تمام روستاهای کشور به شبکه ارتباطی متصل خواهند شد. بررسی ها نشان می‌دهد همراه اول در صدر ارتباطات قرار دارد.

 

وزیر ارتباطات گفت که «تکلیف وزارت ارتباطات بر اساس ماده ۶۷ قانون برنامه این است که تا پایان سال اجرای برنامه، ۹۰ درصد روستاها به شبکه ارتباطی متصل شوند که تاکنون ۸۰ درصد آن محقق شده و تا پایان این دولت نیز ۱۰۰ درصد روستاها از این سرویس‌ها بهره‌مند خواهند شد.»

آمارهای سازمان تنظیم مقررات در تکمیل ادعای وزیرارتباطات نشان می‌دهد اپراتور اول در صدر این توسعه‌ها قرار دارد.

 

بر اساس این گزارش، همراه اول با پوشش دهی در 44918 روستا، با اختلاف فاحشی نسبت به اپراتور ایرانسل که سهم روستاهایش 16865 است، در صدر قرار دارد و تقریبا سهمی 2.5 برابری را به خود اختصاص داده است.

همچنین همراه اول 86.41 درصد جاده ها را تحت پوشش خود قرار داده که از ایرانسل با سهم 67.69 درصدی، عملکرد بسیار بهتری دارد.

 

این اپراتور در رابطه با درصد نفوذ و توسعه ارتباطی نیز با تخصیص سهمی 74.31 درصدی، همچنان در راس هرم قرار گرفته و ثابت کرده در تمام آمارها و شاخص ها، سهم بزرگ تری نسبت به سایر اپراتورها به خود اختصاص داده است.

با توجه به آمار و ارقام ارسالی از دستگاه های ذی ربط و با نگاهی به گزارش سازمان تنظیم مقررات می توان این ادعا را ثابت کرد که اپراتور اول در حوزه ارتباطات روستایی نیز اول است و با اختلاف چشمگیر از اپراتورهای دسته دوم(ایرانسل) در جایگاه نخست ایستاده است.

بر اساس تکلیف برنامه توسعه ارتباطات روستایی و رقابت شدید بین اپراتورها باید گفت که همراه اول سرآمد و پرچم دار حوزه توسعه روستایی است.

 

گزارش:معصومه افلاکی

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied