شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/ مدیر پروژه شهرداری الکترونیک مشهد:

46 فرآیند شهری در شهرداری مشهد الکترونیکی شد/کاهش 63درصدی مراجعات مردمی به شهرداری های مشهد

مدیر پروژه شهرداری الکترونیک مشهد با بیان اینکه تاکنون 46 فرآیند شهری در شهرداری مشهد الکترونیکی شده است گفت: به دنبال راه‌اندازی این پروژه تا کنون با کاهش 63درصدی حجم مراجعات مردمی به شهرداری این شهر روبرو بوده ایم.

46 فرآیند شهری در شهرداری مشهد الکترونیکی شد/کاهش 63درصدی مراجعات مردمی به شهرداری های مشهد

مجید پورحسین – مدیر پروژه شهرداری الکترونیک مشهد در حاشیه نهمین نمایشگاه تخصصی و همایش ملی شهر هوشمند در گفت و گو با خبرنگار شمانیوزاظهارداشت: شهرداری منطقه 12 مشهد، شهرداری الکترونیک را از 29 تیرماه سالجاری افتتاح کرد و به نوعی شاهد کاهش مراجعات مردمی به این منطقه بودیم.

 

پورحسین گفت: کاهش حجم مراجعات، تسهیل در امور، نوبت دهی عادلانه و سیستمی، نظارت دقیق تر، تطبیق در کارها و در نهایت ارتقای سطح رضایتمندی ارباب رجوعان را از اهداف پیاده سازی شهرداری الکترونیک دانست.

 

وی با اشاره به فراهم سازی زمینه های زیرساختی پیشبرد این مهم، افزود:‌ این پروژه به همت معاونت برنامه ریزی و تیمی که در منطقه وجود داشت استارت خورد و در ادامه با تبلیغات محیطی فرآیند آن پیش رفت.

 

مدیر پروژه شهرداری الکترونیک مشهد با اشاره به کاهش 63درصدی حجم مراجعات مردمی به واسطه راه اندازی شهرداری الکترونیک اضافه کرد: زمان میانگین پاسخگویی به ارباب رجوع طی این فرآیند کاهش محسوسی پیدا کرد.

 

وی یادآور شد: پیش از این میانگین پاسخگویی در مراحل زمانی 22 ساعت را شامل می شد که پس از پیاده سازی این پروژه این زمان به کمتر از 13 ساعت کاهش یافت.

 

پورحسین بیان داشت: با حصول نتایج مثبت این مهم در سایر مناطق شهرداری مشهد اعم از شهرداری منطقه 8 تسری یافت.البته این امر در هر منطقه با اهداف ویژه ای اعم از تسریع در پاسخگویی، مهندسی و تحلیل فرایندها و بهبود آنها و ... دنبال شد.

 

مدیر پروژه شهرداری الکترونیک مشهد با اعلام اینکه در ادامه این پروژه در مناطق 10 و یازده شهرداری مشهد اجرایی می شود، گفت: شهرداری منطقه یک، 9 و هفده مشهد نیز به این مسیر اجرای این پروژه قرار دارند.

 

وی بیان داشت: در این پروژه 53 خدمت در حوزه های مختلف پیش بینی شده است که از این بین 46فرآیند الکترونیکی شده اند و حدود سه فرآیند شهروند سپاری شده است.

 

به گزارش شمانیوز، نهمین نمایشگاه تخصصی و همایش ملی شهر هوشمند همزمان با بیست و دومین نمایشگاه الکامپ از ۱ الی ۴ بهمن در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد افتتاح شد.

 

استارتاپ‌‌ها و شرکت‌های بزرگ و فعال در صنعت ICT کشور که به تعبیری موتور محرک هوشمند سازی شهرها هستند هم در این نمایشگاه حضور دارند.

 

در این نمایشگاه تجربه زندگی در شهر هوشمند، آشنایی با استارآپ‌های شهری، تعامل با زیست بوم نوآوری شهر، شرکت در نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با حضور صاحبنظران، سیاست‌گذاران برنامه‌ریزان واساتید داخلی و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است.

 

همچنین آشنایی با تجربه شرکت‌های پیشرو و صاحبان فناوری در کشور، حل مسائل شهری به کمک استارت آپ‌های هوشمند و شرکت‌های دانش‌بینان، شناخت راهکارهای فناورانه مدیریت شهری و تسهیل امور زندگی شهروندان، انتقال تجربیات میان کلان شهرها و دریافت نیازهای فناورانه آنها وجذب سرمایه از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی از دیگر موارد لحاظ شده در این نمایشگاه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied