شمانیوز
شما نیوز

چشم‌نوازی عملکرد بیمه آسیا برای حقوقی‌های بورسی

اخیرا سهام بیمه آسیا هم از طرف خریداران حقیقی و هم از سرمایه گذاران حقوقی مورد توجه زیادی قرار گرفته است . نماد بیمه آسیا جذابیت زیادی یافته و در روزهای اخیر بطور میانگین حدود 100 میلیارد ریال از سهام شرکت داد وستد شده است.

چشم‌نوازی عملکرد بیمه آسیا برای حقوقی‌های بورسی

به گزارش شمانیوز به نقل از بانکداری ایرانی، این وضعیت، ارزنده بودن سهام بیمه ‌آسیا را آشکار می‌کند که از چند منظر قابل بررسی است. 

 

نخستین مساله؛ موضوع  بازدهی شرکت بیمه آسیاست. بازدهی بیمه آسیا طی سه ماه گذشته 26.67 درصد، شش‌ماه گذشته  223 درصد، 9 ماه گذشته 339 درصد و در نهایت طی یک سال گذشته 386 درصد بوده است که نشان از وضعیت شرکت و بازتاب عملکرد شرکت در بازار سرمایه است. 

 

دومین مساله، ماجرای  افزایش حدود 45 درصدی تولید حق بیمه در صورت های مالی پایان تابستان است که از رقم 20 هزار میلیارد ریال پایان تابستان 97 به رقم حدود 30 هزار میلیارد ریالی  رسید . این افزایش45 درصدی تولید حق بیمه درآمد شرکت را به  مبلغ  23 هزار و 307 میلیارد ریال رسانده است. 

 

مساله سوم هم  نسبت های مالی شرکت است که نشان از کیفیت سودهای ساخته شده بیمه‌ آسیاست . نسبت دهی شرکت، زیر یک درصد و در وضعیت جالب توجه 9/0 قرار دارد. همچنین نسبت سرمایه به دارایی  3.5 مرتبه است و در نهایت نسبت سود خالص به میانگین حقوق  صاحبان سهام در شرکت بیمه آسیا حدود 10 درصد است که نشان از عملکرد شرکت و مفید بودن سرمایه‌گذاری و کیفیت بالای حق بیمه های تولیدی شرکت است. 

 

و در نهایت مساله مهم بیمه آسیا موضوع سرمایه‌گذاری است. شرکت های بیمه بر اساس دستورالعمل های بیمه مرکزی باید عملکرد نقدی خود را برای کسب بازدهی در محل مناسبی سرمایه گذاری کنند. به عنوان نمونه و بنابه گفته مدیر عامل بیمه آسیا ؛ «سپرده گذاری بلند مدت بانکی بیمه آسیا در یازده ماهه منتهی به آبان ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، بیش از ۷۶ درصد افزایش را نشان می دهد.همچنین بازدهی سرمایه گذاری این شرکت در بورس طی یازده ماه منتهی به آبان ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۴ درصد بوده است.»

 

بر اساس آیین نامه شماره 97  بیمه مرکزی سرمایه گذاری شرکت های بیمه  در سهام سایر شرکت‌ها و سپرده گذاری‌های ارزی و ریالی در بانک‌ها بصورت بلند مدت و کوتاه مدت واوراق مشارکت و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات با رعایت آیین نامه‌های شورایعالی بیمه و احتساب حقوق صاحبان سهام و ذخایر فنی ریاضی  امکان پذیر بوده و بر همین اساس وضعیت سرمایه گذاری بیمه آسیا  در شش ماهه نخست 98 به گزارش صورت‌های مالی شرکت که به تایید سازمان حسابرسی رسیده و طبق آیین‌نامه های بیمه مرکزی انجام شده  به شرح ذیل است: 

 

1

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied